Gå til innhold

Weekend i Nederland som fullvaksinert.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg finner ikke klart svar.

Et sted står det at testing ikke er nødvendig hvis man har gyldig korona pass ved innreise Nederland, annen side står det at en må teste seg.

hjemreise

Et sted står det at fullvaksinerte må i karantene ved hjemkomst på en annen at de ikke trenger det men må ta en teat ved hjemkomst.

Hva gjelder egentlig ? 

Anonymkode: b18ca...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nederland er i lockdown til 14 januar og det kan raskt forlenges videre. 

Re-open EU er et greit sted å starte for reiseinfo: https://reopen.europa.eu/en/from-to/NOR/NLD 

Anonymkode: 71622...2f3

Jo men det går og kommer fulle fly dit to ganger daglig her i hvertfall. Burde det ikke stått noe om innreise forbudt hvis det ikke var lov??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nederland er i lockdown til 14 januar og det kan raskt forlenges videre. 

Re-open EU er et greit sted å starte for reiseinfo: https://reopen.europa.eu/en/from-to/NOR/NLD 

Var informativ den linken. Slik ser den ut hos meg:

34CCC272-8229-4A26-8BD5-95DA933ABBAE.thumb.jpeg.7197ff10a069b716543fa21c92be6c42.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Var informativ den linken. Slik ser den ut hos meg:

34CCC272-8229-4A26-8BD5-95DA933ABBAE.thumb.jpeg.7197ff10a069b716543fa21c92be6c42.jpeg

Trykk close, så finner du mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Duraton skrev (5 minutter siden):

Trykk close, så finner du mer

Takk for svar. Det var litt av en jungel med lover. Så helt håpløst ut. Ser da så enkelt ut for alle å dra ellers 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Det var litt av en jungel med lover. Så helt håpløst ut. Ser da så enkelt ut for alle å dra ellers 

Den forteller deg enkelt og greit at du må fylle ut et skjema (helt standard greier, du må fylle ut et for retur norge også) og så må du ha med vaksinesertifikat. 

Det neste du må gjøre er å sjekke hva som er stengt og hvordan under "lockdown", sånn at du vet om helgeturen har noe poeng.

Men orker du ikke lese lover kan du faktisk ikke reise under covid. For det forventes at folk klarer å lese og tyde lover.

Anonymkode: 21893...6dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den forteller deg enkelt og greit at du må fylle ut et skjema (helt standard greier, du må fylle ut et for retur norge også) og så må du ha med vaksinesertifikat. 

Det neste du må gjøre er å sjekke hva som er stengt og hvordan under "lockdown", sånn at du vet om helgeturen har noe poeng.

Men orker du ikke lese lover kan du faktisk ikke reise under covid. For det forventes at folk klarer å lese og tyde lover.

Anonymkode: 21893...6dd

Alt kommer an på om man må i karantene eller ikke noe lengre enn en weekend får jeg ikke fri fra arb g.  Karantene biten jeg er usikker på. Vil ikke havne i karantene hotell. Har familie jeg er desperat etter å få truffet ikke sett dem siden 2019. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men skal uansett vente til etter 14 januar for håper det letter litt på ting. Slik at en helg er mulig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jo men det går og kommer fulle fly dit to ganger daglig her i hvertfall. Burde det ikke stått noe om innreise forbudt hvis det ikke var lov??

Jeg sa da ingenting om innreiseforbud? Men at de er i lockdown, som betyr at alle ikke-essensielle butikker er stengt, derfor kanskje et kjedelig land å reise til. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg sa da ingenting om innreiseforbud? Men at de er i lockdown, som betyr at alle ikke-essensielle butikker er stengt, derfor kanskje et kjedelig land å reise til. 

Jeg drar uansett ikke dit for å vasse i butikker. Men selvsagt pluss hvis noe er oppe. Er der for å treffe folk jeg er glad i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg finner ikke klart svar.

Et sted står det at testing ikke er nødvendig hvis man har gyldig korona pass ved innreise Nederland, annen side står det at en må teste seg.

hjemreise

Et sted står det at fullvaksinerte må i karantene ved hjemkomst på en annen at de ikke trenger det men må ta en teat ved hjemkomst.

Hva gjelder egentlig ? 

Har du tatt 3 vaksinedoser? 

Anonymkode: 780de...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...