AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Er i uke 29, har få plager.. men enkelte dager er jeg helt tiltaksløs .. ligger på sofaen som eneste aktivitet utenom jobb. andre som har det slik? Bør jeg spør legen om sykemelde ingnoen prosent, eller er det helt normalt? Anonymkode: 63590...78d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Altså ja, hadde mange mange dager der jeg ikke gjorde annet enn jobb og ligge på sofaen. Tvang meg ut på tur med hunden om jeg var alene hjemme, men det var det. Kunne ikke sykemelde meg så det var livet en periode. Snakk med legen din om din situasjon og hvorvidt en delvis sykemelding er rett for deg. Anonymkode: 9470f...850
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 Sykemelding pga tiltaksløshet er jo litt spesielt.. Er det fordi du er sliten eller føler deg dårlig? Altså jeg har dager både som gravid og ikke-gravid der jeg ikke gjør en dritt utenom jobb, bare er på mobil/pc/ser på tv.. Tenker man ikke trenger aktiviteter hver dag, iallfall ikke som gravid? Er det sånn at en dag på jobb gjør deg mye mer sliten enn normalt så du sliter med å få til noe kan man prate med legen om sykemelding da Man kan få gradert. Anonymkode: 21274...bc5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Syns ikke det at man har noen dager hvor man bare ligger på sofaen etter jobb skal være grunn nok til sykemelding jeg da. Men du må jo selv føle på det og ta det med legen din. Tror det er normalt med sånne dager gravid eller ei. Er gravid selv i uke 25 og har også sånne dager (og vært mye av det i desember) men for min del har jeg ikke vært inne på tanken om sykemelding for det. Har et barn på 2 år fra før av også. Anonymkode: fce2f...fae
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 Jeg har hatt det sånn lenge, er i uke 15. Men hos meg kommer tiltaksløsheten ut fra at jeg har null energi. Når jeg har stått opp om morningen, vært på badet og gått ned på kjøkkenet er jeg rett og slett sliten. Går jeg opp trappa blir jeg andpusten og står jeg for lenge rett opp og ned så blir jeg svimmel. Her gjør mannen alt av husarbeid, lager middag, går tur med hunden. Jeg fikser ikke en tur på butikken engang. Er det på samme måte for deg? at tiltaksøsheten kommer av lite energi? Denne uken tester jeg å jobbe 100%(var helt og delvis sykemeldt tidligere pga kvalme), er på hjemmekontor og det syntes jeg hjelper. Da kan jeg ta gode pauser innimellom. Kommer jo an på hva slags jobb man har, men min er veldig fleksibel og det er viktigere at jeg er på jobb og gjør litt, enn at jeg blir helt borte fra jobb. Anonymkode: 6c3e4...701
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 Hadde det sånn tom uke 30 i første svangerskap. I andre svangerskap var det like stort behov for det, men da hadde vi barn fra før av som måtte ivaretas. Endte opp med å bli sykemeldt 40 % de siste tre ukene fordi jeg var så sliten. Det hjalp egentlig mest fordi ubrukelig vikar med arbeidsvegring ble nødt til å begynne å jobbe. Anonymkode: cd5a6...ed6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå