Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, denne kommentaren har jeg altså fått flere titalls ganger. Hva er det egentlig som får ellers oppegående folk til å kommentere andres utseende slik? Personlig synes jeg det er helt hjernedødt, på linje med å kommentere andre deler av personers utseende. Men dette er altså stuerent for noen?

Tips til hvordan «ta igjen» neste gang noen sier dette? Synes ikke det er innafor å si i det hele tatt. 

Og jeg er ikke så høy engang. Jeg er 1,73 som kvinne, så jeg lurer på hvor irriterende dette er for kvinner på 1,80+…

Anonymkode: 1140b...c4d

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi, du er uhøflig. La dem ro seg ut av den mens du stirrer. 

Anonymkode: 60660...2a0

• Liker 14
Skrevet

For en merkelig ting å si. Jeg er 1.73 selv og har aldri fått kommentar på høyden min. Ser på meg selv som helt gjennomsnittlig høyde for en kvinne i Norge. 

Du får si: Nei, helt gjennomsnittlig høyde, faktisk. Det er du som er lav.

• Liker 15
Gjest jordnærjinte
Skrevet

Jeg er 178 og det er utrolig irriterende😬jeg pleier egentlig bare å svare «Ja, er det ett problem? Elsker høyden min jeg» og det pleier ikke være ett problem hehe. Bare en lite gjennomtenkt reaksjon da gjennomsnittet er mye lavere.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, denne kommentaren har jeg altså fått flere titalls ganger. Hva er det egentlig som får ellers oppegående folk til å kommentere andres utseende slik? Personlig synes jeg det er helt hjernedødt, på linje med å kommentere andre deler av personers utseende. Men dette er altså stuerent for noen?

Tips til hvordan «ta igjen» neste gang noen sier dette? Synes ikke det er innafor å si i det hele tatt. 

Og jeg er ikke så høy engang. Jeg er 1,73 som kvinne, så jeg lurer på hvor irriterende dette er for kvinner på 1,80+…

Anonymkode: 1140b...c4d

Helt enig. Jeg synes det blir det samme som å kommentere at noen er tjukk eller tynn. 

Hilsen høy kvinne som også opplever dette. Jeg setter alltid disse folkene på plass

Anonymkode: 7e205...5d2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 181cm selv, men her i storbyen hvor jeg bor så er det ganske kort i forhold til andre menn! 😆

Anonymkode: a7215...007

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Svar tilbake, Oi du var lav. 

AnonymBruker
Skrevet

Den beste måten å "ta igjen" på er jo å tydelig signalisere det du tenker heller enn å forsøke dekke over deres sosiale tabbe.

Altså, sier noen noe dumt - se på dem med et blitt som tydelig sier "oi, det er noe av det dummeste jeg har hørt denne uka". Og så later du som om de ikke sa noe. Sier de enda mer dumt? Forlat dem og samtalen uten forklaring  - snu deg i sofaen, reis deg og gå bort til noen andre etc.

Anonymkode: 9bbac...f4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 10 cm høyere enn deg, men syns ikke jeg hører det så ofte.

Føler det isåfall er mer positivt, og folk er nysgjerrige.

Hatt en negativ kommentar for 10 år siden. Kom fra en lav overvektig mann, så det tok jeg mer som dårlig selvtillit fra han 😛

Folk sier jo ikke, "hvor mye veier du egentlig?", til overvektige. Så om de spør om høyden min, regner jeg det ikke negativt.

Hadde jeg tatt det som uhøflig, føler jeg det hadde vist at jeg var misfornøyd selv, og det er jeg jo ikke.

Anonymkode: 2314c...9b9

• Liker 2
Skrevet

Jeg pleier å svare at det ikke er jeg som er høy, det er heller du som er lav. 

Er 178, og tenker ikke på meg selv som oppsiktsvekkende høy på noen måte.

