Gjest Chicchi Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 ...er visst noe man skal gjøre. Men min ti uker gamle baby tisser jo hvert 2. minutt 🤷♀️ Alt blir klissbløtt! Forslag på løsninger? Ligge på et håndkle i dusjen? Høres så stusslig ut 😅
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Chicchi skrev (2 minutter siden): ...er visst noe man skal gjøre. Men min ti uker gamle baby tisser jo hvert 2. minutt 🤷♀️ Alt blir klissbløtt! Forslag på løsninger? Ligge på et håndkle i dusjen? Høres så stusslig ut 😅 Her lar jeg han ligge på en treningsmatte. Den er myk og lett å vaske. 👍🏼 Anonymkode: bcaf8...2b8 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 Legg en kladd på gulvet og la ungen tisse som en fontene 😄 Anonymkode: 17305...4d9 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #4 Skrevet 3. januar 2022 Har babyen veldig sår stump? Har du prøvd potetmel? Anonymkode: 8696f...2a1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #6 Skrevet 3. januar 2022 Kan telle på en hånd (med flere amputerte fingre) hvor ofte jeg gjorde det😏 Anonymkode: 0d491...f87 10
Gjest Chicchi Skrevet 3. januar 2022 #7 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har babyen veldig sår stump? Har du prøvd potetmel? Anonymkode: 8696f...2a1 Nei, den er ikke sår. Jeg smører den hver dag, men tenkte det var deilig for vesla å lufte seg litt...
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #8 Skrevet 3. januar 2022 Har ikke gjort det med mine tre. Når de ikke er nyfødte har jeg latt de ligge med bleie under rompa mens jeg vasker henda eller kaster bleia. Aldri fått sår hud. Anonymkode: f94dd...317
Gjest Chicchi Skrevet 3. januar 2022 #9 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Legg en kladd på gulvet og la ungen tisse som en fontene 😄 Anonymkode: 17305...4d9 Ah smart!
Gjest Chicchi Skrevet 3. januar 2022 #10 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan telle på en hånd (med flere amputerte fingre) hvor ofte jeg gjorde det😏 Anonymkode: 0d491...f87 Ha ha, så mammasamvittigheten spiller meg et puss kanskje!
Crazydoglady Skrevet 3. januar 2022 #11 Skrevet 3. januar 2022 (endret) Chicchi skrev (5 minutter siden): Ha ha, så mammasamvittigheten spiller meg et puss kanskje! Har heller aldri gjort det. Mini fikk løpe/krype/ligge naken ute på sommeren og sånn når det faller seg naturlig, men aldri drevet å styrt med det inne altså på spedbarn. Ikke vært noe problem her iallefall 🙂 Endret 3. januar 2022 av Crazydoglady 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #12 Skrevet 3. januar 2022 Chicchi skrev (34 minutter siden): ...er visst noe man skal gjøre. Men min ti uker gamle baby tisser jo hvert 2. minutt 🤷♀️ Alt blir klissbløtt! Forslag på løsninger? Ligge på et håndkle i dusjen? Høres så stusslig ut 😅 Ligge på et håndkle i sofaen, i lekegrind, på treningsmatte, under babygymmen. Mulighetene er uendelige. Og gris blir det med barn. Anonymkode: d6fe1...2b7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #13 Skrevet 3. januar 2022 Chicchi skrev (13 minutter siden): Nei, den er ikke sår. Jeg smører den hver dag, men tenkte det var deilig for vesla å lufte seg litt... Det er klart det er deilig å få av seg en klam og tidvis våt bleie. De går jo med den 24/7 i flere år. Alle som bruker bind vet hvor ubehagelig det er å gå med over tid. Klart de skal få lufte seg litt. Anonymkode: d6fe1...2b7 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #14 Skrevet 3. januar 2022 Hæ? Har jeg aldri hørt om. Hvorfor skal babyer det? Mine lå ofte og "luftet" seg, men ikke fordi jeg trodde det var en greie. Men de hadde bleie på. Anonymkode: 1b90d...0ce
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #15 Skrevet 3. januar 2022 Aldri gjort? Tviler på at det har noe for seg? Anonymkode: 22f90...2ed
Maleficenta Skrevet 3. januar 2022 #16 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Har babyen veldig sår stump? Har du prøvd potetmel? Anonymkode: 8696f...2a1 potetmel høres ut som rm dårlig ide. Blir ikke det som lim i kontakt med væske? 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #17 Skrevet 3. januar 2022 Vi hadde en tøybleie på stellematta , og lot baby ligge der mens vi ordnet. Når det kom noe kunne vi raskt brette over et hjørne, og så hive den til vask. Når jeg dusjet lot jeg ofte baby ligge naken på stellematta på gulvet. Når jeg var ferdig fikk baby være med inn for en liten dusj, siden dusj i motsetning til badekar var akseptabelt. Etterpå fikk baby litt massasje med olje, med tøybleia klar. Tøybleier er veldig praktiske de, selv om man ikke bruker dem som bleie. De er myke, absorberende og lette å vaske. De vi hadde var slike store flak. Anonymkode: 34341...227 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #18 Skrevet 3. januar 2022 Chicchi skrev (1 time siden): Nei, den er ikke sår. Jeg smører den hver dag, men tenkte det var deilig for vesla å lufte seg litt... Jeg ville droppet å smøre daglig, det er fryktelig unødvendig. Anonymkode: 00968...71e 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #19 Skrevet 3. januar 2022 Chicchi skrev (1 time siden): Nei, den er ikke sår. Jeg smører den hver dag, men tenkte det var deilig for vesla å lufte seg litt... Det å la henne lufte seg er forebyggende mot utslett. Legg et håndkle under henne som du kan vaske etterpå. Jeg gjorde det med min jente, med gutten så la jeg en liten tørr klut over snabben slik at han ikke tissa en meter rundt seg når han lå slik. Anonymkode: 0f0b7...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #20 Skrevet 3. januar 2022 Det er godt for huden å få luftet seg av og til og stumpen til babyer er tynn og sårbar. Så sant det er god romtemperatur pleier alle babyer å like å få ligge litt uten bleie og de vil også finne ut at de har noe der som de ellers ikke får tatt på, det er en del av det å bli bevisste og komfortable med sin egen kropp. Anonymkode: 0902d...e0b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå