Gå til innhold

Skal en ha både foret og uforet regndress i bhg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

??

Anonymkode: 6127b...ea5

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: e38af...03c

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Ja, ikke et must, men vi har det. Foret regntøy er perfekt når det er surt og kaldt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jobber u bhg. Foret er mer priotert enn uforet med tanke på våte vinterdager.

Uformet er bra for varme regn dager/ våre sommer dager

Anonymkode: bdace...3ab

AnonymBruker
Skrevet

Min minste har Kattnakken vinterregndress som vi er veldig fornøyd med på kalde våte dager. Skolegutten har didriksson foret regndress som vi også er fornøyd med. Ser det er mange som kun har tynt regntøy og med tykk ull f eks under så fungerer det sikkert bra det også. 

Anonymkode: d900b...552

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så jeg burde ha en foret for nå og en uforet til våren og sommeren?  Datteren min blir 2 år i februar. Kjøpe 92 eller 98 da ? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ett sett regntøy, og varierer med ull i ulike tykkelser under. Foret regntøy er meningsløst, klamt og ekkelt. Alltid foret med fleece, som uansett er kaldt.

Anonymkode: 14a5e...24e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Så jeg burde ha en foret for nå og en uforet til våren og sommeren?  Datteren min blir 2 år i februar. Kjøpe 92 eller 98 da ? 

Ingen her vet hvor du bor (klima) eller hvor lang datteren din er…

Anonymkode: 34ee3...b6a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Foret regntøy har aldri vært en hit her, bruker vanlig og har ull under på kalde regnværsdager. Foret dress er et must, uforet brukte jeg mest da se var små på vår,sommer ,høst. Etter 5 årsalderen har jeg brukt uforet utebukser,type helly hansen istedenfor. 

Anonymkode: a030e...1e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare brukt foret dress, uforet dress og uforet regntøy. Noen velger sikkert å ha mer, men vi har aldri hørt fra barnehagen at vi burde.

Anonymkode: 92256...514

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Foret regntøy har aldri vært en hit her, bruker vanlig og har ull under på kalde regnværsdager. Foret dress er et must, uforet brukte jeg mest da se var små på vår,sommer ,høst. Etter 5 årsalderen har jeg brukt uforet utebukser,type helly hansen istedenfor. 

Anonymkode: a030e...1e5

Samme her. Bor på Østlandet men høyre oppe, så det er stortsett snø her. Ifjor hadde vi en slik november, våt og kaldt, at jeg vurderte å kjøpe foret dress - men de var da utsolgt for størrelser. Ellers hadde vi aldri behov for det, og overlevde også i fjor uten. To barn, 5 og 7 år nå. 

Så jeg tenker, det kommer veldig an på hvor du bor. 

Anonymkode: 440d3...72f

AnonymBruker
Skrevet

Bor i Oslo, og vi har ihvertfall hatt god bruk for en foret vinterregndress (Kattnakken) så langt denne høst- og vintersesongen. Perfekt når det er rundt 0 og mye slaps. Også fin når det nærmer seg 5-10 plussgrader, men da uten flere ekstra lag på under. Lettere å bevege seg i for en toåring.

Hvis man bor et sted hvor temperaturene er stødig lave eller relativt høye gjennom vinteren klarer man seg sikkert helt fint med uforet regnsdress og/eller vanlig vinterdress. Ser noen her kjører det også, og det er jo forskjell på hvor varme eller kalde barn er - så det fungerer nok fint for dem.

Anonymkode: 104b3...d35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor i Bergen, så ikke veldig kaldt og har en varm unge. Bruker ikke foret regntøy, men har diverse mellomlag som de kan ta på ved behov.

Anonymkode: e8b8c...e66

AnonymBruker
Skrevet

Skal og skal. Vi hadde aldri det. To barn, i Oslo.

Anonymkode: fc565...43c

AnonymBruker
Skrevet

Bor på Østlandet og har aldri hatt foret regntøy. Den vanlige regnbuksa kan tas utenpå andre klær ved behov. 

Anonymkode: f824d...119

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke foret regntøy til min gutt, synes det er bedre med flere lag i stedet. Lettere å regulere temperaturen da.

Anonymkode: 77a07...33e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt foret. På vinteren henger hjeh heller uforet regnbukse i neste størrelse i bhg, så om det er så vått at vinterdressen ikke tåler det, så kan de dra den utenpå. Vinterdressen tåler dog mye! 

Anonymkode: e8403...431

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har bare uforet til vår datter som blir 2 i februar. Det hadde vært kjekt med foret også, men det blir dyrt, og det funker å ha mellomlag av ull under det uforede regntøyet også. 

Størrelse vet man ikke basert på alder. Mål heller, og gå ut i fra hvor mange cm. hun er, og evt. prøv for å se at det blir greit med fasong også. 92 blir så stort i uteklær at det blir vanskelig å bevege seg i for vår, så jeg hadde kjøpt 86, men det sier egentlig lite om hva som passer andre snart-toåringer.

Anonymkode: 293c0...725

AnonymBruker
Skrevet

Uforet! Er det kjølig så tar man bare på superundertøy eller ett ekstra lag med klær. Det er mye bedre å ha valgfriheten til å styre temperaturen enn å sitte der bindt til en regndress med Fôr, spesielt med barn som kan være alt fra aktive til stillesittende.

Anonymkode: eacdd...77e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (3 timer siden):

Ja, ikke et must, men vi har det. Foret regntøy er perfekt når det er surt og kaldt. 

Foret regntøy er jo bare helt vanlig regntøy integrert med undertøy?

Og som sådann upraktisk, fordi man ikke kan kle opp og ned i varme pluss at regntøy er vanskelig å vaske og tørke og undertøy (i ull eller fleeze) er lett å vaske og tørke. 

Ts: det hele løses ved å kjøpe heldress regntøy pluss heldress undertøy. Kan brukes sammen - kan brukes hver for seg. Innerdressen kan brukes inne om barnet blir kaldt og på fine vårdager uten noe utenpå. 

Anonymkode: 62199...001

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...