Skid_raw Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Jeg skal straks signere en husleiekontrakt. Det er standard leieavtale der spesifikke ting som innbetalingsdato, husleien osv. er ført inn med penn. Alt annet er dataskreven. Jeg er ukomfortabel med å signere en slik kontrakt og tenker at det kan bli problematisk i fremtiden om noe skulle skje (krangel, tvist osv.). Jeg ba utleieren om å få alt dataskrevet slik at det kun er signaturen som blir anført med penn. Er det unødvendig eller kan jeg kreve slikt? Utleieren har ingen problemer med det og skal fikse en dataskreven kontrakt.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Jeg skjønner ikke problemet. Anonymkode: 5c636...fab
Brunello Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 Så lenge det er ført inn med penn er det helt uproblematisk. Dersom det er gjort overstrykninger, kan begge parafere ved overstrykningen slik at det vises at begge er innforstått med endringen. Begge parter skal jo også ha hver sin signerte avtale. Parafer på alle sider, så går det bra. 3
Skid_raw Skrevet 3. januar 2022 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2022 Brunello skrev (2 minutter siden): Så lenge det er ført inn med penn er det helt uproblematisk. Dersom det er gjort overstrykninger, kan begge parafere ved overstrykningen slik at det vises at begge er innforstått med endringen. Begge parter skal jo også ha hver sin signerte avtale. Parafer på alle sider, så går det bra. Okei. Jeg er litt paranoid på slikt. Tenker at det ikke er så mye mer som skal til annet enn å føre eventuelle endringer i Word. Sikkert spesielt, men har gjort noen blemmer i livet mitt og er heller på den sikre siden enn å ta ting for god fisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå