Gå til innhold

Har dere lån samboer/mann ikke vet om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et forbrukslån på kr 50000 som min mann ikke vet om. Det er ikke sånn at jeg har brukt masse penger på meg selv, men jeg "styrer" økonomien hjemme og har ikke helt fått endene til å møtes bestandig. Drver nå og nedbetaler så godt jeg kan uten at han vet om det. :tristbla:

Andre som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du det ikkje er fælt å vere "utro" mot mannen din på den måten? Dersom de har felles økonomi burde han vel kanskje fått tatt del i den?

Skrevet

Hvorfor kan du ikke fortelle han det?

Skrevet

Nei, her har vi ingen sånne "hemmelige" lån.

Skrevet

Ingen hemmeligheter her, så svaret er nei.

Skrevet
Jeg har et forbrukslån på kr 50000 som min mann ikke vet om. Det er ikke sånn at jeg har brukt masse penger på meg selv, men jeg "styrer" økonomien hjemme og har ikke helt fått endene til å møtes bestandig. Drver nå og nedbetaler så godt jeg kan uten at han vet om det. :tristbla:

sER HAN DET IKKE NÅR SELVANGIVELSEN SKAL STUDERES? Man har plikt til å sette seg inn i sin egen økonomi.

Vel, som gift har vi separate kontier,men bidrar til felleskassen. Som gift får man ikke 50.000 i lån i banken uten at ektefelle skriver under. Mulig du har fått til kortselskapene? De låner jo ut penger til folk som strengt tatt ikke burde fått lån.

Synes du driver lureri. Du nedbetaler på 50.000 i forbrukslån,men lurer han ikke på hvor du får pengene fra?

Skrevet

Nix, ingen hemmelige lån

Skrevet
Ingen hemmelige lån her heller.

Ikke her heller.Jeg har ikke lån i det hele tatt

Skrevet

Riktignok har jeg masse forbruksån, kredittkort og møkk og dritt, men mannen vet om alt!

Skrevet
Nei, her har vi ingen sånne "hemmelige" lån.

Ikke her heller. Som jeg vet om i hvertfall.. ;)

Gjest gjest 0
Skrevet

nei ingen hemmeligheter her!

Men om jeg hadde brukt kreditkortet mitt litt synes jeg ikke sambo trenger å vite om det så lenge jeg klarer å betale selv! (nå snakker jeg om mindre beløp da.. altså beløp under 10 000kr)

Skrevet

Selvsagt ikke.

Vi har felles økonomi og felles ansvar og full åpenhet.

Skrevet

Ingen hemmelige lån, må si jeg hadde blitt veldig skuffet om han hadde hatt det uten å fortalt det!

Skrevet
Vel, som gift har vi separate kontier,men bidrar til felleskassen. Som gift får man ikke 50.000 i lån i banken uten at ektefelle skriver under.

Er du sikker på dette?

Jeg trodde det bare gjaldt dersom man skulle pantsette felles bolig (evnt annen eiendom) som sikkerhet for lånet, jeg.

Skrevet

Ingen økonomiske hemmeligheter her heller.

Men mindre han har noe han ikke har fortalt meg. Men i såfall har vi gitt feil opplusninger til banken da vi søkte om husløn. :overrasket::ler:

Gjest Sesselja
Skrevet

Dersom du styrer økonomien og har brukt disse 50 000 på å holde husholdningen sammen, bør du fortelle ham det. Hvis han ikke vet at dere lever over evne, kan han heller ikke justere forbruket for å tilpasse seg situasjonen og vondt kan bli verre. Forbrukslån er dyre lån, og det er fort gjort at det begynner å balle på seg, spesielt om du bruker det til å få endene til å møtes. Kvinn deg opp og fortell ham hvordan situasjonen er. Tål de minuttene med banning og skjenning som kanskje kommer, men få det ut slik at dere sammen kan gjøre noe for å bedre økonomien.

Skrevet

Nei, har ingen andre lån enn studielånet. Kunne ikke falle meg inn å skjule noe såpass viktig for samboeren min. Det må da føles mye lettere å kunne dele dette med ham. Hadde vi hatt felles økonomi hadde jeg ikke blitt glad om min samboer hadde tatt et dyrt forbrukslån når vi kunne ordnet dette på andre måter. Nå har vi separat økonomi, jeg legger meg ikke opp i hva samboeren min bruker sine penger til og han legger seg ikke opp i mine penger så lenge det ikke går ut over felles utgifter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...