Gå til innhold

Vil studere, så ha barn. Det er vanskelig for han...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er sammen med en mann som er en god del eldre enn megselv. Det var ikke planlagt, med etter lang tid endte det slik. Jeg har egentlig vært klar på at det aldri kunne blitt noe, da jeg vil ha barn i fremtiden, han er sterilisert og ferdig med barn. Men etter så lang tid tror jeg vi begge unngår å ta den samtalen, men jeg vet at det kan være en dealbreaker til slutt. Samtidig har jeg ønske om å flytte bort for å studere, ikke langt, men langt nok til at det tydeligvis er ett problem. For når jeg fortalte om ønske om å søke, fordi studiet kun er i to byer, ble han mutt og forteller at han blir lei seg, og at å bli så glad i og investere så mye i en partner for at det skal ende med å flytte. Følte tanken ble ett problem, og følte ikke jeg fikk noen støtte i drømmen...

Nå er jeg rådvill

Anonymkode: 5dc8f...4a3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som du er mere moden og realistisk enn hva han er. 
Hvis du tar praten om at du ønsker deg barn i fremtiden , og du hadde ikke helt trodd på at det skulle bli dere to av forskjellige grunner, hva skjer da tror du ?
Du må jo også få sjansen til å investere i utdanning for å sikre deg i fremtiden, og den sjansen har han jo hatt før han traff deg? 

Anonymkode: da2d7...23c

• Liker 14
Skrevet

Du bør definitivt følge drømmen din om å studere, og så kan du bruke studietiden din til å kjenne etter om du ønsker å leve uten barn med en eldre mann. Hvis du blir værende sammen med ham, så risikerer du å bli en relativt ung barnløs enke, men likevel for gammel til å følge drømmen om et familieliv med egne barn - og uten den utdanningen du drømmer om nå. Er du klar til å ofre både barn og utdanning for en mann som er såpass mye eldre enn deg? Utdanning bør du ta nå. Avgjørelsen om hvorvidt du vil satse på ham kan vente. Lykke til!

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig at tiden er inne for å avgjøre om dere er riktige for hverandre. Dere har ulike ønsker for livet og ikke minst er på ulike stadier. Det er urettferdig mot dere begge. Og egentlig burde han ikke bli overrasket, det er jo en problemstilling som fort dukker opp når man blir sammen med ei som er mye yngre og i en annen fase av livet.

Anonymkode: faf0f...cb5

• Liker 7
Skrevet

Utdannelsen må du jo bare søke på og fullføre den DU ønsker, dette utgjør jo veldig få år av livet totalt sett, og er viktig for å få en jobb du tror du vil trives med. Om kjærligheten ikke er sterk nok til å finne løsninger for å treffes og fortsette forholdet til tross for at du utdanner deg i en annen by enn der dere bor nå så ville forholdet uansett ha røket før eller siden.

Etter endt utdanning så får dere evt se på om ditt ønske om barn fortsatt er der, og om han da fortsatt ikke ønsker flere barn så må dere gå hver til deres. Å få barn er for resten av livet, med barn, barnebarn og evt oldebarn. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo helt meningsløst. Du vil ha barn, det vil ikke han. Du må "bare" avslutte forholdet, flytte og studere. Dere har ikke noe fremtid uansett, så hvorfor er du rådvill? Skjønner du er glad i ham, men det er ikke alltid nok.

Anonymkode: e1577...928

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er sammen med en mann som er en god del eldre enn megselv. Det var ikke planlagt, med etter lang tid endte det slik. Jeg har egentlig vært klar på at det aldri kunne blitt noe, da jeg vil ha barn i fremtiden, han er sterilisert og ferdig med barn. Men etter så lang tid tror jeg vi begge unngår å ta den samtalen, men jeg vet at det kan være en dealbreaker til slutt. Samtidig har jeg ønske om å flytte bort for å studere, ikke langt, men langt nok til at det tydeligvis er ett problem. For når jeg fortalte om ønske om å søke, fordi studiet kun er i to byer, ble han mutt og forteller at han blir lei seg, og at å bli så glad i og investere så mye i en partner for at det skal ende med å flytte. Følte tanken ble ett problem, og følte ikke jeg fikk noen støtte i drømmen...

Nå er jeg rådvill

Anonymkode: 5dc8f...4a3

Ikke gi opp drømmene dine for en mann. Det kommer til å bli en evig sorg. Etterhvert kan du også bli sinna på han fordi han ble et hinder for det du egentlig drømte om. Skole er midlertidig. Og jeg syntes han er egoist, om han ikke støtter deg. Han må selvfølgelig syntes det er kjipt å ikke ha deg rundt seg hele tiden. Men å finne seg ung dame, og så bli sur om hun fullfører en utdannelse. Da er han ikke noe å samle på, sier mye om hans egoisme. 

Har også droppet utdannelse på andre siden av landet. Pga mann som ble sur. Det var jo ikke verdt det, når han var notorisk utro, brukte alle pengene til seg selv. Det tok litt tid før jeg så at forholdet var meg meg meg. Siden jeg var ung og han litt eldre. Så nei, ingen mann er verdt tap av utdannelsen 

Anonymkode: ba21c...a4e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke gi opp drømmene dine for en mann. Det kommer til å bli en evig sorg. Etterhvert kan du også bli sinna på han fordi han ble et hinder for det du egentlig drømte om. Skole er midlertidig. Og jeg syntes han er egoist, om han ikke støtter deg. Han må selvfølgelig syntes det er kjipt å ikke ha deg rundt seg hele tiden. Men å finne seg ung dame, og så bli sur om hun fullfører en utdannelse. Da er han ikke noe å samle på, sier mye om hans egoisme. 

