Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

med fare for å høres helt hjelpesløs ut her.. Jeg har ikke bilsete, og fraktet baby i vogn. Har ikke begynt med sele/ sjal enda heller. Skal på 6 ukers kontroll hos legen og må jo ha med baby. Har vert på dette legekontoret ørten ganger, og aldri sett noen ha med vogn dit. Venterommet er kjempelite, og det er trange ganger inn på selve legekontoret og mye trafikk i gangen da det er mange leger sammen. Er det innenfor å ha med vogn? Føler at jeg kommer til å være i veien og til bry for andre pasienter. Jeg kan jo sette vognen utenfor, men da kan jeg jo risikere at den ikke står der når jeg kommer tilbake. Og hvor skal i så fall baby være under selve kontrollen? Jeg skal jo ligge å skreve på en benk, så kan vel ikke ha baby liggende på magen samtidig. Føler meg litt lost som førstegangs, hehe. Håper noen har innspill . 

Anonymkode: 21daa...d31

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

med fare for å høres helt hjelpesløs ut her.. Jeg har ikke bilsete, og fraktet baby i vogn. Har ikke begynt med sele/ sjal enda heller. Skal på 6 ukers kontroll hos legen og må jo ha med baby. Har vert på dette legekontoret ørten ganger, og aldri sett noen ha med vogn dit. Venterommet er kjempelite, og det er trange ganger inn på selve legekontoret og mye trafikk i gangen da det er mange leger sammen. Er det innenfor å ha med vogn? Føler at jeg kommer til å være i veien og til bry for andre pasienter. Jeg kan jo sette vognen utenfor, men da kan jeg jo risikere at den ikke står der når jeg kommer tilbake. Og hvor skal i så fall baby være under selve kontrollen? Jeg skal jo ligge å skreve på en benk, så kan vel ikke ha baby liggende på magen samtidig. Føler meg litt lost som førstegangs, hehe. Håper noen har innspill . 

Litt rotete, men det jeg mener er hvor baby skal være undr selve kontrollen dersom jeg lar vogna stå igjen utenfor. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Litt rotete, men det jeg mener er hvor baby skal være undr selve kontrollen dersom jeg lar vogna stå igjen utenfor. 

Kan vell holde baby regner jeg med?🙂 viss ikke får man vell bare prøve å løse det som best man kan når man er der, sånn er det bare når man har en liten baby som må bli med . I verste fall får man vell prøve å legge ned baby på et teppe da.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt med vogna. Er det veldig trangt der inne, så kan du bare gi beskjed om at du er på plass, men venter på utsiden. Tenker det kan være lurt uansett med en som er så liten. Spesielt pga trangt venterom og mye trafikk i gangene som du beskriver. Tenker å at legen har en løsning i forhold til det.

Anonymkode: 1f367...0fd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Drit i tankene dine og ta med vognen. Den trenger du å ha med deg! :) At det er trangt På legekontoret må være legekontorets problem, lar du være å ta med vognen gjør du det om til ditt problem. det skal du ikke - du har andre ting å ta hensyn til. Babyen din, helsen din osv. Hadde du tenkt de samme tankene hvis du så en som er dårlig til beins bruke rullestol der inne? 

Har du behov for vogn så tar du med vogn. Også inn et sted det er trangt. Hvis noen klager får du si det som det er: dette legekontoret er ikke universelt utformet, og det er legekontorets problem. Ikke ditt  

Hvis baby ikke liker å ligge i vognen kan du ta med teppe eller en liten matte så kan han ligge på gulvet de minuttene sjekken tar. 

Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 70538...4a2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er et legekontor. At det dukker opp småbarnsforeldre som MÅ ha med barn og vogn kan umulig være en ukjent problemstilling. Møt opp og vær tydelig overrasket dersom de ikke har en løsning på dette, sånn at de kan ta tak i dette. Det skal være mulig å komme dit med barnevogn, rullestol, gamle Olga med rullator og følge skal også få plass. 

Lykke til😊

Anonymkode: ec21e...cd0

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg tok ikke med baby fordi jeg trodde jeg ikke kunne (fikk far til å 'passe'). Legen sa at det kunne jeg gjerne gjort, hun hadde jo lyst til å se den lille som hun hadde lyttet på i mange måneder 😉 

Ta med vogn. Hvis det er problemer så finner dere en løsning. Legen kan kalle inn en sekretær for å bistå med selve undersøkelsen, også for å evt holde barnet noen minutter. For underlivsundersøkelsen tar ikke mer tid enn det. Sannsynligvis kan du ha barnet på magen også. 

