Gå til innhold

Hvordan trene stabilitet i barnets overkropp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby er tre måneder; har fått beskjed på helsestasjon at jeg skal trene opp overkroppen og at hun, dersom hun er sterk nok, ved fire måneder kan sitte en kort stund i tripptrappstol. 
Men utover å la henne sitte på kneet mitt, fikk jeg ikke så mye mer info. Det er jo kjempeskremmende å la henne sitte og vingle på kneet mitt så tidlig! Er det noe alle har gjort, eller er min jordmor litt overambisiøs?

Anonymkode: 15897...aa2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når de er så små så er det vel trening ved å ligge på magen på gulvet som gjelder 

Anonymkode: a93bb...636

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres rart ut. Ville ikke gjort noe annet enn å la babyen ligge på magen og siden på gulvet, samt bære rundt med baby på skulderen og etter hvert holde henne fremover. 

Anonymkode: 5f4fd...db7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da babyen min var 3 måneder fikk vi beskjed om å ligge på magen flere ganger om dagen. De skal ikke bli satt opp i sittende stilling på gulvet før de er i stand til å sette seg opp selv (det er innafor I stol, eller på fanget, hvor de får støtte, og over kortere tid).

Her tror jeg enten du har misforstått, eller at helsesykepleieren er litt overivrig. Er du usikker, så ring og spør. 

Anonymkode: 45656...249

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bæresjal er kjempegod trening for baby, og tillater den også å slappe av/sovne når det er nok 😊 

Anonymkode: 86246...517

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du instagram? Natural_born_parenting (tror det er det den heter) har en del innhold om aktiviteter man kan gjøre for å trene. Tilpasset alder såklart. F.eks å bære babyen i supermanposisjon eller hva de nå kaller det.

Anonymkode: c47c8...e2e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...