AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Jeg er så gretten når jeg står opp, men bare mot partner. Er generelt ganske fornøyd på morgenen så lenge jeg får gjort morgenrutinen min som inkluderer sette på kaffe, god morgen norge, pakke klar sekken til minstemann og spise frokost. Men partner ødelegger morgenidyllen min med å være til stede. Derfor venter jeg gjerne til han har dratt på jobb før jeg står opp. Men han har fått kloa i en midlertidig bil som gjør at han kjører til jobb istedet for å gå 15-20 min. Dette plager meg skikkelig. Vet det ikke er en big deal, men å våkne til en som har slengt sokker og undertøy på gulvet, spiser snop, har nesa i playstation og drar på seg joggebuksa 2 min før han hopper i bilen gjør meg irritert. Han velger å stå opp tidlig for å ha tid til å spille noe som er helt greit i seg selv, da får han litt egentid. Men jeg tar meg selv i å være snurt på han og irritere meg over at han er så barnslig og er ikke spesielt hyggelig mot han. Kan noen bare sette meg litt på plass her? Liker ikke være kjærring, men blir bare så irritert når jeg ser at jeg er sammen en lat slask og skulle ønske han kunne vokse opp... Klarer å holde meg i sjakk på ettermiddagen når han slenger seg på sofaen med spillene sine fordi da legger jeg fokus på mat/rydding/barnet vårt. Men om morgenen så klarer jeg ikke styre meg... Anonymkode: 7c895...19c
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Ok, men hva bidrar du med utenom å være morgengretten og rydde opp sure sokker ? 😃 Anonymkode: f4bfa...079 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Spille....? Be ham om å bidra med mat og sekken til ungen. Og selfølgelig skittentøyet sitt. Hvor lenge siden er det han gikk ut av ungdomsskolen? Anonymkode: 03ce9...e00 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 For det første så uansett om man er ganer eller annet og har unger, så må hjemmet AS fungere i første rekke. Så her går du vel først og fremst sette samme grense minimum som jeg gjorde med min tidligere 12åring. Hvor han fikk grei beskjed, om at man skal spise, gjøre lekser og rydde. Ellers kan han bruke tiden som han vil. For det andre, du har dine morgen rutiner og han har sine. Iht at barna har fått dekket sitt behov, fra begge. S lå du bare respektere hans morgen rutiner, på samme måte han må respektere dine. Det å kalle seg gamet, bør ikke bety at partner må ordne alt praktisk og fraskrive seg alt ansvar for hus og hjem Anonymkode: f6c6c...4c5 2
SoWhat? Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 Herregud, du misliker jo fyren, så hvorfor er du sammen med han? Flytt for deg selv da. Jeg hadde blitt irritert på en som satt og glodde på God Morgen Norge. For et tragisk program .. 1
Entern Skrevet 4. januar 2022 #7 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg er så gretten når jeg står opp, men bare mot partner. Er generelt ganske fornøyd på morgenen så lenge jeg får gjort morgenrutinen min som inkluderer sette på kaffe, god morgen norge, pakke klar sekken til minstemann og spise frokost. Men partner ødelegger morgenidyllen min med å være til stede. Derfor venter jeg gjerne til han har dratt på jobb før jeg står opp. Men han har fått kloa i en midlertidig bil som gjør at han kjører til jobb istedet for å gå 15-20 min. Dette plager meg skikkelig. Vet det ikke er en big deal, men å våkne til en som har slengt sokker og undertøy på gulvet, spiser snop, har nesa i playstation og drar på seg joggebuksa 2 min før han hopper i bilen gjør meg irritert. Han velger å stå opp tidlig for å ha tid til å spille noe som er helt greit i seg selv, da får han litt egentid. Men jeg tar meg selv i å være snurt på han og irritere meg over at han er så barnslig og er ikke spesielt hyggelig mot han. Kan noen bare sette meg litt på plass her? Liker ikke være kjærring, men blir bare så irritert når jeg ser at jeg er sammen en lat slask og skulle ønske han kunne vokse opp... Klarer å holde meg i sjakk på ettermiddagen når han slenger seg på sofaen med spillene sine fordi da legger jeg fokus på mat/rydding/barnet vårt. Men om morgenen så klarer jeg ikke styre meg... Anonymkode: 7c895...19c Kanskje snakke sammen om det? Det er jo dumt hvis det blir mye irritasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #8 Skrevet 4. januar 2022 Her har vi nok bare fått servert en særdeles polarisert versjon av den ene siden av saken. Selvfølgelig sluker jo det kvinnelige ekkokammeret alt som ren fakta. Tipper realiteten er litt annerledes enn fremstilt her. Selv om det TS beskriver antageligvis er hennes opplevelse av hva hun «føler». Anonymkode: 3a289...273
