Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt innstilt som nr 1 i en rådgiverstilling i staten, er nyutdannet med mastergrad. Har aldri hatt fulltidsjobb før eller forhandlet om lønn. Stillingen krever minimum bachelorgrad, lønnspennet er 560-640k. Hvor mye bør jeg ha i lønn ut fra dette? Er veldig usikker og merker at jeg syns det er ukomfortabelt å skulle forhandle. 

Anonymkode: 52993...223

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva har de tilbudt? Og hvor lang ansiennitet har du?

Anonymkode: d73ca...a7f

AnonymBruker
Skrevet

Dette sjekker du ut med tillitsvalgt i din fagforening i etaten du har fått tilbud i.
Lønnsmessig er det store forskjeller innad i staten nemlig. Men det lønner seg å komme inn høyest mulig, enklere å gjøre noe med det enn å justere etter oppstart. Du har fått et tilbud? 
Husk at det er ulike lønnssystem i stat avhengig av tilknytning til fagforening eventuelt om du er uorganisert. 

Anonymkode: 026f1...6bb

AnonymBruker
Skrevet

Med master bør du ligge på i hvert fall 630 K. 

Anonymkode: ac838...ef3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Veldig mange med mastergrad har under dette i staten. Spesielt nyutdannede, minimumslønna TS får er mer enn hva mange forventer i staten. 

Anonymkode: e30a8...f43

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Du kan ikke nødvendigis kreve masterlønn for jobber som krever bachelor i staten.

Anonymkode: 834ad...ffe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ikke som nyutdannet! Da vil jeg si alt mellom 520-580 er normalt. Over dette er svært sjeldent for en nyutdannet i staten. Svært, svært uvanlig. 

Hvilken utdanning har du TS?

Anonymkode: a0e5a...ade

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ikke som nyutdannet! Da vil jeg si alt mellom 520-580 er normalt. Over dette er svært sjeldent for en nyutdannet i staten. Svært, svært uvanlig. 

Hvilken utdanning har du TS?

Anonymkode: a0e5a...ade

Jeg er sykepleier(kun bachelor) og tjener litt mer enn 650K. Jobber ikke turnus så dette er grunnlønnen. Ferdig utdannet for 4 år siden 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...