Har også droppet utdannelse på andre siden av landet. Pga mann som ble sur. Det var jo ikke verdt det, når han var notorisk utro, brukte alle pengene til seg selv. Det tok litt tid før jeg så at forholdet var meg meg meg. Siden jeg var ung og han litt eldre. Så nei, ingen mann er verdt tap av utdannelsen 

Skjønner ikke helt hvorfor sterile menn, skal finne seg unge barnløse damer, som åpenbart ønsker barn. Sier egentlig nok, om hvor ego denne mannen er. 

Fra voksen perspektiv, ser jeg fra et kynisk syn, kun en mann som ønsker å føle seg ung med en ung kvinne. Og som ikke orker ansvar. Har hørt nok mannfolk uttale seg. Best å finne ei ung ei, så kan man oppdra de inn i forholdet. Sorry, men jeg er redd du er en som blir opptatt inn i forholdet. Siden det i det hele tatt skal være et problem for han at du studerer deg ferdig 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Aldri la være å ta utdanning pga en mann.

Det høres uansett ikke ut som dere har felles planer for framtida, når du vil ha barn og han er sterilisert.

Anonymkode: 855ae...449

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ønsker deg barn er ikke en sterilisert mann en du skal bruke mer tid på - han vil ikke ha ( flere) barn.

Anonymkode: 372d6...62a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bli sittende som barnløs og uten utdanning. Og mest sannsynlig singel. 

Ta utdannelse! Det sikrer faktisk din fremtid 

Anonymkode: 1382d...fa5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du ønsker å ha et midlertidig forhold til denne mannen til du skal flytte vekk og ta utdanning (eller til det av andre grunner tar slutt). Det er helt greit så lenge du er ærlig på det. Og så velger han selv om han vil være sammen med deg til du flytter, eller om han vil gjøre det slutt nå og heller finne ei som han kan bli gammel med.

Anonymkode: 3b0b2...41c

• Liker 1
Skrevet

Avstandsforhold kan fungereens du er under utdanning. Men om det uansett ikke kan bli dere to, er det kanskje bedre å avslutte det først som sist. 

• Liker 4
Skrevet

Som skikkelig voksen selv så steiler jeg når jeg leser dette. Selvfølgelig skal du ikke la være å ta utdanning på grunn av han. At han i det hele tatt ønsker et slikt offer fra deg sier mye, du kan jo selv tenke deg at du hadde vært på hans alder og vært sammen med en ung mann, hadde du forventet noe sånt?

Og å han bli mutt og si "og jeg som har investert så mye i forholdet" er manipulering når du rett og slett har helt normale ønsker for livet. Dette er ikke greit noe sted.

Nå hjelper det ikke deg at jeg ser det på denne måten, du må avgjøre selv om du synes dette er en akseptabel måte å behandle andre på. Hadde han vært på din alder så kunne jeg ha unnskyldt egoismen hans med at han ikke visste bedre, men som en godt voksen mann vet han utmerket godt hva han driver med her. Enig, @Alterego666?

• Liker 13
Gjest Alterego666
Skrevet (endret)
NymeriaRhoynar skrev (55 minutter siden):

Enig, @Alterego666?

Jeg er helt enig. 
Jeg stiller meg også helt bak det @Hansehan skriver i #3.

Det virker som om TS’ partner er på et sted i livet hvor han ønsker å slå seg til ro, mens TS selv skal ut å fly på livets oppdagelsesreise. Dette fremstår som inkompatibelt over tid dersom ikke begge utviser stor kompromissvilje.

Ut fra HI virker det ikke som om mannen har noe av dette. Dersom TS synes dette er problematisk i dag bør hun renke svært nøye på hvilket liv hun ønsker for seg selv om 25 år.

Endret av Alterego666
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du i dette forholdet? 

Han manipulerer deg. SELVFØLGELIG skal du ta utdanning!! 

Du vil ha barn og han er sterilisert?

Du skjønner selv hva dette betyr?

Anonymkode: 57db5...73b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kast bort livet ditt på det der! Det står klart og tydelig i overskriften hva du vil! 

Anonymkode: 29d41...752

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner ikke helt hvorfor sterile menn, skal finne seg unge barnløse damer, som åpenbart ønsker barn. Sier egentlig nok, om hvor ego denne mannen er. 

Fra voksen perspektiv, ser jeg fra et kynisk syn, kun en mann som ønsker å føle seg ung med en ung kvinne. Og som ikke orker ansvar. Har hørt nok mannfolk uttale seg. Best å finne ei ung ei, så kan man oppdra de inn i forholdet. Sorry, men jeg er redd du er en som blir opptatt inn i forholdet. Siden det i det hele tatt skal være et problem for han at du studerer deg ferdig 

Akkurat. Det er sjeldent den unge som kommer godt ut av relasjonen. Egoistisk er ordet.

Anonymkode: faf0f...cb5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det virker som du er mere moden og realistisk enn hva han er. 
Hvis du tar praten om at du ønsker deg barn i fremtiden , og du hadde ikke helt trodd på at det skulle bli dere to av forskjellige grunner, hva skjer da tror du ?
Du må jo også få sjansen til å investere i utdanning for å sikre deg i fremtiden, og den sjansen har han jo hatt før han traff deg? 

Anonymkode: da2d7...23c

Hvis man er moden så tar man jo slike samtaler med en gang i et nytt forhold. Så ingen er modne i dette forholdet.

Anonymkode: 83385...772

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er disse damene voksne selvstendige vesener som er myndige og har alle privilegier som voksen person?

Eller er de uselvstendige barn som ikke kan ta vare på seg selv?

Anonymkode: 83385...772

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...