Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips.

Har noen vennepar det går helt fint å kjøpe gave til, men har et det er vanskeligere med. :) Håper dere flommer over av ideer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs jo litt på pris, men en god olivenolje, litt krydder og fin sjokolade i en kurv?

Liker å sette sammen slike kurver, du kan jo selv bestemme pris. Det er jo iallefall noe som blir brukt.

Skrevet

Musikk, DVD, håndklær, fine glass/kopper/skåler, pynteputer (da må du vite at det er stilen deres selvf..), flaske vin, tranchersett, kniver (trenger man alltid), hvis de har barn: kinobilletter og deg som barnevakt... Det var det jeg kom på nå..

Skrevet

Dersom du vet de samler på bestikk eller servise er det en helt grei gave.

Pene stearinlys og en flaske vin. Gavekort fra videoutleie, kino, matbutikk etc etc

Skrevet

Gavekort fra matbutikk?? Litt merkelig julegave eller?

Skrevet

Hadde jeg fått gavekort fra Rimi eller Prix hadde jeg nok syntes det var rart, men Ultra eller en spesialbutikk (for eksempel Oil & Vinegar) hadde vært supert!!

Skrevet

Hva med et morsomt brettspill?

Skrevet

Vel vel, du trenger jo ikke akkurat å gi fra Rema da... :ler:

Skrevet

Så sant jeg ikke vet om noe spesielt h*n samler på eller ønsker seg så gir jeg helst ting som blir brukt opp - stearinlys/vin/god sjokolade/billetter til kino/rev, abonnement på ett blad, gavekort til badeland, hudpleieprodukter o.l.

Dette er nok gjerne helst fordi jeg selv hater å få smågaver. Om det så er to kopper i en serie ikke samler på (godt mulig at de er fine, meg jeg ønsker ikke å ha ørten forskjellige kopper og glass i skapet mitt) eller pyntegjenstander (hjemmet mitt er mer eller mindre en nipsefri sone. Det aller meste jeg har av pynt har en funksjon - f.eks. lysestaker, vaser o.l. Porselensfigurer og slikt er ikke noe for meg). Stil er en veldig personlig ting, så jeg synes en skal være litt forsiktig med hva en gir bort av forskjellig nips. Oppgjennom årene har jeg både gitt og fått mange gaver som viste seg å være fullstendig skivebom. Og vi har jo egentlig så mye idag, det fylles jo opp overalt. Så derfor liker jeg best å gi "forbruksvarer".

Gjest gjest 0
Skrevet

* gavekort på kino

* smykker

* gavekort på cd'er/dvd'er

* stæsj (skjerf, sjal, tilbehør, etc)

* Gavekort på hudpleie/massasje

* kokebøker av ulike typer (mange fine billige på markedet nå)

* Vin

* Bøker (helst med byttelapp)

* hud og kroppspleie produkter

* Sminke (Jeg hater å bruke over 100 kr på en lipgloss, men elsker å få litt dyr sminke!)

* Hjemmelagde smykker/votter/skjerf/sokker etc

* klær

Hvis man har dårlig råd kan man jo lage et gavekort der man tilbyr middag hjemme hos seg selv, barnepass, snømåking, husvask, etc etc..

Hmm sikkert masse mer.. men det var det jeg kom på i farten!

Skrevet

Gavekort på kino er jo en super idé. Tror faktisk vi går for den. :)

Skrevet

Sjekk http://www.monogramservice.no/, gå inn på julekatalog, se side 8. Den øverste (Milano) har jeg vurdert å bestille til et par jeg kjenner. Er usikker på hva som er gutte og jentefarger da. ;) Svart er liksom så kjedelig...

Gjest gjest 0
Skrevet

Ikke for å være slem altså, men toalettmapper er noe av det kjedeligste jeg kan tenkte meg en gutt kan få til jul.... Min sambo mener iallefall det.

Skrevet

Dra på Løiten lys og bestill lys med navn på ;)

Skrevet

lys med navn på.. Det høres litt harry ut..? Men lys uten noe, med fine former og farger - ja, det høres ut som en fin gave. Spesielt når man legger på en lysestake og en liten duk..

Gjest gjest 0
Skrevet

Men hvis gaven er til et par må man huske på at svært få gutter blir glade for nips og naps i alle mulige utgaver (ja da tenker jeg på duker og lys etc også)

Slike gaver er fine til venninner. Men par og gutter ville jeg helelr kjøpt noe litt mindre "feminint" til

Skrevet
Ikke for å være slem altså, men toalettmapper er noe av det kjedeligste jeg kan tenkte meg en gutt kan få til jul.... Min sambo mener iallefall det.

Er ikke å være slem det. ;) Du sier meningen din, og det er topp.

Han jeg tenkte å gi det er veldig forfengelig, også er de en familie på 4, kanskje de trenger en hver med navn da? :klø:

Dra på Løiten lys og bestill lys med navn på ;)

Kult! Kan man bestille sånt på nett?

Men hvis gaven er til et par må man huske på at svært få gutter blir glade for nips og naps i alle mulige utgaver (ja da tenker jeg på duker og lys etc også)

Det har du rett i!

Men fellesgaver vi får er ofte duker og lys etc., noe som jeg elsker, mens min samboer gir litt blaffen. Han ser ikke at jeg har skiftet gardiner en gang. ;)

Har du noen litt maskuline julegavetips, Pamella? :)

Skrevet

DVD og popcorn

Gavekort på middag(er) hjemme hos deg

Oppskrift på en kake/rett med ferdig oppmålt ingredienser samt kakeform, kjele...

Kinobilletter og stor pose med smågodt

Kokebok

2 like forklær til de som lliker å lage mat

(Hjemmelaget) krydderolje i fin flaske

Ting til barskapet (alkohol eller fine barsett)

Skrevet

Jeg vet ikke om man kan bestille lys med navn på på nett......

Men toalettmappe med navn på kan bestilles her

Gjest gjest 0
Skrevet (endret)
Har du noen litt maskuline julegavetips, Pamella? :)

Hmmm synes det er veldig vanskelig selv jeg!

Men hvis det bare er til en gutt er jo dvd'er og cd'er alltid en fulltreffer. Jeg hater å gi gavekort på slikt så jeg kjøper heller en "tulle" cd og skriver en lapp inni gaven at de kan bytte det. Men jeg synes det er knall å få gavekort selv da ;)

Ellers har jeg disse ideene:

* gavekort på kino(som nevnt før)

* Billetter til komishow etc

* kniver

* skikkelige kjeler (det er jo noe manalltid trenger)

* alkohol

* hobby gaver. Altså hvis han eller hun eller paret har en felles hobby kan man kjøpe noe de kan få bruk for sammen. (stormkjøkken, skismørning, leathermans, ullundertøy osv)

* Glass eller service fra serie de sparer på.

* Dyre oljer til matlaging

* Annen eksklusiv matvare i en liten kurv

* Litt fancy kokebok! Sleng med en flaske vin og henvisning til en rett du vil bli invitert på ;)

* Hva med å lage en kurv med ost og kjeks og en flaske god vin, eller spekemat? Brenn en cd med litt romantisk musikk så har de en helaften med hverandre

* Har de bil kan man kjøpe diverse sikkerhetsutstyr. (førstehjelpspakke, brannslokningsapparat)

* kanskje en kurv med en dvd og masse snop er en slager for de som liker rolige hjemmekvelder?

* Man kan lage egne etiketter på alkoholflasker. Da blir de mer personlige og man ser at man har brukt mye tid på det. Billig men gjennomtenkt!

hmmm noen ble det da... Men hvor maskuline de er vet jeg ikke ;) Men det er iallefall ting som kanskje passer begge to!

Endret av Pamella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...