(Jeg har jobbet som tannhelsesekretær, en gang ringte en kvinne som måtte ha behandling, men hadde ikke noe sted å gjøre av babyen. Jeg sa at det er bare å komme, jeg passer på. Så da var jeg barnevakt i en times tid. Var bare koselig det! Annerledes enn ditt tilfelle, men man finner alltid løsninger) 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare få noen til å passe ungen de tyve minuttene du er inne?

Anonymkode: 552f5...49a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var i akkurat samme situasjon som deg i fjor. Jeg tok med baby i barnevogna. Da lille begynte å hylgråte midt i undersøkelsen ringte legen på sekretæren som tok med seg vogna ut og trillet frem og tilbake i ganga til jeg var ferdig. Som legen sa - vi tåler litt gråt her alle sammen, det er deg lyden er verst for 😌

Anonymkode: e1fdf...03d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kan du ikke bare få noen til å passe ungen de tyve minuttene du er inne?

Anonymkode: 552f5...49a

Har ingen familie/venner her i byen jeg bor som ikke selv er på arbeid på dagtid. Er tilflytter 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Var i akkurat samme situasjon som deg i fjor. Jeg tok med baby i barnevogna. Da lille begynte å hylgråte midt i undersøkelsen ringte legen på sekretæren som tok med seg vogna ut og trillet frem og tilbake i ganga til jeg var ferdig. Som legen sa - vi tåler litt gråt her alle sammen, det er deg lyden er verst for 😌

Anonymkode: e1fdf...03d

Så bra ❤️ Takk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare ta med baby! I «verste» fall kan du kanskje ta av bagdelen og børe inn på kontoret? Så kan understellet stå på venterommet om det er bedre plass der. Har hatt med baby på legekontoret mange ganger, og hos gynekolog. Mye enklere det enn å ha pass ☺️

Anonymkode: 48a78...bdd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Få med deg en nær person som du stoler på med hele ditt liv, og la personen trille babyen utenfor bygget (obs ikke fryse, fryser lett så små har ikke temperaturregulering) etter at du har gitt mat rett før legetimen og så går du inn alene siden det er deg legen skal se på ikke ungen pluss du slipper utsette babyen for smittefare.

Anonymkode: 9ea17...45d

AnonymBruker
Skrevet

Ta med vogna. Det kryr av vogner på mitt legekontor selv om det er trangt.

Anonymkode: dcf47...8a9

AnonymBruker
Skrevet

Hadde baby liggende på magen da jeg satte inn spiral, så null stress med 6 ukers kontroll og baby. 

Anonymkode: 13187...e1e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde baby i sjal på min kontroll. Sjal er genialt, ville begynt med det!

Anonymkode: 5b583...927

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde baby i sjal på min kontroll. Sjal er genialt, ville begynt med det!

Anonymkode: 5b583...927

Har sjal fra coracor, men syns det er så skummelt å knyte alene. De gangene jeg har prøvd har baby sittet skjevt og det ser ikke bra ut for ryggen hans. Men vet jo at jeg må øve. Skal ta en øveøkt nå 👍🏻😊

Skrevet

Jeg har tatt med baby til gynekologen, og hatt med et skinn /teppe som baby kan ligge på mens jeg undersøkes. Og legen har synes det har vært hyggelig å se baby som han har fulgt i magen gjennom svangerskapet, og har også sagt at legesekretæren kan holde eller trille på babyen hvis det er behov for det.

Hvis du er usikker, så kan du jo ringe kontoret og høre om det er greit at baby/vogn er med.

Når du skal på nødvendig legebesøk så kan mannen din be om fri for å passe baby i mens, jeg fikk fri når mannen min skulle til legen for et lite inngrep mens han hadde permisjon. Men det er klart forskjell på hvilken jobb og reisevei partneren har.

Og når en i barselgruppen skulle til tannlegen, og ikke hadde noen til å passe baby, gikk vi fire i barselgruppen tur sammen til der tannlegen var og så trillet vi litt og satt på en benk med den ekstra vognen/babyen mens hun var inne hos tannlegen. Men det var ikke januar, da.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...