AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Eller lever de som normalt? Anonymkode: 11e79...325
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Ikke like deprimert og lei seg som kvinner med hårtap blir hvertfall. Mye mer vanlig å ha tynt hår eller skalla som mann, mens for damer er det jo katastrofe Anonymkode: 6e936...79f 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #4 Skrevet 3. januar 2022 Har hatt lite hår på toppen av hodet siden jeg var i begynnelsen av 20-årene. Da dette begynte å ligne på hentesveis, gjorde det meg litt deprimert en periode. Men jeg tror det var mest pga. dårlig selvbilde, og ikke hårtap i seg selv. Anonymkode: c2625...b42
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #5 Skrevet 3. januar 2022 Fjernet håret da jeg begynte å tenke på dette. Ser meg ikke tilbake! Anonymkode: 33ac8...615 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #6 Skrevet 3. januar 2022 Det er vel kanskje tydelig at dette er noe som skaper stor usikkerhet blant unge menn. Anonymkode: 43d46...b2e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #7 Skrevet 3. januar 2022 da jeg innså at jeg ville bli skalla var det skikkelig tøft. Det å finne ut at det begynner å bli veldig tynt på toppen via taggede bilder på facebook fra fester var som å bli slått i magen. Dette gjorde meg vanvittig usikker på meg selv, har hadde jo hørt og lest om damer om aldri kunne være sammen menn uten flott hår. Jeg sluttet å date, flørte og gå etter jenter generelt fordi jeg trodde ingen ville ha meg. slik var det i 4-5 år- Men det var fortsatt jenter som var interessert, og etter jeg passerte tredve bryr jeg meg ikke lenger, har også skjønt at de fleste ikke bryr seg og jeg vil nok mest sannsynlig ikke ha ei dame som setter absolutt krav til fysiske trekk i en partner uansett- Jeg er låst til en sveis. Veldig kort hår og det krever veldig lite vedlikehold og tid som passer meg veldig godt. Anonymkode: 17fd0...203 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #8 Skrevet 3. januar 2022 Jeg mistet håret tidlig i 20-årene. Var lei meg over hårtapet helt til jeg ble alvorlig skadet og ufør. Da ble hårtapet glemt. Anonymkode: 70f02...1d2 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #9 Skrevet 3. januar 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg mistet håret tidlig i 20-årene. Var lei meg over hårtapet helt til jeg ble alvorlig skadet og ufør. Da ble hårtapet glemt. Anonymkode: 70f02...1d2 Viktig å huske på det man har. Jeg tok det jeg hadde for gitt og angrer som en hund på det. Anonymkode: 70f02...1d2 1
BalledHead Skrevet 4. januar 2022 #10 Skrevet 4. januar 2022 Begynte også å miste håret i 20-årene, klipte det kortere og kortere - helt til jeg bare shave’a, og har aldri viet det en tanke. Bare ei det, det gir selvtillit - og forbausende mange damer liker det også, eller sier det i hvert fall😅
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #11 Skrevet 4. januar 2022 Noen blir ekstremt deprimerte - bare se på hårtap-forum, så er det faktisk brukere som er suicidale. Eng ting som er sikkert, er at alle merker det. Kan starte som uskyldige kommentarer om "høye viker", "tynn på toppen", osv. Jeg fikk kommentar om dette fra min frisør, han så det lenge før jeg la merke til det. Et par år etterpå, så fikk jeg kommentarer fra andre - både familie, venner, og kvinner. Det merkes definitivt bedre når jeg har glemt å klippe meg, så man må bare holde det kort. Jeg prøvde å barbere meg, men så ikke ut. Har ikke veldig sterke / maskuline trekk som dekker over eller kompenserer for dette, har ikke veldig mye hårvekst, og har veldig lys hud - slik jeg bare ser ut som en kreftpasient. Nå har jeg heldigvis ikke slitt noe på damefrontene - men det er bare to ganger jeg har merket helt åpenbar "nedgang" i interesse fra kvinner. Det var første gangen jeg var overvektig, og den gangen jeg var helt barbert på hodet. Man vet ikke hvor ille dette er, med mindre man har gått gjennom dette selv. Det er som når overvektige folk blir tynne, og blir helt sjokkert over hvor snille og smilende alle blir. Du kan tenke deg det motsatte med å bli skallet, dersom det ikke skulle se bra ut. Personlig sparer jeg opp til transplantasjon, blir nok å koste rundt 150000 kr i Belgia - har funnet en lege / klinikk jeg vil bruke. Men om dette kan hjelpe meg med "peace of mind", så er det vel verdt pengene. Anonymkode: 4c657...e07
