AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Del Skrevet 3. januar 2022 Vi har i snart to år matet et rådyr nesten hver dag fra verandaen våres. Som var kjempe tam! (Han hentet flere rådyr for at de skulle få mat hos oss, og reagerte på at de andre rådyrene var redde, så kom de faktisk tilbake.) Dette rådyret var veldig spesielt. Vi var så glad i han. 😭 Han ble borte før jul og vi trodde han ble tatt under jakt siden vi hørte noen skudd et par timer etterpå, men det var en snøscooter som kjørte rundt huset våres den dagen han forsvant, i dag fant vi han ved isen druknet, han har blitt skremt å løpt på isen og falt, prøvd å komme seg opp men blitt sliten så til slutt fryst og druknet. Jeg har så vondt, og resten av familien min som har matet sørger mye. Spesielt faren min har det så vondt 😢 Er ikke snøscooter ulovlig pga dyr i natur? Hvorfor i helvete skal de kjøre rundt hus slik, blir så forbanna….. Hvil i fred Torvald ❤️🔥❤️💔 Kanskje noen synes dette er morsomt, men man kan faktisk bli sinnsykt glad i dyr fra naturen, han stolte på oss og vi han. Vi har kjøpt masse mat til han gjennom vinter, vår, høst, på sommeren pleier han å være borte. Anonymkode: 4c16b...e2d 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Del Skrevet 3. januar 2022 Ikke noe smart å mate ville dyr. Da oppsøker de mennesker, og skader skjer. Det er flere steder hvor det er lov å bruke snøscooter, om det er lov der du bor vet ikke jeg. Anonymkode: 2db00...dc6 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 3. januar 2022 #3 Del Skrevet 3. januar 2022 Åh nei så utrolig leit Føler virkelig med deg, Ts ❤ 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #4 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke noe smart å mate ville dyr. Da oppsøker de mennesker, og skader skjer. Det er flere steder hvor det er lov å bruke snøscooter, om det er lov der du bor vet ikke jeg. Anonymkode: 2db00...dc6 Det dyret ville vel ha blitt skadd i naturen også. Han har klart seg fint hos oss i to år. Han har bodd i hagen. Og nesten bare holdt seg i vår hage. Men en snøscooter skremte han. er ikke liv i vårt område. Anonymkode: 4c16b...e2d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #5 Del Skrevet 3. januar 2022 Rumle skrev (5 minutter siden): Åh nei så utrolig leit Føler virkelig med deg, Ts ❤ 😢💔😢😭💔 Anonymkode: 4c16b...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #6 Del Skrevet 3. januar 2022 Ring politiet og hør om det er lov å kjøre snøscooter i dette området. Hvis nei kan du jo anmelde han som kjørte (må kanskje spane litt for å finne ut hvem det er). Kanskje du kan redde andre dyr fra å bli skremt og skade seg pga det tullet der. Anonymkode: c2a74...f62 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #7 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ring politiet og hør om det er lov å kjøre snøscooter i dette området. Hvis nei kan du jo anmelde han som kjørte (må kanskje spane litt for å finne ut hvem det er). Kanskje du kan redde andre dyr fra å bli skremt og skade seg pga det tullet der. Anonymkode: c2a74...f62 Jeg vet hvem han er, og vi skal ringe politiet på han, mest fordi dette skjedde. 😡 Vi venter bare på rett timing så politiet kan se han og ta han. Forbaska drittsekk! 😡 Anonymkode: 4c16b...e2d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #8 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ring politiet og hør om det er lov å kjøre snøscooter i dette området. Hvis nei kan du jo anmelde han som kjørte (må kanskje spane litt for å finne ut hvem det er). Kanskje du kan redde andre dyr fra å bli skremt og skade seg pga det tullet der. Anonymkode: c2a74...f62 Har bare så jævlig vondt fordi hadde vi sett han så kunne vi reddet han opp fra isen…😔😭 Anonymkode: 4c16b...e2d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #9 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vi har i snart to år matet et rådyr nesten hver dag fra verandaen våres. Som var kjempe tam! (Han hentet flere rådyr for at de skulle få mat hos oss, og reagerte på at de andre rådyrene var redde, så kom de faktisk tilbake.) Dette rådyret var veldig spesielt. Vi var så glad i han. 😭 Han ble borte før jul og vi trodde han ble tatt under jakt siden vi hørte noen skudd et par timer etterpå, men det var en snøscooter som kjørte rundt huset våres den dagen han forsvant, i dag fant vi han ved isen druknet, han har blitt skremt å løpt på isen og falt, prøvd å komme seg opp men blitt sliten så til slutt fryst og druknet. Jeg har så vondt, og resten av familien min som har matet sørger mye. Spesielt faren min har det så vondt 😢 Er ikke snøscooter ulovlig pga dyr i natur? Hvorfor i helvete skal de kjøre rundt hus slik, blir så forbanna….. Hvil i fred Torvald ❤️🔥❤️💔 Kanskje noen synes dette er morsomt, men man kan faktisk bli sinnsykt glad i dyr fra naturen, han stolte på oss og vi han. Vi har kjøpt masse mat til han gjennom vinter, vår, høst, på sommeren pleier han å være borte. Anonymkode: 4c16b...e2d Uff så trist. Stakkars ❤ skjønner godt at dere er lei dere, det hadde jeg vært og. Anonymkode: 495eb...bc0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #10 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Uff så trist. Stakkars ❤ skjønner godt at dere er lei dere, det hadde jeg vært og. Anonymkode: 495eb...bc0 Ja det er grusomt, flere naboer var også glad i han. Så vi tenkte å gå på døren å si ifra han ble funnet død😭❤️ så skal vi få brannvesnet til å hente han! 😭😭😭 Anonymkode: 4c16b...e2d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #11 Del Skrevet 4. januar 2022 Forstår ikke at folk er så dumme og mater ville dyr. Dette rådyret skulle ikke ha hengt rundt huset deres, det skulle vært redd dere og vært ute i skogen blant sine egne. Det var kanskje koselig for dere, men det er en grunn til at man ikke får ha slike dyr som kjæledyr. Her i området er det folk som mater revene slik at de blir så tamme at de kommer på trappene til folk. Disse blir til syvende og sist skutt fordi de blir så nærgående. Om det er lov å kjøre skuter der eller ikke kan du søke opp på internett. Anonymkode: 104c8...82f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #12 Del Skrevet 4. januar 2022 Så trist. Vi mater også rådyr, det begynte sommeren 2018 da et rådyr kom å spiste opp alle stemorsblomstene mine. Det er det tynneste rådyret jeg noen sinne har sett. Så da ga vi pellets og vann. Siden kom hun tuslende, og etterhvert sammen med to til. Året etter hadde hun med seg babyen sin også. Nå er det lenge siden jeg har sett henne, så regner med at hun er død. Hun var også lett å kjenne igjen. Ronja kalte vi henne, hun var ikke tam men ikke livredd meg heller. Nå heter alle rådyrene som kommer hit Ronja eller Ronny. Anonymkode: 446e1...4d6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #13 Del Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 4.1.2022 den 13.25): Forstår ikke at folk er så dumme og mater ville dyr. Dette rådyret skulle ikke ha hengt rundt huset deres, det skulle vært redd dere og vært ute i skogen blant sine egne. Det var kanskje koselig for dere, men det er en grunn til at man ikke får ha slike dyr som kjæledyr. Her i området er det folk som mater revene slik at de blir så tamme at de kommer på trappene til folk. Disse blir til syvende og sist skutt fordi de blir så nærgående. Om det er lov å kjøre skuter der eller ikke kan du søke opp på internett. Anonymkode: 104c8...82f Dette er et rådyr og ikke en rev, et rådyr kjenner igjen menneskene sine, i nabolaget snakker folk, og det rådyret kom til maks 3 hus, men begynte å være mer hos oss, fordi