Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

dette kommer sikkert til å bli litt langt, men jeg vil gjerne lufte dette og høre hva dere andre har å si om dette.. for jeg vet ikke helt om jeg klarer å bruke min dømmekraft i denne situasjonen...

for et år siden traff jeg ei jente på et forum om psykisk helse. vi begynte å snakke sammen og etterhvert ble vi gode venner. vi snakket om løst og fast, alt og ingenting egentlig. hun bor i statene.

så en dag fikk jeg mail fra hennes e-mail adresse. det sto at det var moren hennes som skrev, for hun selv kunne ikke skrive og nesten ikke snakke. det sto at hun var på sykehus etter et selvmordsforsøk fem dager tidligere med overdose av piller, drikking av blekemiddel og at hun kuttet halsen. jeg ble selvfølgelig kjempenervøs og redd for henne, og vi sendte e-mail frem og tilbake (moren skrev) i et par timer. så plutselig får jeg mail hvor moren skriver at det er henne som skriver og at venninnen min har sluttet å puste og at hun er sendt ned til akutten. doktorene ville gi henne fem minutter til hun pustet av seg selv før de slo av maskinene som holdt henne i live :forvirret: hele tiden satt moren og sendte e-mails til meg.. et halvt minutt før de slo av så pustet hun igjen og de koblet henne av maskinene. så skjedde det samme om igjen og doktorene ga henne ti minutter på å puste av seg selv igjen.. hele tiden satt mamman å sendte e-mail med meg, og plutselig, to sekunder før de skulle slå av maskinene, så begynte hun å puste igjen og var plutselig oppe og gikk og sendte meg e-mail ti minutter senere om at hun var bra igjen.

alt dette skjedde på mandag.. hun ble skrevet ut av sykehuset på lørdag og kan ikke gå skikkelig, sier hun. hun sendte meg et bilde av hvordan hun så ut før (for ikke så lenge siden) og et bilde tatt nylig, og disse to bildene ligner overhodet ikke på hverandre. på det ene er hun litt stor, på det andre tynn og slank og veldig pen. helt annerledes. jeg vet at hvis man mister vekt så ser man annerledes ut, men ikke så annerledes... man bytter jo ikke trekk i ansiktet fordet...

så nå sitter jeg her og vet egentlig ikke helt hva jeg skal tro.. jeg begynner å lure, selv om jeg hater å innrømme det, om ikke hun finner opp ting som egentlig ikke skjer...

hvis en mor holdt på å miste datteren sin, og hun var doktor på sykehuset datteren var innlagt på, ville hun ikke sittet med datteren sin eller i alle fall være i nærheten, enn å sitte å sende e-mail med ei fremmed jente som datteren har kontakt med av og til?

hvis en mor holdt på å miste datteren sin, ville hun ikke vært hysterisk og ikke sittet å tastet på en dum maskin?

hvis en mor holdt på å miste datteren sin, ville hun ikke vært med datteren sin i stedet for å spør meg om helt vanlige ting som hvor jeg er fra og hvordan vi kom i snakk?

jeg vet ikke hva blekningsmidler, medisiner og å kutte halsen sin kan gjøre med et menneske fysisk, men er det ikke litt rart at hun var innlagt i fem dager og var fin, men akkurat de to timene hun snakket med meg gjennom moren så holdt hun på å dø? det kan såklart være tilfeldigheter, men...

jeg betviler alt sammen egentlig, fordi jeg har blitt litt glad i denne jenta og føler jeg må betvile det litt fordi jeg orker ikke å bli lurt på en slik måte... jeg gråt jo og styrte den dagen hun gikk ut og inn av bevissthet, men nå som alt er over så vet jeg ikke hva jeg skal tro.. er så mye som ikke stemmer med det hele...

input, anyone? takk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:overrasket: Det der virker ikke troverdig, spør du meg! Er du sikker på at du skal bruke kreftene dine på dette mennesket?
Skrevet

Jeg innbiller meg at det kanskje var hu jenta som skrev de mailene, og at de tingene faktisk ikke skjedde, for å få oppmerksomhet fra deg. Kanskje du betyr mer for henne enn du egentlig tror?

Skrevet

Det er vel ingen mor som sitter og skriver mail, når dattera ligger på dt siste. Hørtest ganske rart ut hele greia.

Og både piller, drikke blekemiddel, og kuttet halsen. Hu burdte vel klart det da. (den var kanskje litt vulgær)

Tror det sitter en meget syk peron og bare skriver tull jeg.

ikke bra og prate/maile med slike, kan jo bli gæern selv da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...