Gå til innhold

Er det virkelig så rart å sette seg selv i karantene i 14 dager?

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Har vært nærkontakt til noen som testet positiv, det måtte jo skje på grunn av uforsiktighet :(  Personen som var smittet hostet og hadde vondt i lungene. Vi er flere nærkontakter og jeg har valgt å være i karantene sammen med de. Siden vi har vært i samme hus siste tiden.

Synes karantene tiden er alt for lite, så jeg vil holde meg unna folk i 14 dager i frykt for å smitte noen om jeg eller noen av de jeg er sammen med kan være smittet og spre dette drittet videre. Jeg er livredd for å teste meg på grunn av angst for korona, andre i samme hus har testet seg og fått negativt svar. Så må jo jeg også :( De kommer til å være med andre folk når karantene tiden er over hvis de fortsatt er frisk, mens jeg vil vente for vet jo aldri? Føler ikke det er trygt før det har gått 14 dager.

Er det virkelig så rart og desperat av meg? Å holde meg borte fra folk (utenom de jeg er i samme hus med nå) i ca 14 dager? Jeg gjør det jo for å ikke smitte andre. Får høre av andre at det er desperat oppførsel. 

Endret av Gjest
Videoannonse
Annonse
Gjest Poppeloppen
Skrevet

Inkubasjonstid er +/- 5 dager, så dere kan teste dere ut på dag 7. Hvis det er noen som da er smittet gjelder det 11 nye dager på alle om dere bor sammen uten å holde avstand, så ville tatt karantenen alene hvis jeg var deg!

Skrevet

Jeg hadde gjort det samme. Better safe than sorry, og jeg vil i hvert fall ikke ha noen liv på samvittigheten. Men det forutsetter jo så klart at man har mulighet til å gå 14 dager i karantene uten at det får konsekvenser for jobb etc.

• Liker 1
  • Opprett ny...