Nykalender2022 Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Det å være i krig er en følelse av virkelig å leve. Man kan gjøre tilnærmet hva man vil uten å bli holdt ansvarlig. Hvis det blir verdenskrig. Vil du krige for Nato og USA mot Russland?
kikkana Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Må være det minst reflekterte jeg har lest på en stund. At det er loven som holder deg i ørene med å begå kriminalitet, håper jeg det er noen som snapper opp et sted. 8
Nykalender2022 Skrevet 3. januar 2022 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2022 kikkana skrev (2 minutter siden): Må være det minst reflekterte jeg har lest på en stund. At det er loven som holder deg i ørene med å begå kriminalitet, håper jeg det er noen som snapper opp et sted. Du har ikke vært med på krig skjønner jeg. Jeg har vært med tre runder og fått mine aller beste venner. Alt er lov i krig. Hvis du tror regler om tortur, voldtekt, tyveri og drap gjelder i krig tar du feil. Du burde kanskje være takknemlig for tjenesten min. Det er ikke lett å drepe de første gangene, det krever mot og konsentrasjon.
Balian d'Ibelin Skrevet 3. januar 2022 #4 Skrevet 3. januar 2022 Nykalender2022 skrev (12 minutter siden): Det å være i krig er en følelse av virkelig å leve. Man kan gjøre tilnærmet hva man vil uten å bli holdt ansvarlig. Hvis det blir verdenskrig. Vil du krige for Nato og USA mot Russland? Det var slik mange av de unge menn som dro til fronten i 1914 tenkte, det tok ikke lang tid før de sluttet å tenke de tankene. 7
kikkana Skrevet 3. januar 2022 #5 Skrevet 3. januar 2022 (endret) Nykalender2022 skrev (10 minutter siden): Du har ikke vært med på krig skjønner jeg. Jeg har vært med tre runder og fått mine aller beste venner. Alt er lov i krig. Hvis du tror regler om tortur, voldtekt, tyveri og drap gjelder i krig tar du feil. Du burde kanskje være takknemlig for tjenesten min. Det er ikke lett å drepe de første gangene, det krever mot og konsentrasjon. Hva jeg har vært med på vet du ingenting om. At du har vært med på å krige vet jeg heller ingenting om, men tviler sterkt på at du har operert inne i norske styrker. Alt jeg får inntrykk av er at du gleder deg til å kunne voldta noen eller gjøre som du vil med andre. Men kan love deg at i en krig mellom nato/ usa vs russland/ kina vil ting se totalt anderledes ut en nedi midtøsten. Det blir et levende h@lvette for å si det mildt. Endret 3. januar 2022 av kikkana 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #6 Skrevet 3. januar 2022 Det blir aldri slik krig som i gamle dager med våpen. Nå blir det moderne krig. hacking av ting, Internett, sjøkabler, strøm, virus osv.. Anonymkode: 552a9...d9f 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #7 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det blir aldri slik krig som i gamle dager med våpen. Nå blir det moderne krig. hacking av ting, Internett, sjøkabler, strøm, virus osv.. Anonymkode: 552a9...d9f Med andre ord, vi er i 3. verdenskrig allerede. Anonymkode: 9a9ea...524 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #8 Skrevet 3. januar 2022 Jorda hadde trengt en krig for å kunne renske opp litt Anonymkode: 8a656...c03 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #9 Skrevet 3. januar 2022 7 hours ago, Nykalender2022 said: Det å være i krig er en følelse av virkelig å leve. Man kan gjøre tilnærmet hva man vil uten å bli holdt ansvarlig. Nei det kan man ikke Anonymkode: 8a656...c03 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #10 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 4.1.2022 den 0.25): Jorda hadde trengt en krig for å kunne renske opp litt Anonymkode: 8a656...c03 Og dette har du brukt hjernecellene på å reflektere over? Vet du hvor mange atomstridshoder russland og usa har? Det som vil skje er at jorda blir strippet for liv generelt. Og selv uten atomkrig, vil ødeleggelsen bli stor for både natur og mennekse. Anonymkode: b3b95...ccb
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #11 Skrevet 5. januar 2022 Nykalender2022 skrev (På 3.1.2022 den 16.39): Det å være i krig er en følelse av virkelig å leve. Man kan gjøre tilnærmet hva man vil uten å bli holdt ansvarlig. Hvis det blir verdenskrig. Vil du krige for Nato og USA mot Russland? Da finnes det andre som kan gjøre hva de vil med deg også. Sannsynligvis vil du dø av sult eller av en bombe. Norge kommer enten til å bli utbombet av droner/ raketter eller bombet av et par atomraketter. Anonymkode: b3b95...ccb
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #12 Skrevet 5. januar 2022 Derfor burde alle land ha atomvåpen. Mutual assured destruction er den beste garantien mot at krig noen gang kan oppstå. Uten fare for krig er det heller ingen grunn til å bruke masse penger på soldater, tanks og fly. Det holder med gruppe vitenskapsmenn som kan håndtere atomvåpen. Anonymkode: 525d0...861
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #13 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Derfor burde alle land ha atomvåpen. Mutual assured destruction er den beste garantien mot at krig noen gang kan oppstå. Uten fare for krig er det heller ingen grunn til å bruke masse penger på soldater, tanks og fly. Det holder med gruppe vitenskapsmenn som kan håndtere atomvåpen. Anonymkode: 525d0...861 Hva om et land bestemmer seg for å sende atomrakettene sine? Da er det game over. Vi har vært nære på flere ganger før og jo flere nasjoner som har jo større blir sjansen for at en eller annen ustabil leder peiser på. Anonymkode: b3b95...ccb 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #14 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 6.1.2022 den 10.16): Hva om et land bestemmer seg for å sende atomrakettene sine? Da er det game over. Vi har vært nære på flere ganger før og jo flere nasjoner som har jo større blir sjansen for at en eller annen ustabil leder peiser på. Anonymkode: b3b95...ccb var det ikke Albert Einstein som en gang sa: jeg veit ikke hvordan tredje verdenskrig kommer til å bli utkjempet. Men den FJERDE verdenskrig kommer til å bli utkjempet med å kaste steiner på hverandre. Anonymkode: f72e2...99e 4
Ella-2 Skrevet 7. januar 2022 #15 Skrevet 7. januar 2022 Nykalender2022 skrev (På 3.1.2022 den 16.48): Du har ikke vært med på krig skjønner jeg. Jeg har vært med tre runder og fått mine aller beste venner. Alt er lov i krig. Hvis du tror regler om tortur, voldtekt, tyveri og drap gjelder i krig tar du feil. Du burde kanskje være takknemlig for tjenesten min. Det er ikke lett å drepe de første gangene, det krever mot og konsentrasjon. Det finnes egentlig regler i krig også. Bryter man disse, så kalles det krigsforbrytelser. Eksempler på krigsforbrytelser er å angripe og behandle sivile dårlig, behandle krigsfanger dårlig osv.. Men dette har forkommet mye i kriger opp gjennom tidene.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #16 Skrevet 7. januar 2022 Nykalender2022 skrev (På 3.1.2022 den 16.39): Det å være i krig er en følelse av virkelig å leve. Man kan gjøre tilnærmet hva man vil uten å bli holdt ansvarlig. Hvis det blir verdenskrig. Vil du krige for Nato og USA mot Russland? I verste fall kan denne pandemien få kraftige konsekvenser etterhvert. Får håpe det ikke går så langt. Anonymkode: 262a5...36c 1
Stina234 Skrevet 7. januar 2022 #17 Skrevet 7. januar 2022 Uff, egenlig en dustetråd. Men fare for storkrig de neste årene er absolutt tilstede. Man ser en kobling mellom Russland og Kina som sammen er en reell fare ovenfor USA og Nato. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå