Gå til innhold

Katastrofen Kielland

Anbefalte innlegg

Gjest Blinkie
Skrevet

Katastrofen Kielland, på Tv 2. veldig sterkt og trist program ❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ATLAS6 skrev (1 minutt siden):

Reality-tv? 

Er ganske sikker på at det er en dokumentar om Kielland katastrofen som tok livet av 123 mennesker i 1980.

• Liker 7
Gjest ATLAS6
Skrevet
Balian d'Ibelin skrev (7 timer siden):

Er ganske sikker på at det er en dokumentar om Kielland katastrofen som tok livet av 123 mennesker i 1980.

Nettopp, jeg bare reagerte på at TS la den under tråden reality-tv. 

Skrevet (endret)

Ja så den. Husker ulykken godt. Var 14 den gangen. Men har glemt mye av detaljene. Husker den gjorde kraftig inntrykk den gangen. Blir spennende å se fortsettelsen .. får litt sånn Titanic følelser av d hele 

Endret av GrønnNellik68
  • Liker 1
Skrevet
Blinkie skrev (12 timer siden):

Katastrofen Kielland, på Tv 2. veldig sterkt og trist program ❤️

30 personer er fortsatt savnet etter ulykken, bl.a. flere herfra lokalt. Må være vondt å ikke ha en grav å gå til for de etterlatte.  

• Liker 1
Skrevet
ATLAS6 skrev (5 timer siden):

Nettopp, jeg bare reagerte på at TS la den under tråden reality-tv. 

Ja, jeg forstod det etter på, da jeg så at tråden var lagt inn under reality-tv

Skrevet

En av de som overlevde ulykken fortalte ulykkeskommisjon at han så flammer under dekket på plattformen da den krenget. De bare lo av ham. Det er helt utrolig å høre hvor lite interessert enkelte var i å undersøke dette videre.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Virker ikke som det er særlig stor "interesse" for denne situasjonen, her på forumet i alle fall. Hvis man skal dømme etter denne tråden. 

Men folk er vel langt mer interessert i noe tullball fra Linni Meister, eller annet sludder og vås. 

Anonymkode: 2f466...90a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 16.29):

Virker ikke som det er særlig stor "interesse" for denne situasjonen, her på forumet i alle fall. Hvis man skal dømme etter denne tråden. 

Men folk er vel langt mer interessert i noe tullball fra Linni Meister, eller annet sludder og vås. 

Anonymkode: 2f466...90a

Folk er nok for unge. Jeg levde ikke på den tiden selv, men har hørt på podcaster og lest en bok om denne ulykken. Visste omtrent ingenting om den for et par år siden. 

Egentlig så bør vi se på Kielland som en lærepenge. Vi sendte relativt unge menn ut for å gjøre en farlig jobb. Og sikkerheten var dårlig. 

Denne ulykken var tragisk.

Anonymkode: 33f7f...bee

• Liker 1
Skrevet

Selv har jeg familie som overlevde katastrofen. Livet ble aldri det samme, og hele familien har lidd av følgene. 

Godt det tas frem i lyset igjen, og pårørende får svar.

Anonymkode: 4e28c...d55

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg har ikke sett den, men har hørt podcasten Hele historien, tre episoder om Kielland-ulykken. Den kan jeg anbefale. 

Anonymkode: 8c051...58a

• Nyttig 1
Skrevet

For min familie så er det fortsatt sårt å miste en nær. Får meg ikke til å se serien.

Anonymkode: 52267...d3a

Skrevet

Jeg ble født på 90-tallet, men har "alltid" visst om denne ulykken og syns det er interessant å sette seg litt ordentlig inn i den. Jeg kjenner også flere som ser på.

Det jeg syns er irriterende, og som jeg tror kan gjøre at de mister seere, er at det er mange episoder og det bare slippes én i uka. Jeg er vandt til at dokumentarserier ikke strekker seg over så lang tid som 5 uker (6 episoder). Det gjør at i hvert fall jeg mister litt interessen. Med andre typer serier er det greit at det slippes én episode i uka, men med slike serier som dette er det mange detaljer man glemmer underveis når det går én uke mellom hver gang. Jeg husker jo ikke så mye detaljer fra 2 og 3 uker tilbake nå.

Anonymkode: 888d1...154

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...