AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Spørsmål til dere i langvarig forhold, gjerne med småbarn og travel hverdag... Hvem burde ta mest ansvar for å tilrettelegge for sex? Sørge for at det blir tid og rom til det innimellom alt annet. Den med mest lyst/driv og som påvirkes mest av sjeldnere sex, eller den med minst lyst som ikke kjenner like fort på mangelen men som også "eier" begrensningene på en måte? Problemet hos oss er at sex må skje i de tidslommene vi har, det blir ikke så mye spontan sex for tiden. Men jeg er så lei av at det er jeg som må si "du, hvis du vil ha sex så må det skje nå". Det er så lite sexy Det som skjer hvis ikke jeg gjør det, er at vi blir sittende med et eller annet til det blir for sent og først DA kommer han på det. Eller han blir sittende oppe og game i stedet for å legge seg sammen med meg. Jeg skal tidlig opp på jobb men klarer ikke alltid legge meg tidlig jeg heller, så når jeg legger meg har jeg faktisk ikke tid til å bruke 30-45min på sex. Jeg blir bare irritert og i alle fall ikke kåt hvis han foreslår sex når jeg trenger å sove, da føles det bare som om han vil bruke meg og driter i at jeg får for lite søvn og morgendagen min blir dritt. Åja, men da kan jeg jo gi han en kjapp BJ i det minste! Jeg liker å være raus med han så hender jeg gjør det men det frister jo ikke når jeg føler at han driter i mine behov. Så blir han sur og lei fordi det han får pult for lite. Når det er han som blir mest påvirket av lite sex, hvorfor gjør han ikke større innsats for å lage plass til det i hverdagen?🤷♀️ Hvorfor er det jeg som må mase om å ha sex på agendaen? Kanskje hovedproblemet er sex i småbarnstiden. All lek og lyst er bare... i dvale. Og at man må bare holde ut til barna har flytta ut🙄 Anonymkode: a73e0...28a 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Det går an!!! Men han må skjønne at det ikke kan utsettes til sene-sene kvelden. Litt samme sak her, hun blir lett for trøtt men jeg blir mest sprø av for lite sex. Så jeg har kanskje vært litt mye pådriver, men slitsomt å være den som alltid tar initiativ også... Legg dere sammen, litt mer tidlig noen ganger i uka, når det passer... Han kan ikke få i pose og sekk med andre interesser først og så ta det igjen når det har blitt rent for sent. Det må han vel skjønne? Vi har holdt koken med 2-3-4 ganger i uka i alle år siden barna var små. Jeg begynner å skjønne at det faktisk er litt respektabelt, såpass fullt opp som livet egentlig blir sånn ellers. Men det er hun som har minst lyst av oss, så det blir mest etter hennes "åpningstider", da... Anonymkode: 32483...f66 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 Trenger man 30-45min? Anonymkode: df5dd...67b 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #4 Skrevet 3. januar 2022 Det er i hvert fall veldig viktig å snakke om det for å forstå hverandre. Kvinner prioriterer husarbeid fremfor sex. Kvinner tenker "Hvordan skal vi få overskudd til sex når vi har så mye ugjort husarbeid!". Menn prioriterer motsatt og tenker "Hvordan skal vi få overskudd til husarbeid når vi ikke en gang klarer å prioritere å ha sex!" Anonymkode: df5dd...67b 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #5 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det går an!!! Men han må skjønne at det ikke kan utsettes til sene-sene kvelden. Litt samme sak her, hun blir lett for trøtt men jeg blir mest sprø av for lite sex. Så jeg har kanskje vært litt mye pådriver, men slitsomt å være den som alltid tar initiativ også... Legg dere sammen, litt mer tidlig noen ganger i uka, når det passer... Han kan ikke få i pose og sekk med andre interesser først og så ta det igjen når det har blitt rent for sent. Det må han vel skjønne? Vi har holdt koken med 2-3-4 ganger i uka i alle år siden barna var små. Jeg begynner å skjønne at det faktisk er litt respektabelt, såpass fullt opp som livet egentlig blir sånn ellers. Men det er hun som har minst lyst av oss, så det blir mest etter hennes "åpningstider", da... Anonymkode: 32483...f66 Ja, det er nettopp det der, man blir lei av å være den som alltid initierer. Han glemmer nok fort at åpningstiden er begrenset, ja. Han er hjemme i permisjon med baby og selvfølgelig er det godt å ha et par-tre timer for seg selv på kvelden, som han kan bruke på hva han vil. Men det er nå den sextiden vi har... Og det er jo alltid andre ting man burde fått gjort også. Så det blir ikke alltid tid til både sex og andre interesser på samme kveld. Høres ut som om dere har vært flinke AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trenger man 30-45min? Anonymkode: df5dd...67b Ikke nødvendigvis, men noen ganger trengs det. Han vil gjerne ha laaangt forspill med suging og greier, og jeg trenger litt oppvarming for å bli klar (i alle fall hvis jeg er litt irritert i utgangspunktet 😛 ) Han synes ikke det er så gøy med kjappiser hvor jeg ikke rekker å komme heller, så... da tar det fort litt tid. Anonymkode: a73e0...28a