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #12 Skrevet 4. januar 2022 Ble skallet tidlig i tjueårene. Har har hatt "dildosveis" siden jeg var 24. Anonymkode: b2240...221
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #13 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Personlig sparer jeg opp til transplantasjon, blir nok å koste rundt 150000 kr i Belgia - har funnet en lege / klinikk jeg vil bruke. Men om dette kan hjelpe meg med "peace of mind", så er det vel verdt pengene. Anonymkode: 4c657...e07 Vel, det kan det sikkert være verdt. Veldig individuelt hvordan man reagerer på hårtap. Selv er jeg kommet så langt i prosessen, at mine nærmeste ville stilt masse spørsmål hvis jeg plutselig hadde tupé eller lignende. Anonymkode: c2625...b42
Nevian Skrevet 7. januar 2022 #14 Skrevet 7. januar 2022 Det som egentlig var en uting for meg, viste seg å bli en gladsak. Jeg har alltid hatt tykt krøllet hår, men hatet det som pesten da det aldri lot seg forme på noen måte. Derfor barberte jeg bare bort alt sammen da jeg var 22 år. Ble storfornøyd, og har aldri sett meg tilbake. At det nå begynner å bli tynt på toppen gjør meg ingenting da jeg ikke lar det vokse ut i første omgang. Ser for meg at hvis jeg hadde et hår jeg elsket, så ville det sikkert blitt en skikkelig nedtur for meg nå.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #15 Skrevet 7. januar 2022 For min del er jeg nå på et mellomstadie at jeg begynner å få hårtap. Kommentarene rundt dette hagler i form av: "du har så høye viker", "du er så tynn i luggen", "jeg kan se hodebunnen din", "du må spare til langt hår slik at det blir mer fyldigere" osv. Hører dette seriøst ofte, uansett om det er midt i en familiemiddag eller ute på butikken. Samt at dem tar meg på hodet! Derav ser jeg egentlig litt fram til å bare få det avsegstyrt. Jeg antar at noen som har blitt skalla eller har fått en "endelig" måne ikke opplever dette i den grad, for da er det ikke lenger akseptert å si ? Mulig jeg tar feil, men i dette mellomstadie virker alt å være lov! Utover kommentarer og at folk tar meg på hodet så bryr jeg meg ikke. Jeg kan ikke gjøre noe med det, og ønsker ikke gjøre noe med det. Har stusset det enda kortere nå, type 10mm, og ærlig talt, jeg synes jeg ser bra ut. Bedre enn med hår, faktisk. Men jeg har innsett at ved å ikke ha riktig mengde hår på hodet, samt at jeg går mot en skalla tilstand, så vannes 80% av potensielle kvinner bort for meg. Verden er så overfladisk, ja. Og dette får jeg bekreftet på KG gang på gang. Betyr ingenting hvem jeg er, hva jeg gjør og hvordan jeg oppfører meg, for jeg begynner jo å bli skalla. Jaja. Sistnevnte er kanskje litt deprimerende, men shit heller. Gidder ikke la meg preges. Anonymkode: 63bc5...ee3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #16 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Utover kommentarer og at folk tar meg på hodet så bryr jeg meg ikke. Jeg kan ikke gjøre noe med det, og ønsker ikke gjøre noe med det. Har stusset det enda kortere nå, type 10mm, og ærlig talt, jeg synes jeg ser bra ut. Bedre enn med hår, faktisk. Men jeg har innsett at ved å ikke ha riktig mengde hår på hodet, samt at jeg går mot en skalla tilstand, så vannes 80% av potensielle kvinner bort for meg. Verden er så overfladisk, ja. Og dette får jeg bekreftet på KG gang på gang. Betyr ingenting hvem jeg er, hva jeg gjør og hvordan jeg oppfører meg, for jeg begynner jo å bli skalla. Jaja. Sistnevnte er kanskje litt deprimerende, men shit heller. Gidder ikke la meg preges. Anonymkode: 63bc5...ee3 Førstemann til månen? Jaja, litt depresjon blir man vel ikke drept av. Jeg vil heller gå rundt uten hår, enn uten verdighet. Eller så kan man jo bare la skjegget gro, og bygge muskler hvis det er alt som skal til. Kanskje man tiltrekker seg en annen type damer da. Anonymkode: c2625...b42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå