Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. januar 2022 #21 Del Skrevet 4. januar 2022 Synes både Olava og Oline er OK. Olivia blir for sukkersøtt for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 4. januar 2022 #22 Del Skrevet 4. januar 2022 Litt for gammeldags er min mening, men ellers er det ok. Oline er også litt sånn neeeh. Ikke min smak. Liker mye bedre Olivia av de navna der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #23 Del Skrevet 4. januar 2022 Liker Olava. Liker oline også, men det er mer «søtt». Synes Sigrid Olava er ganske pent også. Anonymkode: 167ca...c14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #24 Del Skrevet 4. januar 2022 Synes Olava er kjempefint! Jeg liker gamle navn, og sønnen min heter Olav Anonymkode: bf2b2...eea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #25 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes Olava er kjempefint! Jeg liker gamle navn, og sønnen min heter Olav Anonymkode: bf2b2...eea Min også😃 Anonymkode: 947ab...ef0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #26 Del Skrevet 4. januar 2022 Olava, Oline, Othelia og Olea er alle nydelige! Olivia er også ganske pent, men er en del brukt her. Anonymkode: cc123...19d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #27 Del Skrevet 4. januar 2022 kun som mellom navn da. Anonymkode: 1715d...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #28 Del Skrevet 4. januar 2022 Olava er veldig fint Oline er også fint. Et annet alternativ kan være Ovidie eller Othilie Anonymkode: b88e3...29c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 4. januar 2022 #29 Del Skrevet 4. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva synes dere om navnet Olava? Har også tenkt på Olivia og Oline, men synes det er dumt at Olivia er et topplistenavn Anonymkode: 051b4...953 Hva med Olavia i steden for Olava? Sette inn en i for å få det litt mer feminint? EDIT; sorry, jeg trodde Olavia var et eksisterende kvinnenavn. Men jeg finner faktisk ingen på SSB med det navnet. Jeg finner Olavia på gamle kvinner fra bl.a. 1800 tallet (f.eks denne og denne), men ingen i dagens registrere som SSB Endret 4. januar 2022 av Million 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IDGAF Skrevet 4. januar 2022 #30 Del Skrevet 4. januar 2022 Synes det er nydelig! Hadde gjerne kalt datteren min det selv om ikke mannen min hadde nektet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 4. januar 2022 #31 Del Skrevet 4. januar 2022 Det er sikkert greit på norsk. Høres litt rart ut med et finskt øre, men få navn er 100% språksikre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeemil Skrevet 4. januar 2022 #32 Del Skrevet 4. januar 2022 Synes det fungerer best som navn nr to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #33 Del Skrevet 4. januar 2022 TS her! Oi her var det mange ulike meninger🙊 Tusentakk alle sammen som tar seg tid til å skrive! Vi vet ikke enda om vi venter jente eller gutt, men vi skal kanskje ikke vite kjønnet, så vi trenger både gutte- og jentenavn noenlunde klart. Vi har alltid snakket om Olivia hvis vi får ei jente, da det er lite brukt på Vestlandet. Selv har vi navn som er veldig lite brukt på landsbasis, men ser at Olivia er topplistenavn, sikkert spesielt populært på Østlandet? I tillegg så jeg nå i høst at ei jeg har gått i klasse med kalte dattera si Olivia.. det ødela litt for meg og min oppfatning av navnet😂 Har derfor undret litt på Oline eller Olava som er litt i samme kategori.. Ser at jeg faktisk har ei «Dorthe Oline» i slektstreet mitt laaangt tilbake fra 1800-tallet, så det er jo litt kult🙊 Har heldigvis guttenavn ganske spikret, så vi får håpe vi får en gutt😂 Anonymkode: 051b4...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #34 Del Skrevet 4. januar 2022 Syns både Olava og Oline er veldig fine 😍 Men kjenner flere små som har fått navnet Oline, og tror nok det kan komme på topplistene også etter hvert.. Anonymkode: 16952...ff7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #35 Del Skrevet 5. januar 2022 Jeg har flere små Olava i vennekrets og blant slektninger, både som eneste fornavn og som fornavn nr 2. Må innrømme at jeg ikke synes det er noe særlig fint. Både Olivia og Oline er fine navn, men Olivia har jo vært veldig mye brukt de siste 15 årene, også på vestlandet. Anonymkode: dd3d1...aaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #36 Del Skrevet 7. januar 2022 Olava er et pent navn. Jeg ville ikke blandet inn noe annet fornavn, ville valgt kun Olava. Anonymkode: c1890...239 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #37 Del Skrevet 7. januar 2022 Olava høres ut som en underlivssåpe som er ekstra mild. "Olava - fordi kuken din fortjener det aller beste" Anonymkode: b97fd...abb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 7. januar 2022 #38 Del Skrevet 7. januar 2022 Nei. Klinger dårlig i mine ører. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #39 Del Skrevet 7. januar 2022 Finnes verre, men det er ikke fint, synes jeg. Anonymkode: 17b8a...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kruspersilletaco Skrevet 7. januar 2022 #40 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 4.1.2022 den 2.10): Hva synes dere om navnet Olava? Har også tenkt på Olivia og Oline, men synes det er dumt at Olivia er et topplistenavn Anonymkode: 051b4...953 Liker det! Liker Oline, Olina og Olivia også. Kunne gått for alle sammen, og liker også Olava som mellomnavn, som noen skrev: Ingrid Olava. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå