AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Hei. Har gått på p piller i 12 år, og sluttet med p pillen i april, fikk første menstruasjon tilbake 02 november til 08 november. Ventet menstruasjon nå i desember, men den er ikke kommet enda. Tok en graviditetstest for å være sikker men den var negativ. Andre med samme erfaring? Anonymkode: 1c6a9...bf1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei. Har gått på p piller i 12 år, og sluttet med p pillen i april, fikk første menstruasjon tilbake 02 november til 08 november. Ventet menstruasjon nå i desember, men den er ikke kommet enda. Tok en graviditetstest for å være sikker men den var negativ. Andre med samme erfaring? Anonymkode: 1c6a9...bf1 Er normalt at den er veldig uregelmessig i starten. Vet du om du har hatt eggløsning etter forrige mens? Anonymkode: 281b4...db7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 Har du tatt coronavaksinen? Noen mister mestruasjon av den. Anonymkode: 09079...539 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #4 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er normalt at den er veldig uregelmessig i starten. Vet du om du har hatt eggløsning etter forrige mens? Anonymkode: 281b4...db7 Det vet jeg ikke. Burde jeg finne ut om jeg har hatt det kanskje?? AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du tatt coronavaksinen? Noen mister mestruasjon av den. Anonymkode: 09079...539 Nei den har jeg ikke tatt enda. Anonymkode: 1c6a9...bf1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #5 Skrevet 3. januar 2022 Hvis det tok 7 mnd før du i det hele tatt fikk din første mens etter pilleslutt, er det ikke overraskende at den ikke kom i desember. Det er én av risikoene man tar når man går på p-piller. Noen kropper tåler å bli tilført kunstige hormoner bedre enn andre og går rett inn i syklus etter pilleslutt, mens andre har problemer med syklusen i lange tider etterpå. 7 mnd er unormalt sent. "Gynekolog Åsle-Marit Ullern ved klinikken Best Helse Nordtrand forteller at det vanligvis vil ta kort tid å få tibake menstruasjon etter p-pillebruk. – En til tre måneder er det vanligste. For noen tar det lenger tid, men det er sjelden at det drøyer 6 til 12 måneder. Da kan det skyldes andre hormonelle endringer som påvirker kjønnshormonene, for eksempel stoffskiftet, sier Ullern til KK.no. Har du ikke fått igjen mensen etter tre måneder, kan det være lurt å kontakte lege for en sjekk, råder hun." Kilde: https://www.kk.no/livstil/sa-lang-tid-kan-det-ta-a-fa-tilbake-mensen/67845498 Anonymkode: 2655d...2fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå