Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt «tak» som kommer ikveld. Magen blir ikke direkte stram, men jeg får en sliten følelse i magen (?). Samtidig får jeg strålinger mot mage/korsrygg regionen. Nesten som menssmerter. 
Er ikke kjempe ille, men plagsomt bare. Baby er også veldig aktiv. 
Hvordan var dine maserier? Tviler på at dette er «ekte rier» da jeg bare er inn i min uke 36.

Anonymkode: 78db8...185

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dette enda. Varer i ett minutt. Noen er på nippet til å være vonde. Starter med at det kommer ett belte rundt magen, også kjennes det ut som nedpress. Ligger nede. Har sittet også, uten endring. Vet ikke om det er babyen som lager disse «vondtene» eller om det er noe annet. Babyen har vært veldig aktiv i 2-3 timer nå.

Anonymkode: 78db8...185

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns fortsatt definisjonene er litt vanskelige, så jeg er ikke sikker på om det var maserier jeg hadde. Det kan godt hende de arter seg ulikt fra kvinne til kvinne og fødsel til fødsel også.

Men det jeg har kalt maserier selv, kjentes som at magen ble hard og stram samtidig som jeg fikk kraftige menssmertelignende smerter i underlivet, som bygget seg opp og slapp taket igjen. Forskjellen fra fødselsriene var at de kom sjelden, kanskje mellom 15 og 30 minutter mellom hver, og stoppet helt igjen etter en stund i stedet for å ta seg opp og gå over i fødsel. Jeg hadde det noen ganger på kveldstid mellom uke 36 og fødsel i uke 40 i andre svangerskap. Og én gang ca. en uke før fødsel i første svangerskap.  

Jeg hadde også kynnere som kom regelmessig og tett noen ganger. Da var det ikke direkte vondt. Jeg hadde litt murrende smerter i magen samtidig, men det var mer konstant og kom og gikk ikke samtidig som kynnerne. Jeg brukte rieteller noen ganger og så at kynnerne kom med ca. to minutter mellom, enkelte ganger kortere. Men dette gikk over igjen når jeg la meg for kvelden og slappet helt av. Første fødsel startet med at slike kynnere gikk over i rier. Jeg hadde det ikke så tett og regelmessig før fødsel i første svangerskap, men mange gjennom tredje trimester i andre svangerskap.

Anonymkode: 414a0...5ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...