Crazydoglady Skrevet 3. januar 2022 #6 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Spørsmål til dere i langvarig forhold, gjerne med småbarn og travel hverdag... Hvem burde ta mest ansvar for å tilrettelegge for sex? Sørge for at det blir tid og rom til det innimellom alt annet. Den med mest lyst/driv og som påvirkes mest av sjeldnere sex, eller den med minst lyst som ikke kjenner like fort på mangelen men som også "eier" begrensningene på en måte? Problemet hos oss er at sex må skje i de tidslommene vi har, det blir ikke så mye spontan sex for tiden. Men jeg er så lei av at det er jeg som må si "du, hvis du vil ha sex så må det skje nå". Det er så lite sexy Det som skjer hvis ikke jeg gjør det, er at vi blir sittende med et eller annet til det blir for sent og først DA kommer han på det. Eller han blir sittende oppe og game i stedet for å legge seg sammen med meg. Jeg skal tidlig opp på jobb men klarer ikke alltid legge meg tidlig jeg heller, så når jeg legger meg har jeg faktisk ikke tid til å bruke 30-45min på sex. Jeg blir bare irritert og i alle fall ikke kåt hvis han foreslår sex når jeg trenger å sove, da føles det bare som om han vil bruke meg og driter i at jeg får for lite søvn og morgendagen min blir dritt. Åja, men da kan jeg jo gi han en kjapp BJ i det minste! Jeg liker å være raus med han så hender jeg gjør det men det frister jo ikke når jeg føler at han driter i mine behov. Så blir han sur og lei fordi det han får pult for lite. Når det er han som blir mest påvirket av lite sex, hvorfor gjør han ikke større innsats for å lage plass til det i hverdagen?🤷♀️ Hvorfor er det jeg som må mase om å ha sex på agendaen? Kanskje hovedproblemet er sex i småbarnstiden. All lek og lyst er bare... i dvale. Og at man må bare holde ut til barna har flytta ut🙄 Anonymkode: a73e0...28a Det er selvsagt bare fint å bidra til at ting flyter bra og alle er fornøyde, så kommer du på det og tenker på det så er det jo bare positivt at du også tar litt ansvar for den biten. Samtidig så kan man jo spørre seg hvor viktig det er om han liksom ikke greier å komme på det utenom når det åpenbart ikke passer, også skal bli sur..
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #7 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er i hvert fall veldig viktig å snakke om det for å forstå hverandre. Kvinner prioriterer husarbeid fremfor sex. Kvinner tenker "Hvordan skal vi få overskudd til sex når vi har så mye ugjort husarbeid!". Menn prioriterer motsatt og tenker "Hvordan skal vi få overskudd til husarbeid når vi ikke en gang klarer å prioritere å ha sex!" Anonymkode: df5dd...67b Ja, er nok noe i det generelt sett. Han er flink med husarbeid og praktiske gjøremål, og en god pappa. Han bare prioriterer litt rart noen ganger føler jeg, og har lite forståelse for at jeg må ha noen ting på plass for å ha lyst og være i modus, og at jeg dessuten tåler lite søvn mye dårligere enn han 😕 Ts Anonymkode: a73e0...28a
Gjest Mysticgirl Skrevet 3. januar 2022 #8 Skrevet 3. januar 2022 Sleng av deg trusa og ri han i sofaen når ungen sover. Det er det jeg bruker å gjøre 😂 Eller gå i dusjen sammen. Det er alltids tid til sex innimellom. Bare frist han litt og ert han, så kommer han . Ta hånden hans og led han inni fristelse på soverommet litt tidlig. Så kan dere kose før dere sovner.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #9 Skrevet 3. januar 2022 I langvarige forhold er kjappiser en redning. Det er forsket på. Anonymkode: 44491...f60 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #10 Skrevet 3. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, er nok noe i det generelt sett. Han er flink med husarbeid og praktiske gjøremål, og en god pappa. Han bare prioriterer litt rart noen ganger føler jeg, og har lite forståelse for at jeg må ha noen ting på plass for å ha lyst og være i modus, og at jeg dessuten tåler lite søvn mye dårligere enn han 😕 Ts Anonymkode: a73e0...28a Han synes sikkert du også prioriterer helt bak mål. Uten at han lar det prege andre deler av livet hans. Det er forskjellen mellom menn og kvinner. Anonymkode: 1dac9...bb9 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #11 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han synes sikkert du også prioriterer helt bak mål. Uten at han lar det prege andre deler av livet hans. Det er forskjellen mellom menn og kvinner. Anonymkode: 1dac9...bb9 Ja selvfølgelig gjør han det i blant. Og så da? Jeg må ha det bra for å ha lyst på sex, han må ha sex for å ha det bra. Jeg bare fatter ikke at han da prioriterer å game til sent på kveld når han vet at det er stor sjans for puling om han bare ymter frempå før det blir så seint. Synes du jeg er helt urimelig altså, som forventer at han tar litt ansvar for arrangeringen selv? Anonymkode: a73e0...28a
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #12 Skrevet 3. januar 2022 Mysticgirl skrev (2 timer siden): Sleng av deg trusa og ri han i sofaen når ungen sover. Det er det jeg bruker å gjøre 😂 Eller gå i dusjen sammen. Det er alltids tid til sex innimellom. Bare frist han litt og ert han, så kommer han . Ta hånden hans og led han inni fristelse på soverommet litt tidlig. Så kan dere kose før dere sovner. Takk for påminnelsen Dette bruker å funke. Blir bare litt lei dersom det alltid går den veien og det aldri er han som forfører meg. AnonymBruker skrev (1 time siden): I langvarige forhold er kjappiser en redning. Det er forsket på. Anonymkode: 44491...f60 Interessant, husker du noe mer om den studien? Anonymkode: a73e0...28a
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #13 Skrevet 3. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: I langvarige forhold er kjappiser en redning. Det er forsket på. Anonymkode: 44491...f60 Mulig det, men vi har aldri blitt særlig gode på kjappiser i løpet av 15 år. Men vi kunne sikkert trent litt mer på det. Kjappiser har sine kvaliteter, de også. Men jeg er glad for at vi får til mest av 45min-1 times omganger. Liker å kunne nyte alt i fulle drag når det ikke blir helt så ofte som jeg skulle ønske. Og det får vi for det meste til. Høy kvalitet, etter vår mening... Men igjen, da må vi tidlig nok i seng. Eller også benytte helgemorgener, mulig når barna er større og greier seg selv mer, som nå. Ja, det ble nå påfyll på kosekontoen i kveld, da! Anonymkode: 32483...f66 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #14 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Men igjen, da må vi tidlig nok i seng. Eller også benytte helgemorgener, mulig når barna er større og greier seg selv mer, som nå. Anonymkode: 32483...f66 Der jeg vokste opp hørte jeg at det hadde vært ganske så populært å sende barna på søndagsskole søndag morgen. Søndagsskolelærerne gikk rundt i området og samlet inn barna også fra hjem som ellers aldri gikk i kirken og leverte de på døra etterpå. Etter hva jeg forsto var det en del alternative motiver hos disse foreldrene... Dette var før NRK startet med barnetv søndag morgen. Anonymkode: df5dd...67b 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #15 Skrevet 4. januar 2022 Det mest uforståelige ved kvinner er vel at noen kan ha sex med tusenvis av menn mot betaling mens andre klarer ikke å ha sex med mannen de ønsker å leve sammen med. For de siste kvinnene må jo sex oppleves som svært grusomt siden enkelte ikke en gang klarer å gjennomføre 20min med sex noen få ganger i året. Anonymkode: 93583...48c
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #16 Skrevet 4. januar 2022 Jeg tror det er viktig at begge tar initiativ og tror det må kommunikasjon til. Kanskje dere kan ha et siste mulighet-klokkeslett? Jeg hadde sikkert sagt at "neste gang vi har sex skal du ta initiativ, og det skal ikke være mens ungene... eller etter kl.... Jeg håper det ikke blir så lenge til." Men det er sikkert ikke det lureste. En trøst kan være at det blir lettere å finne tid utenom sovetid når ungene blir større. Vi liker også å bruke minst 30 min, og en kjsppis for oss tar minst 20 min om begge skal komme. Anonymkode: 0aea9...f15 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #17 Skrevet 4. januar 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Der jeg vokste opp hørte jeg at det hadde vært ganske så populært å sende barna på søndagsskole søndag morgen. Søndagsskolelærerne gikk rundt i området og samlet inn barna også fra hjem som ellers aldri gikk i kirken og leverte de på døra etterpå. Etter hva jeg forsto var det en del alternative motiver hos disse foreldrene... Dette var før NRK startet med barnetv søndag morgen. Anonymkode: df5dd...67b Hehe, tviler på at det ville slått an her, men noen fordeler skal det vel være med dataspill og youtube også... Anonymkode: 32483...f66
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #18 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det mest uforståelige ved kvinner er vel at noen kan ha sex med tusenvis av menn mot betaling mens andre klarer ikke å ha sex med mannen de ønsker å leve sammen med. For de siste kvinnene må jo sex oppleves som svært grusomt siden enkelte ikke en gang klarer å gjennomføre 20min med sex noen få ganger i året. Anonymkode: 93583...48c Det er to vidt forskjellige ting. Det er forsvinnende få sexarbeidere som gjør det pga. lyst, det vet du godt. Og jeg skriver jo at jeg ønsker det, men at det ikke funker når han surrer bort kvelden og kommer på det først når jeg må sove fordi jeg skal opp tidlig. Om du vil diskutere damer som ikke har lyst på mannen sin må du gjerne starte en ny tråd, det er ikke det som er temaet her. Anonymkode: a73e0...28a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå