AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Greit å spørre sjefen om hun vil være referent for en stilling i en annen avdeling i samme organisasjon? Blir kanskje rart om jeg ikke referer til vedkommende også ved en søknad? Anonymkode: 8171e...44b
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Jeg søkte internt en gang og spurte. Samme da jeg søkte ny jobb utenfor, spurte da og. Det er en del av det å være sjef. Anonymkode: f50ec...b93 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg søkte internt en gang og spurte. Samme da jeg søkte ny jobb utenfor, spurte da og. Det er en del av det å være sjef. Anonymkode: f50ec...b93 Er vel bare å kvinne seg opp å spørre Føles litt kleint, men som du sier så er det vel en del av det å være sjef. Ser ikke noe lykkelig fremtid i den stillingen jeg har nå så kanskje like greit å tenke på seg sjøl. Anonymkode: 8171e...44b
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #4 Skrevet 3. januar 2022 Jeg er selv sjef og blir brukt som referanse både når ansatte skal søke seg jobber innad i bedriften, og når de skal søke utenfor bedriften - samt tidligere ansatte som sluttet i stillingen sin for flere år siden. Helt normalt, og vanlig når man er sjef, så bare spør sjefen din om å være referanse, du 🙂 Anonymkode: 749ed...050
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #5 Skrevet 3. januar 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er selv sjef og blir brukt som referanse både når ansatte skal søke seg jobber innad i bedriften, og når de skal søke utenfor bedriften - samt tidligere ansatte som sluttet i stillingen sin for flere år siden. Helt normalt, og vanlig når man er sjef, så bare spør sjefen din om å være referanse, du 🙂 Anonymkode: 749ed...050 Vil du vite litt om stillingen de ansatte søker på eller holder det bare med "Jeg har tenkt å søke på stilling x og kunne du tenke deg å være referanse?" Anonymkode: 8171e...44b
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #6 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er selv sjef og blir brukt som referanse både når ansatte skal søke seg jobber innad i bedriften, og når de skal søke utenfor bedriften - samt tidligere ansatte som sluttet i stillingen sin for flere år siden. Helt normalt, og vanlig når man er sjef, så bare spør sjefen din om å være referanse, du 🙂 Anonymkode: 749ed...050 Nå har jeg allrede vært igjennom dette og fått ny jobb, men av nysgjerrighet hva tenker du som sjef når de ansatte sier de søker seg videre? Prøver du å gjøre noe med det ? Anonymkode: f50ec...b93
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #7 Skrevet 3. januar 2022 Dette er null stress, eg har spurt alle sjefane mine om det. Har også sjølv blitt spurt eit par gonger (i rolla som kontaktlærar på vgs). Anonymkode: d192e...e07
Crazydoglady Skrevet 3. januar 2022 #8 Skrevet 3. januar 2022 Er jo ikke nødvendigvis noe personlig mot sjefen at man søker endring/nye utfordringer osv🙂 jeg har flere ganger søkt jobb og har da både varslet fra om at jeg søker annen jobb og spurt om referanse. Man må jo ikke det, men synes det er ryddigst og greiest og har aldri fått noe negativ respons på det. 😊
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #9 Skrevet 3. januar 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er null stress, eg har spurt alle sjefane mine om det. Har også sjølv blitt spurt eit par gonger (i rolla som kontaktlærar på vgs). Anonymkode: d192e...e07 3 minutter siden, Crazydoglady said: Er jo ikke nødvendigvis noe personlig mot sjefen at man søker endring/nye utfordringer osv🙂 jeg har flere ganger søkt jobb og har da både varslet fra om at jeg søker annen jobb og spurt om referanse. Man må jo ikke det, men synes det er ryddigst og greiest og har aldri fått noe negativ respons på det. 😊 Det er jo livets gang forsåvidt og folk er ikke uerstattelige heldigvis. Kollegene er greie så det handler kun om nye oppgaver og utfordringer. Har lyst til å lære nye ting og utvikle det jeg allerde kan. Anonymkode: 8171e...44b 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #10 Skrevet 3. januar 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Nå har jeg allrede vært igjennom dette og fått ny jobb, men av nysgjerrighet hva tenker du som sjef når de ansatte sier de søker seg videre? Prøver du å gjøre noe med det ? Anonymkode: f50ec...b93 Den tanken har jeg også hatt og i hvilken grad leder påvirker referansen, men en leder er jo heller ikke tjent med å ha en ansatt som blir mer og mer demotivert. Anonymkode: 8171e...44b
Brunello Skrevet 3. januar 2022 #11 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nå har jeg allrede vært igjennom dette og fått ny jobb, men av nysgjerrighet hva tenker du som sjef når de ansatte sier de søker seg videre? Prøver du å gjøre noe med det ? Anonymkode: f50ec...b93 Det kommer jo helt an på hvem det gjelder. Er det en ansatt som ikke «fungerer optimalt», gir man så god referanse man kan gi og håper på at han får jobben.
sicario Skrevet 3. januar 2022 #12 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Greit å spørre sjefen om hun vil være referent for en stilling i en annen avdeling i samme organisasjon? Blir kanskje rart om jeg ikke referer til vedkommende også ved en søknad? Anonymkode: 8171e...44b Ja. Dette er helt normalt.
PetterKanin Skrevet 3. januar 2022 #13 Skrevet 3. januar 2022 (endret) I det offentlige og i litt større seriøse bedrifter er nok dette ok å gjøre. Er sjefen din også eieren av bedriften kan det lønne seg å trå litt mer forsiktig. Innenfor samme organisasjon bør drt være greit uansett. Endret 3. januar 2022 av PetterKanin
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #14 Skrevet 3. januar 2022 3 hours ago, sicario said: Ja. Dette er helt normalt. Bra å vite Anonymkode: 8171e...44b
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #15 Skrevet 3. januar 2022 3 hours ago, PetterKanin said: I det offentlige og i litt større seriøse bedrifter er nok dette ok å gjøre. Er sjefen din også eieren av bedriften kan det lønne seg å trå litt mer forsiktig. Innenfor samme organisasjon bør drt være greit uansett. SJefen er ikke eier så noe problem sånn sett. Anonymkode: 8171e...44b
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #16 Skrevet 3. januar 2022 Det er heller rart å ikke oppgi lederen som referanse, med mindre man ikke ønsker å fortelle at man søker andre stillinger. Anonymkode: caa1f...850
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå