AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Eksen og jeg slo opp for noen uker siden, ligger mye bak det hele, men vil si det var et relativt sunt brudd. Selvom jeg ikke ville det. Nå over nyttår, så var jeg idiot nok til å sende hun en melding med godt nyttår og sånn i fylla og hun svarte typ etter 2 minutter med en godt utfyllende melding med positivitet. Når vi slo opp så ville hun fortsatt ha kontakt som venner, for hun bryr seg veldig om meg. Hun visste at jeg nå over nyåret skulle til utredning for ADHD, og dette var noe jeg var spent på. I går fikk jeg melding hvor hun lurte på masse rundt dette + at hun håpet jeg kunne oppdatere hun på saken videre i løpet av dagen i dag (hvis jeg mente det ikke var for mye kontakt).. Hva er greia? Jeg skjønner ikke noen ting jeg? Hvorfor skal hu bry seg om detta når vi ikke lenger er et par? Anonymkode: d0122...157
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Man slutter ikke nødvendgvis å bry seg om noen bare fordi man ikke er sammen lengre. Anonymkode: 340f2...336 16
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man slutter ikke nødvendgvis å bry seg om noen bare fordi man ikke er sammen lengre. Anonymkode: 340f2...336 Fullt klar over det, bryr meg jo selvfølgelig om henne jeg også. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg sliter rundt det hele, og vet at det gjør vondt verre om vi har kontakt. - TS Anonymkode: d0122...157 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #4 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fullt klar over det, bryr meg jo selvfølgelig om henne jeg også. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg sliter rundt det hele, og vet at det gjør vondt verre om vi har kontakt. - TS Anonymkode: d0122...157 Det kan jeg forstå, og da sier du det til henne, og det burde hun å respektere. Anonymkode: 340f2...336 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #5 Skrevet 3. januar 2022 For å ikke bli huska som en drittsekk. Hun syns synd på deg og føler seg slem som slo opp og vil fase ut kontakten ved å sette igang et godt minne av seg så ikke hun blir den slemme i dine øyne som hun føler seg for. pitty-contact rett og slett. Og fordi hun er glad i deg og da Anonymkode: efdb0...bf9 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #6 Skrevet 3. januar 2022 For mitt vedkommende så hater jeg ikke personene jeg har vært sammen med. Så vi holder en god dialog men jeg er ikke veldig oppsøkende. Har vi en dialog kan jeg spørre om ting innimellom fordi jeg vet at han har sett på det som en trygghet å prate med meg om han ikke har turt å snakke med andre om - jeg er ikke en sladrehank eller gir dårlige råd. så ja.. jeg har vel et par ekser som spør meg om råd ang ulike ting innimellom. hadde han sagt at det er for vondt hadde jeg respektert det og latt han gå uten å ta mer kontakt. Anonymkode: dc29a...e7a 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #7 Skrevet 3. januar 2022 Hun er glad i deg som venn. Den meldingen du sendte tolket hun som at du ønsket kontakt likevel. Vennskapelig kontakt. Og da ville hun selvsagt høre hvordan det gikk med deg. Bl.a. utredningen som hun sikkert er spent på, som venn. Hun skjønte ikke at det var en glipp i fylla, og at du fortsatt ikke takler å ha kontakt. Forklar henne det. Det var jo ikke vondt ment av henne. Hun leste deg feil. Misforsto. Hun er glad i deg som venn. Du vil kun ha henne som kjæreste. Anonymkode: 16bbd...448 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #8 Skrevet 4. januar 2022 Hun bryr seg fremdeles om deg. I en del tilfeller så er det også sånn at det gjør bruddet lettere når man holder kontakten, for da blir det ikke så endelig og avsluttende, da har man fremdeles personen i livet sitt. Eller på gress.. Det er ofte den som dumper som vil dette, hun eller han vil ikke ha deg som kjæreste, men vil likevel ikke miste deg helt. Det er imidlertid ofte veldig usunt for den som ble dumpet, som gjerne fremdeles ønsker å være kjærester. Så dumperen kan ikke få i pose og sekk og gå rett fra kjæreste til venn. Det er den som blir dumpet som må bestemme når den eventuelt er klar for det. Du må skrive til henne at du ikke kan ha kontakt. Du ønsker henne alt godt, men det var bare en nyttårsmelding i fylla og betyr ikke at dere kan oppdatere hverandre jevnlig, det er over, og du trenger tid. Et eller annet sånt. Hun bør forstå det, hun driter seg litt ut her i min mening. Selv om