AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Syns dere barn med omgangssyke bør sendes til den andre forelderen på samvær? Anonymkode: 464c5...8d6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Ja, det er vel den forelderen som skal ha barnet som skal ha barnet uavhengig av sykdom eller ei? Eller er det bare sånn at den ene forelderen skal ta seg av dette mener du? Anonymkode: 6598b...a3e 10
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 Jeg tenker jo at det ikke er nødvendig å utsette den andre forelderen for smitte hvis man kan unngå det? Om barnet får omgangssyke hos den ene av foreldrene, så kan vel barnet være der til barnet er fri for smitte? Går begge veier, isåfall. Burde ikke det være en fin måte å samarbeide på? Anonymkode: 7e96e...2c3 22
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Selvsagt ikke. Herregud, la nå barnet få ligge i senga og bli frisk! Anonymkode: b8c5c...031 16
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker jo at det ikke er nødvendig å utsette den andre forelderen for smitte hvis man kan unngå det? Om barnet får omgangssyke hos den ene av foreldrene, så kan vel barnet være der til barnet er fri for smitte? Går begge veier, isåfall. Burde ikke det være en fin måte å samarbeide på? Anonymkode: 7e96e...2c3 Tenker det samme i utgangspunktet. Men da sønnen min var liten og var hos faren annenhver helg, så var det kun mamma som gjalt ved sykdom. Ville aldri nektet ham å komme hjem da. Nå er han større og bor 50/50, og blir han syk blir han der han er til han er frisk. Nå synes han det er helt greit selv, og det er det viktigste. Anonymkode: 9756f...0fc 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 Jeg er mamma og er barnet ordentlig sykt, typ sengeliggende eller spyr/diaré hele tiden, sendes det ikke til far. Dagene får far igjen, selvfølgelig! Barnet skal få slippe å flyttes når det er skikkelig dårlig Anonymkode: 237e3...dfa 20
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #7 Skrevet 4. januar 2022 Samværet er for barnets skyld, når det er sykt trenger det ro og ikke bytting mellom mor og far. Å sende febersyke, omgangssyke ol barn til den andre, da tenker man ikke på barnets beste. Anonymkode: 40522...ba4 11
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #8 Skrevet 4. januar 2022 Hvis en av foreldrene krever å få et faktisk sykt barn på samvær av prinsipp så er det virkelig ikke å tenke på barnets beste. Kan forstå at noen mener det er uthaling eller lignende, men noen ganger bør barn bare bli værende der det er av hensyn til barnet. Men om barnet nærmest trygler om å reise så burde barnet få lov til å dra. Da er det barnets vilje som er i fokus. Den forelderen burde være fornuftig nok å ikke utsette seg selv for sykdom. Jeg er riktignok ikke skilt, men er barna mine syke så duger kun jeg. Pappaen duller ikke med de, finner ekstra tepper, kalde kluter, riktig kjeks, får kjøpt inn noe ekstra og gir litt mer oppmerksom. Anonymkode: 4d1a5...1c8 7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, det er vel den forelderen som skal ha barnet som skal ha barnet uavhengig av sykdom eller ei? Eller er det bare sånn at den ene forelderen skal ta seg av dette mener du? Anonymkode: 6598b...a3e Hæ? Cruella de Ville? you? Anonymkode: 30b7f...411 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #10 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Syns dere barn med omgangssyke bør sendes til den andre forelderen på samvær? Anonymkode: 464c5...8d6 Hadde ikke gjort det..Barnet trenger ro og fred og unødendig å smitte det andre hjemmet. Men for noen så teller det mer med frihet .. Anonymkode: d2c68...edd 5
Kaisada Skrevet 4. januar 2022 #11 Skrevet 4. januar 2022 Hvor godt er det med forandringer når en har omgangssyke? Kjenner bare selv når jeg har hatt det, at å forflytte meg fra do til seng er nok. Også har du det smittevernfaglige..... Ikke utsett andre for unødig smitte, om d kan unngå det. 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #12 Skrevet 4. januar 2022 Ikke optimalt men noen av oss tilrettelegger hele livet vårt etter hvilke dager vi har ansvar for barnet og da må det faktisk sendes til den andre ihht. planen uansett. Heldigvis er det kort vei mellom oss. Nei, jeg skal ikke ned i stillingsprosent. Anonymkode: 6092c...803 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #13 Skrevet 4. januar 2022 Om den forelderen som skal ha barna, ønsker å ha dem, tenker jeg det er greit å vurdere det så frem barna er i form til å forflyttes. For jeg vet at når jeg har omgangssyke, liker jeg aller best å bare få ligge en plass, mest mulig i ro, for å holde kvalmen mest mulig i sjakk. Jeg hadde ikke syntes det var greit å måtte styre for bytte hjem midt oppi omgangssyke iallfall. Anonymkode: 4bef9...ae8 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #14 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke optimalt men noen av oss tilrettelegger hele livet vårt etter hvilke dager vi har ansvar for barnet og da må det faktisk sendes til den andre ihht. planen uansett. Heldigvis er det kort vei mellom oss. Nei, jeg skal ikke ned i stillingsprosent. Anonymkode: 6092c...803 Men er det til barnets beste? Anonymkode: 4bef9...ae8 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #15 Skrevet 4. januar 2022 Stakkars unge. La barnet få ro og ligge hjemme der h*n er og bli frisk. De dagene får den andre forelderen igjen. Man begynner ikke å flytte på et sykt barn bare på grunn av prinsipp. Anonymkode: c359d...8ae 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #16 Skrevet 4. januar 2022 Nei, hadde aldri gjort det. Han skal jo dra til pappa for å tilbringe tid med pappaen sin og kose seg med ham, ikke ligge i ei seng og spy og ha det vondt. Dersom pappaen hadde insistert så hadde jeg nok gitt meg, men jeg kan ikke se for meg det 😅 Anonymkode: 9da80...cac 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #17 Skrevet 4. januar 2022 1. nei, fordi når man har omgangsyke har man lyst til å ligge i fosterstilling i senga å være det man er: syk! 2. Nei, helt totalt unødvendig å bære smitten videre til flere familier. 3. har vi ikke lært noe av covid? Anonymkode: af920...a49 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #18 Skrevet 4. januar 2022 Kommer vel an på hva som er gjennomførbart for den forelderen som har barnet hos seg akkurat da. Kan hun/han ikke ha ansvaret, så kan man jo ikke det. Men så langt det lar seg gjøre burde barnet få være der det er til det er friskt. Kanskje den andre forelderen kan ha syktbarndag I barnets andre hjem hvis det er det Som er utfordringen? Anonymkode: 84398...2a0 1
sommermor Skrevet 4. januar 2022 #19 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kommer vel an på hva som er gjennomførbart for den forelderen som har barnet hos seg akkurat da. Kan hun/han ikke ha ansvaret, så kan man jo ikke det. Men så langt det lar seg gjøre burde barnet få være der det er til det er friskt. Kanskje den andre forelderen kan ha syktbarndag I barnets andre hjem hvis det er det Som er utfordringen? Anonymkode: 84398...2a0 Sykt barn dag får den foreldreren som har barnet på samvær ved sykdom ta ut. En skal helst ikke drive å flytte syke barn, la nå barnet være der det er og bli frisk. 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #20 Skrevet 4. januar 2022 Bare dere vet det, kjenner flere som tror de fikk omgangsyke og testet seg var visst covid 19. Så greit å ta en test ved diare feks på barn. Anonymkode: d2c68...edd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå