Gå til innhold

Fortsatt bare en plommesekk inni fostersekken uke 6.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en uke siden i uke 5 av svangerskapet så vi en fostersekk med en plommesekk inni. Idag en uke etter i uke 6  er det enda bare en plommesekk der og legen tror det er en MA fordi ingenting har endret seg på en uke. Har tatt hcg målinger, de har ligget litt lavt hele veien, men likevel innafor. Venter spent på svaret på blodprøven som er tatt i dag.  

Grunnen til tidlig ul har sine gode grunner.

Er håpet ute her? Andre som har opplevd dette, endte det dårlig eller bra?  

Jeg er ap trist og håper noen vil ta seg tid til å svare 😥

Anonymkode: 7a68f...363

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I uke 6+3 så de kun fostersekken hos meg, kunne muligens skimte plommesekken, men ikke noe mer. 7+6 fikk vi se et bankene hjerte. Jeg ble til og med satt fram 5 dager på ordinær ultralyd.

Skjønner at det her er veldig tøft. Hadde MA noen mnd før, så jeg var veldig redd for det igjen. Jeg gikk hos en erfaren gynekolog, og hun sa til meg at jeg skulle senke skuldrene, for det var ikke så uvanlig å ikke se mer så tidlig. Kan å nevne at jeg var på ekstra utvidet kontroll noen uker senere, og scoret lavt på hcg, et godt stykke under normalen.

Håper det går bra for deg❤

Anonymkode: 7a927...cdf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde noe av det samme, på UL 5 uker, kun plommesekk og denne var liten. Igjen sjekket i uke 6 og fortsatt ingen forskjell. Selve fosterhinna hadde vokst men ingen foster/hjerte etc.  
ble mye styr med Sykehus etc. da privat gyn mente dette var tom fostersekk/blighted Ovum mens sykehuset var helt overbevist, og overbeviste meg om at det kunne være liv.  Jeg hadde høye HCG målinger, men blødninger og noe kramper igjennom det hele. Når jeg tilslutt fikk komme tilbake i uke 8 eller 9, var det fortsatt  ikke noe annet enn fosterhinne/plommesekk. Og det ble igangsatt abort.. jeg angrer på at jeg ikke stolte mer på privat gyn. Her. Gyn på sykehuset ringte meg etterpå og garanterte jeg var gravid pga HCG målingene.. noe jeg aldri egentlig var ☺️ 

Eneste jeg kan si er at jeg så tydelig forskjell når jeg kom inn 2 måneder senere og var gravid. Er nå 30 uker på vei med tvillinger ☺️ 

Anonymkode: 098d9...3a7

Skrevet

Hos meg så de kun plommesekk i uke 7 og i uke 9. Hadde hcg på 48000 i uke 9 så ble konstantert en BO. Medisinsk abort hjemme etterpå. 

AnonymBruker
Skrevet

Kun plommesekk uke 6, mistenkt BO. Ny ul uke 7, medisinsk abort hjemme. 

(Og til oppmuntring: Jeg ble gravid eksakt 14 dager etter medisinsk abort, så hadde ikke vanlig mens mellom!)

Anonymkode: b7ff6...672

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du i tillegg he lite svangerskapssymptomer ville jeg forberedt meg på at MA eller BO er riktig utfall. Det finnes haug solskinnshistorier på nett. Likevel er det nok sånn at de fleste med tom forstersekk i uke 6 ikke har et vitalt svangerskap. Dagens utstyr og god kompetanse hos gynekolog får frem hjertelyd på ul om det er noen, men sjeldne unntak.

Har hatt to MA selv oppdaget i uke 6. Fosteranlegget hadde stoppet utviklingen i uke 5, før hjerteaksjon skulle sette i gang. Et veldig vanlig tidspunkt å miste på enten i SA eller MA. Er det inter å se tipper jeg det er en BO. Skrekkelig opplevelse men dessverre ikke så uvanlig. 

Dobler Hcg seg som den skal tross lave nivå, eller stiger den men uten dobling?  

Anonymkode: c2298...324

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du i tillegg he lite svangerskapssymptomer ville jeg forberedt meg på at MA eller BO er riktig utfall. Det finnes haug solskinnshistorier på nett. Likevel er det nok sånn at de fleste med tom forstersekk i uke 6 ikke har et vitalt svangerskap. Dagens utstyr og god kompetanse hos gynekolog får frem hjertelyd på ul om det er noen, men sjeldne unntak.

Har hatt to MA selv oppdaget i uke 6. Fosteranlegget hadde stoppet utviklingen i uke 5, før hjerteaksjon skulle sette i gang. Et veldig vanlig tidspunkt å miste på enten i SA eller MA. Er det inter å se tipper jeg det er en BO. Skrekkelig opplevelse men dessverre ikke så uvanlig. 

Dobler Hcg seg som den skal tross lave nivå, eller stiger den men uten dobling?  

Huff er nok en MA ja, veldig lei meg nå. Vi har prøvd i mange år, og mannen er så skuffet at jeg ikke når inn til han. Det føles akkurat som at han er skuffet over kroppen min, selvom jeg ikke kan noe for det. 

Den dobler seg til tross for lave verdier.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff er nok en MA ja, veldig lei meg nå. Vi har prøvd i mange år, og mannen er så skuffet at jeg ikke når inn til han. Det føles akkurat som at han er skuffet over kroppen min, selvom jeg ikke kan noe for det. 

Du må ikke tenke sånn. Han er garantert ikke skuffet over deg, han er nok bare skuffet over at det ikke har klaffet enda. 

Sender deg mange klemmer. ❤️

Anonymkode: 550ca...d61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

❤️ 

Anonymkode: b0273...7f9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også i nesten samme situasjon, var på tidlig ul hvor jeg hadde regna at jeg var ca 7,5 uker på vei, men fant ingen hjertelyd. Hun mente fosteret var 6 uker så mest sannsynlig en MA, får svar på blodprøver i slutten av uka.

Og jeg har så dårlig samvittighet, fordi graviditeten var totalt uplanlagt og jeg takla det skikkelig dårlig, og nå har jeg dårlig samvittighet for at det ikke går bra.

Men vi får prøve å trøste oss med at det mest sannsynlig har gått galt fordi det ikke er levedyktig.

Anonymkode: 94d79...847

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er egentlig positivt, for det første kroppen din har ikke kvittet seg med dette selv. Altså den kan bli gravid, og klarer bli gravid. Og ikke minst «ønsker» bli gravid. 

jeg fikk beskjed fra Gynekolog av BO egentlig er veldig positivt fordi kroppen da klarer bli gravid, det er bare skjedd noe under selve befruktningen som gjør at det ikke er levedyktig per se. En annen ting er at de fleste med BO, ut ifra de kildene jeg klarte finne. Gjerne blir gravide på neste forsøk ☺️ Jeg forstår skuffelsen så godt, men egentlig selv om det ikke er noe kjekt er det et godt tegn tross alt ☺️  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dette er egentlig positivt, for det første kroppen din har ikke kvittet seg med dette selv. Altså den kan bli gravid, og klarer bli gravid. Og ikke minst «ønsker» bli gravid. 

jeg fikk beskjed fra Gynekolog av BO egentlig er veldig positivt fordi kroppen da klarer bli gravid, det er bare skjedd noe under selve befruktningen som gjør at det ikke er levedyktig per se. En annen ting er at de fleste med BO, ut ifra de kildene jeg klarte finne. Gjerne blir gravide på neste forsøk ☺️ Jeg forstår skuffelsen så godt, men egentlig selv om det ikke er noe kjekt er det et godt tegn tross alt ☺️  

Ikke for å legge en demper på håpet, men jeg brukte 17 måneder på å bli gravid etter en BO. Ingen som vet hvorfor :(

Anonymkode: c0108...3c9

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går der med deg ts? Har stått inder samme som deg en gang før og nå midt i en BO. Har tenkt på deg og var så vondt av deg, den ventetiden på svar er så ekkel og særlig når du vet du bør belage deg på negativt svar og likevel har et mikro-håp. Du vil trolig bli gravid igjen og da vil det etter størst sannsynlighet gå bra ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.1.2022 den 16.22):

For en uke siden i uke 5 av svangerskapet så vi en fostersekk med en plommesekk inni. Idag en uke etter i uke 6  er det enda bare en plommesekk der og legen tror det er en MA fordi ingenting har endret seg på en uke. Har tatt hcg målinger, de har ligget litt lavt hele veien, men likevel innafor. Venter spent på svaret på blodprøven som er tatt i dag.  

Ville ventet og tatt i uke 7+ først for det kan være bare for tidlig det er veldig lite å se før du er minst 6+uker.

Anonymkode: fe3b3...e6d

AnonymBruker
Skrevet

Må bare dele informasjon med deg, første 3 sykluser etter en MA, SA eller fødsel så er det da det er enklest å bli gravid igjen ❤️ 
Hilsen mamma til 3 barn som har mistet også 3 ganger

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må bare dele informasjon med deg, første 3 sykluser etter en MA, SA eller fødsel så er det da det er enklest å bli gravid igjen ❤️ 
Hilsen mamma til 3 barn som har mistet også 3 ganger

Altså 6 svangerskap, 3 vellykkete

Skrevet

Hei du❤️ Jeg har vært i samme situasjon som deg, ble oppdaget BO i uke 7-8 hos meg også. Endte med utskraping. Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid igjen, på første ordentlige forsøk etter at mensen kom tilbake + anbefaling om å vente to sykluser etter utskrap. Så håper dette kan gi deg litt håp.

Nå vet jeg ikke om dette er din første graviditet men jeg leste i et forum om ei som hadde blitt fortalt av legen at det visst nok ikke var uvanlig med BO i første ‘svangerskap’ , som en slags «generalprøve» for kroppen. Husker jeg ble litt lysere til sinns etter at jeg leste det ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...