AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Jeg tenker at alder kun er et tall, men det ideelle er å få barn i 20 årene, og i starten av 30 årene. Men det er ikke alltid slik at man blir gravid når man ønsker. Jeg kan forstå de som absolutt ønsker er barn at de får barn i 40 årene hvis de ikke har hatt mulighet før osv. Hva tenker dere? Har dere en sluttstrek på når det er tid for å gi seg å lage barn? Anonymkode: 45925...f3b
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 absolutt ønsker et barn skulle det stå . Anonymkode: 45925...f3b
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 Jeg begynte å prøve da jeg var 28. Nå er jeg 31. Tenker å prøve og håpe videre til jeg ikke orker mer. Håper vi snart kommer til IVF-behandling. Men siste stopp for meg er 38. Er jeg 38 og fortsatt barnløs er jeg i mine øyne alt for gammel. Jeg har gamle foreldre og unner ikke barna mine det. Syntes egentlig 35 er i seneste laget med tanke på barna. Anonymkode: 440e3...6e0 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 35 år for min del. Anonymkode: 107ab...da6 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 Grensen min har alltid vært 35. Nå har jeg et barn da. Men da jeg sa 35 til venninnegjengen ble flere sure på meg. Det var fordi de var barnløse og nærmer seg 35. Nå er vi 40 og en er gravid og flere har veldig små barn. Jeg er så glad det ikke er meg. Anonymkode: a76fa...c72 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 Jeg er 34 år... fortsatt ungdommelig og sprek. Synes det er rart å tenke på at noen synes 35 år er for sent for å bli mor.ingen av mine venninner har fått barn enda heller. Selv tenker jeg at 38-39 er siste frist for min del. Med mindre jeg tilfeldigvis møter en jevngammel eller yngre mann med et stort barneønske. Da kan jeg sikkert pushe grensen et par år til hvis kroppen og livet tillater det. Det er vondt å være singel og barnløs på min alder. Skulle ønske jeg kunne fått barn tidligere men livet går ikke alltid slik man vil. Tror fortsatt at jeg vil klare å være en god mor selv om jeg blir "gammel". Anonymkode: 612ea...b3d 16
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #11 Skrevet 4. januar 2022 35 år er grensen for meg. Anonymkode: f6e67...d31 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #12 Skrevet 4. januar 2022 Rundt 38-40 tenker jeg. Nå er jeg bare 30, og prøver, så vi har jo relativt god tid på å få hjelp feks hvis vi skulle trenge det. Anonymkode: 7ffe6...b95 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #14 Skrevet 4. januar 2022 40 eller der omkring. Anonymkode: 525b7...faf 1
Hulderen Skrevet 4. januar 2022 #15 Skrevet 4. januar 2022 Jeg er ufrivillig barnløs. Vi startet å prøve å få barn når jeg var 25 år. Det var vel når jeg passerte 40 at vi måtte innse at vi aldri kom til å bli foreldre. Da begynte vi med prevensjon. Det var en veldig merkelig følelse. 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #16 Skrevet 4. januar 2022 Jeg ønsket meg barn i tjueårene. Men var 31 da jeg fikk siste, grunnet en rekke spontanaborter. Ei venninne av meg fikk sitt siste i en alder av 43. Og selv om jeg ikke ønsket å være gravid og over 40, så betyr jo ikke det at jeg ikke gledet meg over hennes lykke. Men alder er jo forsåvidt bare et tall. Og synet på alder endrer seg når man blir eldre. Så om jeg ikke hadde fått de første barna da de kom, kan det godt være at jeg også hadde fått barn når jeg var over 40. (Jeg følte meg jo fortapt da jeg var 19 og singel. Følte alle rundt meg hadde kjæreste. 😂 nå, som førtiåring tenker jeg at en nittenåring har svært god tid på å finne seg sin livspartner. Men krisa var jo reell for meg da). Vi ønsket tre barn, og hvor lenge man da holder på er jo avhengig av når man får første. Anonymkode: ea2b5...21c 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #17 Skrevet 4. januar 2022 2 minutter siden, Hulderen said: Jeg er ufrivillig barnløs. Vi startet å prøve å få barn når jeg var 25 år. Det var vel når jeg passerte 40 at vi måtte innse at vi aldri kom til å bli foreldre. Da begynte vi med prevensjon. Det var en veldig merkelig følelse. Kan tenke meg at det ble en merkelig følelse. Får trøste deg med at det er mye bekymringer rundt det å ha barn også. Anonymkode: 45925...f3b 2
AwkwardAlice Skrevet 4. januar 2022 #18 Skrevet 4. januar 2022 Etter 35, men jeg har 2 barn og "føler meg ferdig" med graviditet og baby (Blir snart 37). Men mange jeg kjenner har eller skal ha baby og de er snart 40 eller eldre. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #19 Skrevet 4. januar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ønsket meg barn i tjueårene. Men var 31 da jeg fikk siste, grunnet en rekke spontanaborter. Ei venninne av meg fikk sitt siste i en alder av 43. Og selv om jeg ikke ønsket å være gravid og over 40, så betyr jo ikke det at jeg ikke gledet meg over hennes lykke. Men alder er jo forsåvidt bare et tall. Og synet på alder endrer seg når man blir eldre. Så om jeg ikke hadde fått de første barna da de kom, kan det godt være at jeg også hadde fått barn når jeg var over 40. (Jeg følte meg jo fortapt da jeg var 19 og singel. Følte alle rundt meg hadde kjæreste. 😂 nå, som førtiåring tenker jeg at en nittenåring har svært god tid på å finne seg sin livspartner. Men krisa var jo reell for meg da). Vi ønsket tre barn, og hvor lenge man da holder på er jo avhengig av når man får første. Anonymkode: ea2b5...21c Jeg er 45 år, og har fortsatt lyst å forsøke å få barn. Men ser en til side om at det blir vanskelig å begynne på nytt igjen i min alder. Men hadde ikke mannen sagt nei til å forsøke videre, så hadde jeg ville forsøkt. Anonymkode: 45925...f3b 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #20 Skrevet 4. januar 2022 Hadde ingen "sluttdato", og det er vanskelig å se for seg hva vi faktisk ville gjort om jeg ikke ble gravid. Vi har hatt kjempeflaks, og jeg vil trolig få nummer to rett etter at jeg fyller 35 - og spiren satt på første forsøk begge gangene. Alderen er helt perfekt for oss, med tanke på livet ellers og de praktiske tingene vi gjerne ville ha på plass først. Og vi er definitivt ferdige etter to. Men da jeg var i midten av 20-åra så jeg for meg at jeg helst ville ha nummer én på vei før jeg fylte 30. Det ble flyttet på, av veldig gode grunner. Men, ja, nei. Kan godt være vi hadde stått i det til alt håp i praksis (og teori) ville vært ute. Det tror jeg er sånt man ikke egentlig vet før man er i situasjonen selv og faktisk må ta valget. Anonymkode: 843ce...c40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå