Gå til innhold

Hvor vanlig er det å si at man skal til syden uten å si hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser en del tråder der dere spør hvor syden er derfor lurer jeg er det vanlig å si at man skal til syden uten å si hvor?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Sommer2464 skrev (4 minutter siden):

Jeg ser en del tråder der dere spør hvor syden er derfor lurer jeg er det vanlig å si at man skal til syden uten å si hvor?

er ikke det privat da?

Anonymkode: 8d329...b2b

Skrevet
Sommer2464 skrev (1 time siden):

Det er vel ikke akkurat mange som lurer på HVOR SYDEN ER??

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ganske vanlig å si. For enkelte er "syden" ensbetydende med sol og varme, og det virker som de selv knapt vet hvor de skal. 

Anonymkode: 8e58f...581

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

er ikke det privat da?

Anonymkode: 8d329...b2b

Privat? Ærlig talt, hvor hemmelig er det at du skal til Granca? Haha.

Anonymkode: cb4f5...2b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror mange av de som sier at de skal til syden eller har vært i syden er av den typen som ikke har nubbsjans til å finne stedet på et kart.

Anonymkode: 53ccf...7f2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ei i familien hadde vært i syden, jeg spurte hvor. men hun husket ikke hva stedet het, var syden :fnise: Eneste hun husket var et det var en av øyene rundt Hellas. 

Anonymkode: 09074...3d9

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

På meg virker det som noen tror Syden er ett land. 

AnonymBruker
Skrevet
Teatrica skrev (På 1/3/2022 den 21.47):

Jeg skal til Roma. Skal jeg til syden?

Napoli? Barcelona? Milano? Tirana? Mallorca? Nice? Burgas? Bordøø? 

Anonymkode: e5735...4c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skal til Roma. Skal jeg til syden?

Napoli? Barcelona? Milano? Tirana? Mallorca? Nice? Burgas? Bordøø? 

Roma er ikke sydentur nei, det er storbyferie. Mallorca er derimot hovedstaden i Syden. Eller er det kanskje Granka? 😛 

Jeg kan si at jeg har lyst til å dra til syden iblant, da i betydningen at jeg vil bare ligge på en *nesten* hvilken som helst strand langs Costa del charterturist eller dets tilhørende øyer. Jeg savner syden nå! 

Jeg pleier å si landet jeg drar til altså, men jeg synes nå begrepet syden har noe for seg. Det rommer noe annet. For de som skjønner det, iallfall.

Anonymkode: 6d330...fd0

Skrevet

Mange som gir ikke vet, og gir faen i hvor de skal. De greier ikke peke ut på et kart hvor de er. Enten folk snakker Tyrkisk, arabisk, spansk, gresk, Italiensk osv. der de skal. 

Folk er ofte så dumme, men lever lykkelig i bobla si. De har det nok fint på sydenferie, og bryr seg ikke hvor de er. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan godt si at vi tenkte ta en sydentur, uten at det er bestemt hvor vi skal. Det er jo mer et konsept. 

Om jeg vet hvor vi ender, sier jeg jo heller stedet. 

Anonymkode: 706bd...a4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Roma er ikke sydentur nei, det er storbyferie. Mallorca er derimot hovedstaden i Syden. Eller er det kanskje Granka? 😛 

Jeg kan si at jeg har lyst til å dra til syden iblant, da i betydningen at jeg vil bare ligge på en *nesten* hvilken som helst strand langs Costa del charterturist eller dets tilhørende øyer. Jeg savner syden nå! 

Jeg pleier å si landet jeg drar til altså, men jeg synes nå begrepet syden har noe for seg. Det rommer noe annet. For de som skjønner det, iallfall.

Anonymkode: 6d330...fd0

Jeg er enig.

Altså, enig i at syden godt beskriver en hvilken som helst varm strand i hvilket som helst land rundt middelhavet eller nordafrika, ikke at jeg savner det, det er marerittferien min siden jeg misliker både varme, sand, turister og tanketom rølping/solbading.

Men poenget mitt var at det er mange steder man ikke vet om er i syden eller ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hørt noen si di skal til syden siden 80-tallet🤔

Mulig det er i enkelte miljø det er vanlig å si syden? De med campingvogn/Crocks reiser til syden og spiser biff med pommes på "restaurant" med norsk navn😄

Anonymkode: acdfd...17e

• Liker 1
Gjest laPistola
Skrevet

Det er jo ganske vanlig virker det som. Jeg sier ikke det selv. 

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mulig det er i enkelte miljø det er vanlig å si syden? De med campingvogn/Crocks reiser til syden og spiser biff med pommes på "restaurant" med norsk navn😄

Tenker jeg og, det er et 80 talls begrep som henger igjen i enkelte miljøer. Hører det bare her og på fb. 

AnonymBruker
Skrevet
Morpheus skrev (18 minutter siden):

Mange som gir ikke vet, og gir faen i hvor de skal. De greier ikke peke ut på et kart hvor de er. Enten folk snakker Tyrkisk, arabisk, spansk, gresk, Italiensk osv. der de skal. 

Folk er ofte så dumme, men lever lykkelig i bobla si. De har det nok fint på sydenferie, og bryr seg ikke hvor de er. 

Nå trenger man ikke være dum for å si syden da :) Om jeg sier jeg skal til syden har jeg ofte en formening om hvor jeg vil selv om det i utgangspunktet dreier seg om sol, varme og bad. Hvilket språk de snakker er heller ikke så nøye - jeg syns historie er interessant, i landene de snakker de språkene du ramser opp har mye spennende historie. Så vil være spennende å dra til de landene uansett. Men nå liker jeg å reise litt rundt og oppleve litt i tillegg til å bare ligge på stranda da.

Anonymkode: b0e3a...cad

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet mange år i reisebyrå og sendt mange til «syden». 
Som mange påpeker, så har de ikke peiling på verken hvor de skal eller hvor de har vært. 
Eller så har du de som har vært en uke på et sted og dermed er blitt nærmest innbygger å regne. Kan stort set alt om plassen og ikke å forglemme at de nå er blitt bestevenner med Pedro i baren 😆 

Mye gøy med nordmenn og sydenturer ☺️ 

Anonymkode: 648d7...ba7

Skrevet
Teatrica skrev (På 3.1.2022 den 21.47):

Nja det har du vel rett i men så 3 tråder tror jeg der det var spørsmålet. Og selv om dette ikke har så mye med saken å gjøre så var det noen som spurte hva Jehovas vitner gjorde i julen og der var det en bruker som sa at mange Jehovas vitner reiser til det hellige landet Syden så spurte en annen bruker landet syden hvor er det så der er det en som ikke skjønte helt han trodde at brukeren mente at Syden var et land men alle nordmenn må jo ha hørt syden uttrykket.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tuller du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...