Gå til innhold

Igangsetting i uke 38 - Hvordan var din opplevelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp fått beskjed om at fødselen min vil bli satt i gang 38 +6, på grunn av intraheptisk kolestase. Jeg har forhøyede leververdier og gallesteinsverdier.

Kjenner jeg er veldig skeptisk til dette, og føler meg redd. Det siste jeg ville var å bli satt i gang. Ønsker meg bare at fødselen skal skje naturlig.

Har andre blitt satt i gang før termin, og hvordan opplevdes dette?

Har dessverre lest og hørt mye negativt om vonde og lange fødsler i denne situasjonen..

Anonymkode: 7ceaa...678

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to igangsatte fødsler i uke 38. Begge to pga svangerskapsdiabetes. Begge igangsatt i begynnelsen av uke 38.

Den første gikk veldig bra. Jeg hadde mye nedpress i forkant, så jeg var ganske moden da jeg kom inn. De tok vannet og resten gikk sin gang av seg selv. Gutten var ute ca 12 timer etter de tok vannet.

Med nr to tok det lengre tid. Jeg tenkte jo det kom til å bli likt eller enklere. Det ble den ikke :ler: Jeg var ikke like moden og måtte ha modningspiller Husker ikke helt hvor mange, men jeg var nære max grensa.
Etter to dager med piller fikk jeg en rolig natt og kl 05 på natta begynte det og tok seg gradvis opp. Husker jeg gikk inn på føden kl 07. Drittlei og sta som et esel :ler:  Pga overvåkning måtte han få elektrode på hodet, så da tok de vannet rundt 7.30. Og da ble det veldig intenst. Husker jeg knapt hadde pauser i riene og han ble født rett under 2 timer etterpå. 
Det som hjalp var litt gode smertestillende, fikk fentanyl (vet ikke om de bruker det enda).

Lykke til. Det trenger ikke bli en negativ opplevelse.  Jeg likte den første fødselen fordi den andre gikk så fort at jeg ikke helt fikk med meg at jeg hadde pressrier før han var ute 🙈

Men ingen av de har skremt meg fra å gjøre det igjen ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble igangsatt i uke 39+0 og hadde allerede 3 cm åpning. De tok vannet mitt og noen timer etterpå fikk jeg rie-stimulerende drypp. Det gikk ikke lange tiden før jeg fikk kraftige veer og jenta mi ble født 2 og en halv timer senere. Det positive er jo at fødsel gikk fort, og at man har en dato så man slipper å gå å vente den siste tiden. Det negative er at riene kom så raskt at jeg hadde null kontroll på kroppen og etterpå var jeg nesten i sjokk. 

Nå er jeg gravid igjen og skal bli igangsatt denne gangen også. Det eneste jeg ikke vil er å få drypp for tidlig, så tenker jeg at det kommer til å gå bra :)

Anonymkode: cb7ac...f10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...