• Liker 2
Skrevet

har hørt den kommentaren mange ganger (er 1.83).  Av og til svarer jeg ikke, bare ser på dem.  Av og til har jeg svart noe lignende som "skal du fortelle meg noe annet jeg vet fra før?".  du kan evt prøve med "det er bedre å være høy og pen enn liten og stygg" f eks,  eller "sier du det, har alltid trodd jeg var 1.50" (eller noe annet helt ulogisk det er opplagt du ikke er). 

Fikk høre fra en veldig lav dame at hun syntes jeg var altfor høy, at kvinner ikke skal være så høye som meg.  Slike folk er veldig usikre på seg selv tror  jeg.  Har merket flere ganger at høyden min forstyrrer både veldig lave damer og lave menn.  Tenker at det er bra de avslører hvor uhøflige de er, så vet jeg det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor syns dere det er uhøflig?

Det er jo ikke negativt å være høy?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

173? Skrev du feil? Om du mente 173, så er jo ikke det spesielt høyt? Med mindre du bor i Asia? Er selv 175, og aldri noen som har kommentert det på den måten. Fått kommentarer på at jeg er heldig som er lang og slank, men det blir ikke på samme måte som de du skriver.

Anonymkode: 3b848...73b

AnonymBruker
Skrevet

”Så observant du er“

Anonymkode: 7bbcb...eef

• Liker 5
Gjest Warrior
Skrevet

Ikke bry deg om sånne kommentarer. Noen bare må. Vet ikke hvorfor. Noen er kanskje sjalu? 
Du kan svare neste gang «Ja, jeg vet. Er det ikke flott?» Vise at du er stolt av høyden din :) 

AnonymBruker
Skrevet

1,73 er jo ikke høyt. Omgir du deg med særdeles korte mennesker?

Anonymkode: 62950...c1d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

173? Skrev du feil? Om du mente 173, så er jo ikke det spesielt høyt? Med mindre du bor i Asia? Er selv 175, og aldri noen som har kommentert det på den måten. Fått kommentarer på at jeg er heldig som er lang og slank, men det blir ikke på samme måte som de du skriver.

Samme her. Er 177 og har aldri fått sånne kommentarer, det nærmeste er vel at jeg har lange bein men det var positivt ment.

Anonymkode: ae8fe...a38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor syns dere det er uhøflig?

Det er jo ikke negativt å være høy?

Les min kommentar lenger opp

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av en eller annen grunn så virker det som om høyde er stuerent å kommentere, mens for eksempel vekt og en del annet med utseende holder man seg unna. Jeg er rett i underkant av 160 cm høy, og jeg får også kommentarer på høyden. Alt fra "å, så liten du er", til nærmest latterliggjøring av typen "er du med moren din på jobb, eller". Jeg har hørt det i billion ganger før, så jeg kan ikke tro de oppfatter seg selv som spesielt observante. Jeg har dessuten speil, så jeg vet hvordan jeg ser ut, og skjønner derfor ikke hvorfor det skal være relevant å kommentere.

Om det er noen her inne som synes kommentarer på høyde er helt greit, hvorfor gjør dere det? Tror dere at dere er morsomme? Føler dere et spesielt stort behov for å påpeke noe den det gjelder garantert er klar over fra før? Hva er egentlig greia?

Anonymkode: d96b7...ee0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Av en eller annen grunn så virker det som om høyde er stuerent å kommentere, mens for eksempel vekt og en del annet med utseende holder man seg unna. Jeg er rett i underkant av 160 cm høy, og jeg får også kommentarer på høyden. Alt fra "å, så liten du er", til nærmest latterliggjøring av typen "er du med moren din på jobb, eller". Jeg har hørt det i billion ganger før, så jeg kan ikke tro de oppfatter seg selv som spesielt observante. Jeg har dessuten speil, så jeg vet hvordan jeg ser ut, og skjønner derfor ikke hvorfor det skal være relevant å kommentere.

Om det er noen her inne som synes kommentarer på høyde er helt greit, hvorfor gjør dere det? Tror dere at dere er morsomme? Føler dere et spesielt stort behov for å påpeke noe den det gjelder garantert er klar over fra før? Hva er egentlig greia?

Anonymkode: d96b7...ee0

Det du skrev som skjedde deg er jo mobbing

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...