han visste dette var plassen hans. Rådyr blir som regel ikke mer enn 2-3 år pga alt de blir utsatt for, han har vært hos oss siden han var voksen kalv, klart seg i 4-5 år, feit beist ble han av å være hos oss. Han hadde nok levd den dagen i dag, om det ikke hadde vært for den snøscooteren, den kom kjørende frem og tilbake flere ganger. De dør ofte av utsult på vinteren, han var her ikke om sommeren (kanskje et pr ganger i mnd) men visste fremdeles hvor han skulle når han ikke fikk mat ute. Anonymkode: 4c16b...e2d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #14 Del Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 4.1.2022 den 13.34): Så trist. Vi mater også rådyr, det begynte sommeren 2018 da et rådyr kom å spiste opp alle stemorsblomstene mine. Det er det tynneste rådyret jeg noen sinne har sett. Så da ga vi pellets og vann. Siden kom hun tuslende, og etterhvert sammen med to til. Året etter hadde hun med seg babyen sin også. Nå er det lenge siden jeg har sett henne, så regner med at hun er død. Hun var også lett å kjenne igjen. Ronja kalte vi henne, hun var ikke tam men ikke livredd meg heller. Nå heter alle rådyrene som kommer hit Ronja eller Ronny. Anonymkode: 446e1...4d6 Så trist 😥😥😥❤️❤️❤️ Verste er at man knytter seg så godt til de dyrene 😥❤️ Anonymkode: 4c16b...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #15 Del Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 3.1.2022 den 18.14): Ja det er grusomt, flere naboer var også glad i han. Så vi tenkte å gå på døren å si ifra han ble funnet død😭❤️ så skal vi få brannvesnet til å hente han! 😭😭😭 Anonymkode: 4c16b...e2d Dette skal ikke brannvesenet bruke ressurser på nei. Hvil i fred Torvald. ❤ Anonymkode: 376c2...ec3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smeltemann Skrevet 6. januar 2022 #16 Del Skrevet 6. januar 2022 Synes det er en uting at ville dyr mates sånn. Hva er poenget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #17 Del Skrevet 6. januar 2022 Trist ja. Men følelsene dine virker å være i overkant mye, litt usunne? Du virker jo mye mer sønderknust enn et lite barn som har mistet sitt første kjæledyr. Blir sikkert angrepet for å være slem, men er ikke det jeg prøver på altså! Skjønner det er litt trist. Anonymkode: acd05...ccf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #18 Del Skrevet 6. januar 2022 Vi mennesker suger og har ødelagt hele jævla kloden vi lever på med alt vi driver med. Ingenting får være i fred. Ikke engang ville dyr. Kan like gjerne være de helvettes rakettene som har skremt stakkaren og ikke snøscooteren. Nei vi får håpe noenting skjer snart så vi ikke ødelegger hele landet vi bor i.... Anonymkode: b9b37...e93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #19 Del Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi mennesker suger og har ødelagt hele jævla kloden vi lever på med alt vi driver med. Ingenting får være i fred. Ikke engang ville dyr. Kan like gjerne være de helvettes rakettene som har skremt stakkaren og ikke snøscooteren. Nei vi får håpe noenting skjer snart så vi ikke ødelegger hele landet vi bor i.... Anonymkode: b9b37...e93 Og føler med deg TS trist og oppleve slikt.. Anonymkode: b9b37...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #20 Del Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trist ja. Men følelsene dine virker å være i overkant mye, litt usunne? Du virker jo mye mer sønderknust enn et lite barn som har mistet sitt første kjæledyr. Blir sikkert angrepet for å være slem, men er ikke det jeg prøver på altså! Skjønner det er litt trist. Anonymkode: acd05...ccf Det er ikke bare det at det er dødt, men han har druknet på isen😥 hadde han dødd av aldersdom er det noe annet… Anonymkode: 4c16b...e2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå