AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Min kone er deprimert og har nok vært det i ca 6 mnd, hun går på antidepressiva og går jevnlig til psykolog og fastlege. Jeg vil gjerne være der for henne og hjelpe, men er rådvill og vet ikke hva jeg skal gjøre. jeg får skylda for at hun er deprimert. har dere med deprimert partner noen tips og råd? Anonymkode: abde7...597
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Du skal leve ditt eget liv. Og på sikt må du bestemme deg for om hun ønsker forholdet. Anonymkode: 48718...952 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 Du er ikke ansvarlig for din partners depresjon. Be om en familie time sammen med psykologen hennes. Da kan du få ut hva du føler i den situasjonen du er i nå. Syke mennesker har ikke alltid innsikt i hva deres sykdom gjør med partneren. Ta noen skritt tilbake og ta vare på deg selv. Ellers ender du gjerne opp utbrent og tom selv. Hilsen voksen kvinne med deprimert mann. Anonymkode: b3e29...d3a 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Først av alt så er det ikke din feil at hun er deprimert, så det hun setter som grunn, er ikke det du skal korrigere for å fikse depresjonen hennes. Depresjonen kommer innenfra, ikke utenifra. Be psykologen om du som pårørende kan få bli med på en time eller flere for å få vite hva du kan gjøre for å hjelpe kjæresten din. Og også snakke om det at hun legger skylden på deg for depresjonen. Kanskje trenger dere parterapi. Selv om jeg sier at depresjonen ikke er din feil, så betyr det ikke at dere ikke har parproblemer som påvirker henne. Noe som dere nok begge er skyld i og må ta ansvar for å ta tak i. Anonymkode: 0f0b7...2a1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Min kone er deprimert og har nok vært det i ca 6 mnd, hun går på antidepressiva og går jevnlig til psykolog og fastlege. Jeg vil gjerne være der for henne og hjelpe, men er rådvill og vet ikke hva jeg skal gjøre. jeg får skylda for at hun er deprimert. har dere med deprimert partner noen tips og råd? Anonymkode: abde7...597 Hvorfor får du skylda? Anonymkode: ce3c8...ed9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 Kan du fortelle litt mer om hva hun skylder på deg? Ikke at jeg mener at det er noe i det, altså 😊 Anonymkode: 0f0b7...2a1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #7 Skrevet 4. januar 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor får du skylda? Anonymkode: ce3c8...ed9 Det er han nok sikkert usikker på selv. Som alle andre menn som får skylda for fruens tankesurr. 3 hours ago, AnonymBruker said: Kan du fortelle litt mer om hva hun skylder på deg? Ikke at jeg mener at det er noe i det, altså 😊 Anonymkode: 0f0b7...2a1 Vil tro at det er ganske diffust og at hver gang hun har en nedtur selv, som hun selv har konstruert - så letes det med lupe etter et eller annet han har gjort/sagt som kan brukes som rasjonale. Trenger sjelden være noe sammenheng. Anonymkode: 5891d...77e 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #8 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det er han nok sikkert usikker på selv. Som alle andre menn som får skylda for fruens tankesurr. Vil tro at det er ganske diffust og at hver gang hun har en nedtur selv, som hun selv har konstruert - så letes det med lupe etter et eller annet han har gjort/sagt som kan brukes som rasjonale. Trenger sjelden være noe sammenheng. Anonymkode: 5891d...77e Jeg har selv gått på antidepressiva på grunn av psykisk mishandling fra ektemann, så det er fullt mulig at det er hans feil og. Selv om det mest sannsynlig sies i fortvilelse i et mørkt øyeblikk. I slike tilfeller kan det være greit for partner å ha noen å snakke med også. Anonymkode: ce3c8...ed9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå