AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Jeg er for følelsesstyrt og handler og tenker ut i fra mine egne følelser. Ofte kan jeg sitte i mine egne tanker og bli veldig emosjonell av noe helt trivielt. Jeg gråter lett. Vet ikke helt hva spørsmålet mitt er, men er det noen som har tips til å få mer «kontroll» og bli mer «fornuftig» kanskje? Anonymkode: 73f61...47d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Kanskje kan du prøve å avlede deg selv når du merker du begynner å grave deg ned i tanker eller du kjenner at tårene begynner å presse på. Vi kan selv bestemme hva vi ønsker å tenke om ting, men det er litt vanskelig når man er et følelsesmenneske. Hvis du vil styre tankene dine vekk, kan du prøve å tenke på noe helt annet. F.eks sist du var på stranden, pandaer som gomler bambus, en rad med Harley Davidson sykler - hva som helst, men noe du synes er fint. Hvis du er for impulsiv, prøv å ta en pause før du kjører på med utsagn eller handlinger som ikke er særlig rasjonelle. Tell til ti. Hvis noen spør deg om noe og det passer inn - si du må få lov å tenke på det. Selv ser jeg på dyrevideoer på YouTube når jeg trenger å roe ned tankekjør, f.eks før jeg legger meg. Det er ikke sikkert dette er relevant til det du egentlig er ute etter, men jeg tenkte tråden din er for god til å stå ubesvart. Anonymkode: b6b07...a07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå