AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 For det trodde jeg også til jeg begynte å bli voksen ca. Jeg tror fremdeles at det er mer voldelige menn men utenom det er kvinner minst like hæstkuk for å si det sånn om ikke mer. Er nå over 40 og har jobbet ca 15 år sammen med flest kvinner og selv om de tilsynelatende virker mer hyggelig. Så kan de likevel være veldig kjip og kynisk med andre. Uansett så er de aller fleste stort sett ok folk uansett kjønn. Men hvorfor en ikke tror at damer er like ekle som menn, det skjønner jeg ikke. Anonymkode: e4307...f16 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Egentlig et interessant spørsmål. Man har funnet at i norske rettssaler får kvinner lavere straff for forbrytelser mot barn og mindreårige enn det menn får. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/oRLpjK/kvinner-straffes-mildere-for-sexforbrytelser Synes det er rart at Kvinnegruppa Ottar og Kvinnefronten ikke har tatt tak i denne urettferdigheten. Anonymkode: cd368...294 3
Gjest Skogsalv Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 Rart det der... biologi/ morsinnstinkt...etc. Personlig kommer jeg bedre overens med menn enn kvinner. Jobbet mye med menn også . Menn er greiere og ærligere. Enklere å snakke med. Likevel foretrekker jeg en kvinne dersom det gjelder noe med barna mine og en eventuell sårbar situasjon.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #4 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Egentlig et interessant spørsmål. Man har funnet at i norske rettssaler får kvinner lavere straff for forbrytelser mot barn og mindreårige enn det menn får. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/oRLpjK/kvinner-straffes-mildere-for-sexforbrytelser Synes det er rart at Kvinnegruppa Ottar og Kvinnefronten ikke har tatt tak i denne urettferdigheten. Anonymkode: cd368...294 At menn får høyere straff må vel være en sak for mannegrupper, ikke kvinnegrupper. Anonymkode: 558b4...ced 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #5 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At menn får høyere straff må vel være en sak for mannegrupper, ikke kvinnegrupper. Anonymkode: 558b4...ced Om "grupper" kun kjempet for "sine" ville kvinner aldri hatt stemmerett i dag. Grupper må bry seg om hverandre skal samfunnet funke. Anonymkode: e2dce...948 3
Crazydoglady Skrevet 3. januar 2022 #6 Skrevet 3. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): For det trodde jeg også til jeg begynte å bli voksen ca. Jeg tror fremdeles at det er mer voldelige menn men utenom det er kvinner minst like hæstkuk for å si det sånn om ikke mer. Er nå over 40 og har jobbet ca 15 år sammen med flest kvinner og selv om de tilsynelatende virker mer hyggelig. Så kan de likevel være veldig kjip og kynisk med andre. Uansett så er de aller fleste stort sett ok folk uansett kjønn. Men hvorfor en ikke tror at damer er like ekle som menn, det skjønner jeg ikke. Anonymkode: e4307...f16 Det hadde aldri falt meg inn å tenke, men så har jeg alltid gått best over ens med mannfolk da. Jeg vil derimot si jeg har inntrykk av at det er litt forskjeller mellom kjønn, sånn generelt sett, fungerer litt forskjellig. Men ikke at det ene er noe ondere enn det andre, nei. Har vært borti mer enn nok kjipe kvinnfolk også jeg iallefall (er dame selv). Eneste er vell ifht maktbalansen mellom kvinner og menn om det først skulle gå galt at kvinner ofte er fysisk svakere og sånn sett er mer sårbare. Men det betyr på ingen måte at kvinner ikke kan gjøre mye galt mot menn, heller. Endret 3. januar 2022 av Crazydoglady 1
kar90 Skrevet 3. januar 2022 #8 Skrevet 3. januar 2022 Skogsalv skrev (1 time siden): Rart det der... biologi/ morsinnstinkt...etc. Personlig kommer jeg bedre overens med menn enn kvinner. Jobbet mye med menn også . Menn er greiere og ærligere. Enklere å snakke med. Likevel foretrekker jeg en kvinne dersom det gjelder noe med barna mine og en eventuell sårbar situasjon. Det er ikke rart. Du sier det selv. Du liker menn fordi du får det du vil ha av dem mye lettere. Kvinner er som deg, mer selvsentrerte og setter seg selv først, akkurat som du gjør når det kommer til samvær med barn osv.
