Gå til innhold

Sykehussekretær-studium ved MI.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har hørt så mye forskjellig om dette studiet.

Det er et ett-årig studium, og MI skriver følgende:

"MIs sykehussekretærer er svært ettertraktede i arbeidsmarkedet. Du kan jobbe på sykehus, legekontor og helse- og sosialinstitusjoner. Dette er en utdanning for deg som vil jobbe med og for mennesker."

Men jeg har hørt noe om at man ikke får jobb som dette og ikke særlig bra betalt, heller.

Noen som har erfaring med dette?

Er det noen vits i å¨ta et slikt studium? Vil jeg få jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmmm. Jeg er kanskje litt partisk siden jeg er utdannet helsesekretær fra videregående skole (3-årig), men jeg synes du heller bør vurdere å ta den 3-årige i stedet, hvis du er interessert i å være helsesekretær. Da har du mer i pensum og bredere spekter over det å være helsesekretær. Det er stoor forskjell på 1 år og 3 år. Jeg kan med hånden på hjertet ikke si at det er lettere å få jobb som helsesekretær fra videregående, men mange jeg har vært i kontakt med i helsevesnet foretrekker denne utdanningen.

Mht. Mi, Næringsakademiet, Noroff, Utdanningshuset og andre it-relaterte privatskoler, så lover de gull og grønne skoger. Det samme er det med It-fag,- mange tror det er en lettere vei til å bli dataingeniør/konsulent osv. Det er ikke alltid så lett som de sier,- ta deres PR med en god klype salt. Ettersom det har vokst fram 100 "lettere" måter å bli helsesekretær/sykehussekretær på, er markedet blitt mettet. Ihvertfall utenfor Oslo. I Oslo er det veldig greit å gå gjennom medisinske vikarbyråer,- da får du variert erfaring og grei oppfølging. Jeg bor i Skien og det er ganske hardt her mht. arbeid for oss. Men dog, jeg er student, så har ikke mye tid å jobbe på (ihvertfall ikke i kontortiden)

Er du interessert i helse og litt medisinsk tekniske ting, råder jeg deg til å ta helsesekretær på videregående (Vet ikke hvor gammel du er, men det finnes nok voksenopplæring også tror jeg), eller ta en høgskoleutdanning evt. universitet i stedet. Mye bedre utnyttelse av å studere.

Hva med bioingeniør ? Reseptar ? Sykepleier ? Radiograf ?

Ikke kast bort penger på MI e.l. ihvertfall. Mitt råd, da.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...