AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Hei alle sammen. Jeg føler meg helt forferdelig. Jeg fant ut at jeg var gravid da jeg mulig hadde fått baby og ble så stresset av tanken på to at jeg tok abort i uke 8/9 da babyen min var 5 måneder. Nå angrer jeg så mye at jeg holder på å bli tullete. Jeg klarer ikke å tenke på annet og det er 6 måneder siden. Er det flere i samme situasjon med lignende følelser? Anonymkode: 4518e...be1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei alle sammen. Jeg føler meg helt forferdelig. Jeg fant ut at jeg var gravid da jeg mulig hadde fått baby og ble så stresset av tanken på to at jeg tok abort i uke 8/9 da babyen min var 5 måneder. Nå angrer jeg så mye at jeg holder på å bli tullete. Jeg klarer ikke å tenke på annet og det er 6 måneder siden. Er det flere i samme situasjon med lignende følelser? Anonymkode: 4518e...be1 Ikke mulig men nylig. Hilsen TS Anonymkode: 4518e...be1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 ❤️ Du er fin ❤️ Anonymkode: 9e1b6...264
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #4 Skrevet 3. januar 2022 Har ikke erfaring med det. Jeg tenker som så at du kan ikke få det ugjort uansett hvor mye du tenker på det, og du bør heller fokusere på det barnet du har og øvrig familie og være her og nå. Hvis du ikke får til det, finnes det psykisk helsehjelp og du kan starte med å snakke med fastlegen din. Anonymkode: 15b49...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #5 Skrevet 3. januar 2022 Hei TS. Jeg var i samme situasjon som deg. Ble gravid på nytt da mitt første barn var 8 måneder og tok abort i uke 8. Jeg maktet ikke tanken på ett barn til. Men etterpå kom den enorme sorgfølelsen og angeren. Selv nå, snart 4 år etter angrer jeg fortsatt. Tenker på det nesten daglig. Det har vært forferdelig å gå med dette og vet ikke om jeg noen gang vil komme over det. Har nylig fått barn igjen, men et nytt barn har så langt ikke gjort dette enklere å bære. Føler også at siden det var en selvvalgt abort, så har jeg på en måte ingenting å være lei meg for i andres øyne. Det er en veldig ensom sorg, og jeg har enda ikke funnet en god måte å håndtere den på. Ikke mye til hjelp med dette innlegget mitt men vit at du ikke er alene. Ønsker deg alt godt ❤️ Anonymkode: f24f4...cb9 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #6 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei TS. Jeg var i samme situasjon som deg. Ble gravid på nytt da mitt første barn var 8 måneder og tok abort i uke 8. Jeg maktet ikke tanken på ett barn til. Men etterpå kom den enorme sorgfølelsen og angeren. Selv nå, snart 4 år etter angrer jeg fortsatt. Tenker på det nesten daglig. Det har vært forferdelig å gå med dette og vet ikke om jeg noen gang vil komme over det. Har nylig fått barn igjen, men et nytt barn har så langt ikke gjort dette enklere å bære. Føler også at siden det var en selvvalgt abort, så har jeg på en måte ingenting å være lei meg for i andres øyne. Det er en veldig ensom sorg, og jeg har enda ikke funnet en god måte å håndtere den på. Ikke mye til hjelp med dette innlegget mitt men vit at du ikke er alene. Ønsker deg alt godt ❤️ Anonymkode: f24f4...cb9 Ts her og jeg vil bare takke for et nydelig svar. Det ble noen tårer her nå. Anonymkode: 4518e...be1 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #7 Skrevet 3. januar 2022 Gjort er gjort og det er ikke noe å gjøre med det. Du må tenke på at på et tidspunkt var abort det riktige valget for deg, det du kjenner på nå er bare en følelse du dyrker fordi du fantaserer om hvordan ting hadde vært hvis du ikke gjorde det. Slutt å tenk på det, legg det bak deg. Anonymkode: 00230...a9c 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #8 Skrevet 5. januar 2022 Lag en ny en da vel Anonymkode: a8747...d48
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #9 Skrevet 5. januar 2022 Så modig av deg å skrive her. Jeg har gjort det samme og opplever det som et tabu. Snakk med Amathea, det er god hjelp der. Du tok et valg ut fra det du regnet som det beste for deg og dine i den situasjonen som var da du hadde valget. Det er styrke i å ta avgjørelser som kan ivareta barnet du hadde fra før. Du vernet egen helse og egen evne til å passe på det barnet du hadde og som var veldig lite da du sto i en valgsituasjon. Se ressursene i deg selv som sto opp for deg selv på den måten! Selv om det kjennes annerledes i dag og at du kunne tatt et annet valg i dag. Valget ble tatt da og ut fra hvordan øyeblikksbildet var akkurat da. Helt forståelig valg i den situasjonen du beskriver. Det blekner med tiden, men arbeid med å tilgi deg selv og å anerkjenne hvorfor su gjorde det. Anonymkode: 4698e...363 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #10 Skrevet 9. januar 2022 Jeg tok også abort. Angrer veldig. Og tror det er derfor jeg nå ønsker et tredje barn. Anonymkode: a3163...4b1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #11 Skrevet 9. januar 2022 Det høres utrolig vanskelig ut. Er ikke i samme situasjon selv, men sender deg en stor klem. Jeg snakket masse med Amathea når jeg var gravid, da jeg var veldig i tvil om valget. Anbefaler alle som vurderer å ta abort om å ta noen samtaler der først. Anonymkode: 0cd8f...cc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå