Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som  fikk 4 eller bedre i matte, hva skulle til? Hvor mye øvde dere? 

Anonymkode: e1442...7bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1P matte altså

Anonymkode: e1442...7bb

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. 

Jeg fikk 6 ved å jobbe greit i timene. Gjorde aldri noe utenom timene. 

Skjønner ikke helt hvorfor det er relevant for hvor mye du må lese. 

Blir som om jeg spør deg om hvor mye du måtte spise for å bli over 1.80m. Det er jo ikke relevant for hvor høy jeg blir. 

Anonymkode: 78fa6...6f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme som over. Jobbet bra i timen, gjorde lekser, ferdig. Fikk en 5'er. 

Anonymkode: 9d2e7...303

AnonymBruker
Skrevet

Du må i grove trekk forstå hva dere jobber med, og vise det ved blant annet å få til en del oppgaver. Det er svært individuelt hvor mye arbeidsinnsats eller tid som trengs for å få til dette. Matte er litt som å spille et instrument. Du må forstå hvordan det virker (logikk), og så må du øve for å se mange nok tilfeller til å utvikle kreativitet. Da blir du god på en måte som varer og som er nyttig for alle. Hvis du har hodet til det og litt flaks kan du også bare regne mange tidligere oppgaver og få en grei karakter, men det blir kjedelig og du opparbeider ikke en kunnskap som blir nyttig seinere i livet.

Anonymkode: af9af...5fc

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som betyr noe er å forstå hvordan ting gjøres og hvorfor. Det hjelper ikke å sitte og pugge til en matteprøve hvis du ikke faktisk forstår hva det er du pugger på. Jeg gikk fra en toer på vgs til en A på høyere utdanning, da jeg endelig begynte å jobbe for å forstå fremgangsmåtene. Det som skulle til for min del var å bruke reglene i oppgavene og få MYE mengdetrening.

Anonymkode: ff120...145

AnonymBruker
Skrevet

1P fikk jeg 5 og husker det nesten ikke engang. Hadde det i tre skoletimer etter hverandre og sovna hver gang. Så min erfaring er at det ikke skal noe særlig til i det heletatt

Anonymkode: 0e6a7...841

AnonymBruker
Skrevet

Fikk 6 uten å gjøre noe hjemme, og såvidt noe på skolen. Mye fravær, men var jo mye mye enklere enn på ungdomsskolen, så selv om jeg ikke husket noe fra pga gikk ikke på skole 2-3 år, så var det lett å få det inn i hodet

Anonymkode: d928c...3f3

AnonymBruker
Skrevet

Slet mye med matte. Men skrev regelbok, når vi begynte med noe nytt. Der kunne jeg notere ned slik at jeg forsto det. Vet ikke hvordan det er nå. Men vi fikk lov å bruke sånt på prøver. Jobbet aktivt i timene og ba om hjelp, når jeg ikke forsto. Men hadde en bra og tålmodig lærer da. Gikk ut med 5 i matte, starter på vgs med 2.

Anonymkode: 03b59...191

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...