Hannah80 Skrevet 3. januar 2022 #9 Skrevet 3. januar 2022 Sånn generelt, så tror jeg virkelig ikke det. 1
Gjest Skogsalv Skrevet 3. januar 2022 #10 Skrevet 3. januar 2022 kar90 skrev (1 minutt siden): Det er ikke rart. Du sier det selv. Du liker menn fordi du får det du vil ha av dem mye lettere. Kvinner er som deg, mer selvsentrerte og setter seg selv først, akkurat som du gjør når det kommer til samvær med barn osv. Ikke det jeg sa i det hele tatt . Aldri tatt imot 5 øre av en mann ( eller kvinne. ) Heller blitt utnyttet selv økonomisk. I forhold til samvær ,så får min eksmann så mye samvær han vil. Han er flink med sønnen vår og gutten kan besøke pappa så ofte han vil. Søsteren derimot som er multihandikappet, har han ikke gjort noe for. For tungt og vanskelig sier han. Han vil ikke ha henne på besøk. Så henne har jeg dessverre måttet klare alt med selv i 14 år. Så jeg har ikke satt meg selv først. Jobbet masse med menn som dirigent. Da kommer man under huden på folk 😊 Man kan si ting mer direkte til menn. Kvinner overtenker ofte.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #11 Skrevet 3. januar 2022 Det er jo bare å se her inne. Det er klart mer mannehat enn kvinnehat, også når vi justerer for andel kvinnelige og mannlige forumdeltagere. Hetsende innlegg om eldre menn får ofte 20+ upvotes, mens det er hylekor og fakkeltog fra de samme kvinnene hvis en kvinne har opplevd et litt uhøflig svar fra en mann i en tråd. I det øvrige samfunnet går den kvinnelige psykopaten mer under radaren enn den mannlige utgaven. Anonymkode: bd7d4...75a 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #12 Skrevet 3. januar 2022 Det er flere menn enn kvinner som begår kriminalitet av alle slag, ikke minst voldtekt og drap. Menn skårer også gjennomsgående lavere på empati og mentaliseringsevne, enn hva kvinner gjør. Handler vel både og biologi og miljø/kulturelle forventninger og normer. Testosteron gjør menn mer aggressive. Samtidig oppdras gutter til å tenke mer på seg selv, og jenter forventes å vise omsorg for andre. Ser man på f.eks. dyrevern så er det nesten ingen menn som jobber med dette. Ser sjelden menn kommentere saker om dyrevern på f.eks. facebook, mens det er horder av kvinner som engasjerer seg i slike temaer. Ser aldri menn delta på forum som handler om barn og oppdragelse (selv om det selvsagt er en og annen som streifer innom). Men menn er veldig opptatt av økonomi, hus, bil og makt. De søker seg til ting som er viktige for eget ego og status. Altså er de ikke så opptatt av det mellommenneskelige. Og derfor er de også mindre snille, på gruppenivå. The research, conducted by Cambridge University, confirmed that men really are less empathetic than women. It defines empathy as the ability to relate to things that other people, especially those in different circumstances to you, may be feeling. Anonymkode: b25a0...4b5 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #13 Skrevet 3. januar 2022 Jeg tror kvinner ser og oppfatter mer enn menn pga slik hjernen statistisk virker, og det gjør dem både snillere og onder. Menn er på noen måter enklere på godt og vondt. Anonymkode: 9b694...b12 1
kar90 Skrevet 3. januar 2022 #14 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser man på f.eks. dyrevern så er det nesten ingen menn som jobber med dette. Ser sjelden menn kommentere saker om dyrevern på f.eks. facebook, mens det er horder av kvinner som engasjerer seg i slike temaer Anonymkode: b25a0...4b5 Du vet at dette er det motsatte av empati, ikke sant? I en verden som har betydelige større og viktigere tema enn dyrevelferd, er det nesten litt smaløst å overengasjere seg å bli hysteriske over et eller annet som har skjedd med et dyr. Egentlig helt utrolig at du tar opp engasjement får dyr som en indikasjon på empati, når det egentlig er en indikasjon på umodenhet og et mulig veldig nedsnødd verdenssyn med få refleksjoner om hva som egentlig foregår i verden rundt seg.