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Her har vi nok bare fått servert en særdeles polarisert versjon av den ene siden av saken. Selvfølgelig sluker jo det kvinnelige ekkokammeret alt som ren fakta. Tipper realiteten er litt annerledes enn fremstilt her. Selv om det TS beskriver antageligvis er hennes opplevelse av hva hun «føler». Anonymkode: 3a289...273 Et forum er ikke for deg om du ikke klarer å forholde deg til fakta i HI. Ja, vi får alltid servert én versjon, noe annet er ikke mulig. Anonymkode: 09067...ecd 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #10 Skrevet 4. januar 2022 Hvis han har bedre tid om morgenen, får han bidra mer til barna. Ellers får du la ham styre på, så lenge han rydder etter seg når han kommer hjem fra jobb. Eventuelt kan dere begge lage bedre felles marginer ved å sammen forberede mat etc på ettermiddag/kveld. Anonymkode: 20157...0c9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #11 Skrevet 4. januar 2022 Men jeg skjønner du blir irritert på ham jeg! Når han har mer tid på morgenen hjemme, er det jo en Selvfølge at han må bidra? Han får slå av play-station når du og barnet står opp, og være delaktig i morgenen til barnet sitt Anonymkode: d388c...c85 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #12 Skrevet 4. januar 2022 Bidrar han i hjemmet/familien på lik linje med deg? Hvis ikke; kan dere ta den "sekken" annen hver dag? Evt fritid som han/du har til overs om morgenen må dere få bruke som dere vil uten at den andre skal bli sur. Noen liker å spise frokost og drikke kaffe og lese nyheter. Andre liker å se serier. Andre liker å spille playstation. Hvem har bestemt at førstnevnte er fasiten? Men alle bør selvsagt bidra. Er det kun ditt barn, så er det selvsagt du som pakker sekken osv. Er man morgengretten bør en holde seg for seg selv. Hvorfor tar han av seg sokker om morgenen? 🤔 Anonymkode: 47ecc...522
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #13 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er så gretten når jeg står opp, men bare mot partner. Er generelt ganske fornøyd på morgenen så lenge jeg får gjort morgenrutinen min som inkluderer sette på kaffe, god morgen norge, pakke klar sekken til minstemann og spise frokost. Men partner ødelegger morgenidyllen min med å være til stede. Derfor venter jeg gjerne til han har dratt på jobb før jeg står opp. Men han har fått kloa i en midlertidig bil som gjør at han kjører til jobb istedet for å gå 15-20 min. Dette plager meg skikkelig. Vet det ikke er en big deal, men å våkne til en som har slengt sokker og undertøy på gulvet, spiser snop, har nesa i playstation og drar på seg joggebuksa 2 min før han hopper i bilen gjør meg irritert. Han velger å stå opp tidlig for å ha tid til å spille noe som er helt greit i seg selv, da får han litt egentid. Men jeg tar meg selv i å være snurt på han og irritere meg over at han er så barnslig og er ikke spesielt hyggelig mot han. Kan noen bare sette meg litt på plass her? Liker ikke være kjærring, men blir bare så irritert når jeg ser at jeg er sammen en lat slask og skulle ønske han kunne vokse opp... Klarer å holde meg i sjakk på ettermiddagen når han slenger seg på sofaen med spillene sine fordi da legger jeg fokus på mat/rydding/barnet vårt. Men om morgenen så klarer jeg ikke styre meg... Anonymkode: 7c895...19c Hvorfor oppfører du deg som en drittkjerring? Han er ikke partneren din, han er samboeren din. Skjerp deg, ellers ender du opp alene. Anonymkode: 7bc79...80f
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #14 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor oppfører du deg som en drittkjerring? Han er ikke partneren din, han er samboeren din. Skjerp deg, ellers ender du opp alene. Anonymkode: 7bc79...80f Hva er forskjellen? Anonymkode: 09067...ecd 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #15 Skrevet 4. januar 2022 Det er jo ikke rart du er gretten. Han får lære seg å rydde opp etter seg når han er samboer!!!! Anonymkode: 8fbe5...118
Gjest CamillaCollett Skrevet 4. januar 2022 #16 Skrevet 4. januar 2022 Hvis det bare er midlertidig bør det vel være mulig å bare ta seg sammen? Men å slenge ting på gulvet er jo helt uaktuelt.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #17 Skrevet 4. januar 2022 God morgen Norge er et koselig program🤗 Anonymkode: 458e1...d6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå