Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Familien har fått dilla på hengekøye - jeg blir mamma i mars.. er hengekøyetur og baby på et par-tre måneder forenelig ? Eller bør jeg belage meg på telt? (Krysser fingrene for at ammingen går bra ;) )

Anonymkode: 63739...e44

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor har du tenkt at babyen skal sove da? I hengekøyen sammen med deg? Det er neppe ansett som trygg samsoving😅

Anonymkode: 83c29...553

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor har du tenkt at babyen skal sove da? I hengekøyen sammen med deg? Det er neppe ansett som trygg samsoving😅

Spør for å høre om noen har en god løsning... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spør for å høre om noen har en god løsning... 

Er vel ikke så mange måter å gjøre det på. Vogn eller telt, antageligvis. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan evnt pakke med en slyngevugge. Men ville vært bekymret for at det skulle blitt sterk vind da. Så telt evnt, eller bare droppe det. Lei en hytte hvor resten av familien kan sove utenfor og du kan ha hytta for deg selv ;)

Anonymkode: 98665...620

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vær forsiktig

https://www.tv2.no/a/11494397/

Anonymkode: 3afdc...db9

Egentlig litt underlig at man kaller det krybbedød når det ikke er uforklarlig. Dette er jo en kvelnings-/klemulykke.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tok med baby på den alderen i tretelt for to personer:) det fungerte kjempefint. Brukte vognposen hans som sovepose. 
https://www.celis.no/produkt/var/friluft/tretelt-for-1-2-personer?gclid=Cj0KCQiA2sqOBhCGARIsAPuPK0ja9nIE-4JAQR2GY7zXO6ZmpV9HrSYyLZIN20PwlyBY2Zut-mEMuS4aAqaWEALw_wcB
blir på en måte som to hengekøyer som sitter samme , men uten fare for at du ruller over baby

Endret av Gingerella
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

er hengekøyetur og baby på et par-tre måneder forenelig ?

NEI, det er ikke forenelig. Det frarådes å sove i hengekøye med barn under ett år. Det har vært tilfeller der babyer har dødd på den måten. 

Anonymkode: 8dbc7...8db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Gingerella skrev (7 minutter siden):

Jeg tok med baby på den alderen i tretelt for to personer:) det fungerte kjempefint. Brukte vognposen hans som sovepose. 
https://www.celis.no/produkt/var/friluft/tretelt-for-1-2-personer?gclid=Cj0KCQiA2sqOBhCGARIsAPuPK0ja9nIE-4JAQR2GY7zXO6ZmpV9HrSYyLZIN20PwlyBY2Zut-mEMuS4aAqaWEALw_wcB
blir på en måte som to hengekøyer som sitter samme , men uten fare for at du ruller over baby

Smart :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vær forsiktig

https://www.tv2.no/a/11494397/

Anonymkode: 3afdc...db9

😮 takk! Da blir det telt eller tretelt

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i hengekøyeturer, men for meg var det helt uaktuelt å ta med meg babyen. Nå er hun snart to år og først nå ville jeg gjort det. Nå er vi også ferdig med amming. Å amme i telt med en liten baby som spiser så hyppig som mine har gjort, ville jeg nok ikke orket, men jeg vet jo at noen gjør det. For meg virker det bare veldig, veldig kaldt, og ikke noen måte å sitte komfortabelt på, og jeg ser ikke for meg at vi kunne ligget så veldig komfortabelt for å amme på liggeunderlag heller. 

Anonymkode: 6b0d0...b2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gå for telt, ikke hengekøye med baby. Men ha i bakhodet at det kanskjr ikke fungerer med telttur heller. Vær åpen for at det blir annen ferie i år. Se an babyen og hva du selv orker.

Anonymkode: d718f...420

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Psykolog med sovepose på Instagram har gode tips til teltur med barn 😊
Ville vært nærme bil/hjemme første gangen, sånn at det ikke er lang vei hjem om det ikke fungerer.

Anonymkode: f305f...367

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Familien har fått dilla på hengekøye - jeg blir mamma i mars.. er hengekøyetur og baby på et par-tre måneder forenelig ? Eller bør jeg belage meg på telt? (Krysser fingrene for at ammingen går bra ;) )

Jeg hadde nok gått for telt hvis babyen bare er noen måneder. Både mtp. Å ha et sted «innendørs for å amme, men også bytte bleier o.l. Og såklart soving. Så små babyer er jo ganske var for temperaturer både varmt og kaldt. Så hvis du har telt har du beskyttelse for både sol, vind og vær. 

Vi dro på tur med vår da han var under ett år, men sov i telt da også. Hadde med hengekøye som han tok hvilen sin på dagtid under oppsyn. Så kanskje dere kan starte hengekøyekarrieren litt sånn gradvis. Men litt tidlig med tre måneder etter min mening. 

Anonymkode: 8142a...415

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vel, natta i mai er for kald for overnatting ute når baby er så liten. Du må ha mulighet til å kunne skifte og amme i et varmt rom. Dessuten er det ikke sikkert du får ammet og da må du ha mulighet til å varme flaske. 

En dagstur er jo fint. Men overnatting? Dropp det.

Anonymkode: 177ec...16a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...