Gjest AprilRyan Skrevet 3. januar 2022 #15 Skrevet 3. januar 2022 Vet ikke helt om jeg er enig i det, men det kommer nok an på hvilken kontekst det er snakk. Kvinner blir ikke alltid sett på som snille. For eksempel tror jeg mange menn ser på yngre kvinner som mer vennlige og generelt ser på dem mer positivt, mens eldre kvinner blir gjerne fremstilt som sure, sjalu og andre lite hyggelige karakteristikker. Kvinnelige sjefer blir også fremstilt negativt og eldre kvinner på arbeidsplasser blir også fremstilt i et dårlig lys. Men i andre sammenhenger blir kvinner gjerne sett på som mer uskyldige og snille. For eksempel synes jeg at mannlig seksualitet ofte blir fremstilt som mer farlig og at det kan komme uheldig ut i noen situasjoner. Dette med forbrytelser begått av kvinner tror jeg også at det er en forskjell på hvordan man opplever og ser på. Spesielt mot barn tror jeg mange ser for seg at det er menn som gjør og ikke kvinner.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #17 Skrevet 4. januar 2022 Kalles "Women are wonderful"-effect. Når det kommer til straffer så er jeg ganske sikker på at en mann ville fått langt strengere straff i denne saken: https://www.nettavisen.no/nyheter/mishandlet-av-mor-i-arevis-barnevernet-fikk-en-rekke-bekymringsmeldinger/s/12-95-3424216904#:~:text=En kvinne i 60-årene,med henne på ubestemt tid. Anonymkode: 4ccb3...428
Gjest ABM Skrevet 4. januar 2022 #18 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 3.1.2022 den 16.40): For det trodde jeg også til jeg begynte å bli voksen ca. Jeg tror fremdeles at det er mer voldelige menn men utenom det er kvinner minst like hæstkuk for å si det sånn om ikke mer. Er nå over 40 og har jobbet ca 15 år sammen med flest kvinner og selv om de tilsynelatende virker mer hyggelig. Så kan de likevel være veldig kjip og kynisk med andre. Uansett så er de aller fleste stort sett ok folk uansett kjønn. Men hvorfor en ikke tror at damer er like ekle som menn, det skjønner jeg ikke. Anonymkode: e4307...f16 Hvilket kjønn søker seg til omsorgsyrkene da? Selvsagt er kvinner snillere enn menn rent statistisk..
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #19 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 3.1.2022 den 16.40): For det trodde jeg også til jeg begynte å bli voksen ca. Jeg tror fremdeles at det er mer voldelige menn men utenom det er kvinner minst like hæstkuk for å si det sånn om ikke mer. Er nå over 40 og har jobbet ca 15 år sammen med flest kvinner og selv om de tilsynelatende virker mer hyggelig. Så kan de likevel være veldig kjip og kynisk med andre. Uansett så er de aller fleste stort sett ok folk uansett kjønn. Men hvorfor en ikke tror at damer er like ekle som menn, det skjønner jeg ikke. Anonymkode: e4307...f16 Er kvinne. Min opplevelse er at menn er mye hyggeligere, mer til å stole på og mer interessante å være rundt vdr samtaleemner. Kvinner krangler, er sjalu og mistenksomme .. og veldig opptatt av sladder og baksnakking, vanskelig å finne venninner man kan stole på. Anonymkode: 853ed...6c9
nisselue Skrevet 7. januar 2022 #20 Skrevet 7. januar 2022 On 1/3/2022 at 8:06 PM, AnonymBruker said: Samtidig oppdras gutter til å tenke mer på seg selv, og jenter forventes å vise omsorg for andre. Ærlig talt. Dette er rett og slett ikke riktig. On 1/3/2022 at 8:06 PM, AnonymBruker said: Ser man på f.eks. dyrevern så er det nesten ingen menn som jobber med dette. Ser sjelden menn kommentere saker om dyrevern på f.eks. facebook, mens det er horder av kvinner som engasjerer seg i slike temaer. Ser aldri menn delta på forum som handler om barn og oppdragelse (selv om det selvsagt er en og annen som streifer innom). Men menn er veldig opptatt av økonomi, hus, bil og makt. De søker seg til ting som er viktige for eget ego og status. Altså er de ikke så opptatt av det mellommenneskelige. Og derfor er de også mindre snille, på gruppenivå. Det mest skremmende i dette er at du tror deltagelse på et forum er sidestilt med å jobbe med noe. Om noe, beviser ikke det du skriver her annet enn at kvinner liker å snakke om det mer enn menn gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå