Gå til innhold

Noen av dere gravide som har bestilt utenlandstur til sommeren?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Henvendelse til dere som er gravide nå, men som blir å føde i løpet av de nærmeste månedene.

Er det noen av dere som tenker dere til utlandet til sommeren/høsten, med en liten en? Vi har tenkt det, så lenge det ikke er helt umulig med tanke på koronarestriksjoner så klart. Men på et punkt må man jo planlegge ting som vanlig...

Vi er en storfamilie og pleier alltid å bestille flybilletter på høsten når vi skal reise sommeren neste år. Men nå har vi jo drøyd det - hovedsakelig pga. smitteblomstringen, juleforberedelser, dårlig gravidform osv. Men nå etter jul innser jeg at vi MÅ se på dette. Ikke særlig moro om billettene bare øker og øker i pris... Medfamilie som vi skal reise med har allerede bestilt sine billetter.

Men her er spørsmålet mitt: Er det mulig å bestille flybilletter (Norwegian) uten at det siste familiemedlemmet er født? Er 1-2 måneder igjen til termin, så det stresser meg sånn pris- og kapasitetsmessig om jeg må vente til etter fødsel med å bestille.

Jeg lurer også på om noen vet sånn på stående fot hvordan avbestillingsmuligheter er hvis det blir en oppblomstring av pandemien i Europa? Vil flyselskapet f.eks si at vi "burde har skjønt at det kunne skje" og da ikke betale tilbake noe om vi avbestiller? Sitter også litt langt inne å bestille flybilletter til over 20.000 kr for å så bare tape dem.

Anonymkode: 4c431...cc2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drar ingen steder med baby før meslingvaksinen fungerer. Den kan tidligst tas ved 9 mnd, og så vente til den virker (husker ikke hvor lenge det var, men sikkert 1-2 uker). 

Du kan nok bestille babybillett, enten på nett eller ved å ta kontakt direkte.

Du kan vanligvis ikke avbestille pga smitte med mindre norges reiseråd fraråder reise til området. Så ja, du må ta høyde for at du vil måtte dra/miste billetten om du selv føler smitten er for høy til å dra om reiserådene ikke er endret (og det skal nok svært mye til nå).

Anonymkode: 66a37...732

AnonymBruker
Skrevet

Sånn situasjonen er nå, tenker vi at utenlandstur blir det tidligst sommeren 2024. Drar ikke noe sted før meslingvaksinen er gitt ( og virker), og til høsten forventer jeg nedstengning og kaos igjen. Blir det ikke sånn, så får vi heller revurdere da. 

Anonymkode: 3ddba...718

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...