det kan være det kommer fra et godt sted, så er det en litt ufin ting å gjøre. Hadde kjønnene vært reversert, så hadde halve tråden svart at eksen din bare er kåt og vil sjekke om han kan pule deg fremdeles. Anonymkode: 256f6...0c7 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Skrevet 4. januar 2022 Jeg har en eks som jeg overhodet ikke vil være sammen med igjen, men som jeg på sett og vis liker å ha kontakt med. Vi var sammen i 12 år og jeg føler han er mer familie og venn enn eks. Han er far til mine barn så litt kontakt må vi uansett ha. Men han kjenner (eller kjente meg i alle fall) veldig godt og vi vokste på en måte opp sammen siden vi ble sammen veldig unge. Jeg liker å høre hvordan han og hans nye familie har det, og ønsker han alt godt! Men jeg vil på ingen måte ha han tilbake. Ikke en gang hvis vi begge var single. Nå må jeg også ta litt hensyn til min nye mann, så kontakten med min eks har dabbet av etter jeg og han ble sammen. Men det jeg ville frem til TS, er at hun sikkert er veldig glad i deg og ønsker å ha deg i livet sitt selv om hun ikke vil være sammen med deg Anonymkode: b3d6f...881
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #10 Skrevet 4. januar 2022 TS her. Takk for utfyllende svar, og hvordan jeg burde se på det. Har bare vanskeligheter med å sende den "Jeg vil ikke ha kontakt med deg" meldingen, ettersom jeg går med et håp og tro på at vi kanskje kan legge denne "krisen" bak oss og finne tilbake til hverandre. Med det blir det vanskelig for meg å ikke sende den "oppdateringsmeldingen" om hvordan det går, for en del av meg vil virkelig ha kontakt med henne. På meldingene er hun så veldig positiv, stolt av meg, og setter veldig pris på at jeg ønsker å dele dette med henne (ettersom det har vært en del av hvorfor det har blitt slutt mellom oss i første omgang). Hun har begynt i ny jobb etter sommeren i fjor, og hun føler det har gått skikkelig dritt. Føler seg virkelig ikke hjemme der, og bare opplevd negativitet, noe som har ført at hun har gått inn i en depresjon. Dette gjør at jeg føler at jeg må være der for henne, og vise det at jeg støtter henne i det. Vi var sammen en god del i romjulen, hvor hun da sa at hun fortsatt elsket meg og at hun ikke visste om valget hennes var riktig. Det føltes bare riktig der og da på en måte. Var ikke noe dårlig stemning noen av gangene vi var sammen, og vi hadde en veldig god tone. Hun sa hun trenger "tid" til å finne ut av dette(finne tilbake til seg selv og følelsene sine som hun så pent sa det), men vil ikke la meg sitte å trippe over at det kanskje kan bli noe senere. Vi skulle begge være single, og jeg måtte ikke gå å vente på hun, hvis dere skjønner. Hun sitter fortsatt med et håp på at hun en dag våkner opp og skjønner at det hun gjorde var feil, men til den tid, så måtte det bli sånn. Derfor blir det utrolig vanskelig "å gi slipp" på hun. Fordi hjertet mitt sier at jeg skal vente, men hodet og fornuften sier noe annet. Anonymkode: d0122...157
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #11 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Fullt klar over det, bryr meg jo selvfølgelig om henne jeg også. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg sliter rundt det hele, og vet at det gjør vondt verre om vi har kontakt. - TS Anonymkode: d0122...157 Da må du ta ansvar for å si (eller skrive) dette. Hun kan helt fint synes det er positivt å ta kontakt og ha kontakt. Du kan like fint synes dette er slitsomt. Du har ansvaret for å ta vare på dine følelser, hun sine. Det sagt så er det ikke meningen at livet ikke tidvis skal gjøre vondt. Så du kan ønske og ha et klart mål om å beholde kontakten med noen selv om det gjør vondt. Det er rett og slett du som må ta en vurdering her. Anonymkode: 488e4...cc4 1
Eloise12345 Skrevet 4. januar 2022 #12 Skrevet 4. januar 2022 (endret) Det kan jo også være at dere finner tilbake til hverandre gjennom vennskap. Men ville ikke lagt forhåpninger om det. Endret 4. januar 2022 av Eloise12345
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #13 Skrevet 4. januar 2022 Dårlig samvittighet, bekymring og en tro på at hun gjør ting lettere for deg Anonymkode: 23cac...835 1
Eloise12345 Skrevet 4. januar 2022 #14 Skrevet 4. januar 2022 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker said: Dårlig samvittighet, bekymring og en tro på at hun gjør ting lettere for deg Anonymkode: 23cac...835 Jeg tror også at hun kan bry seg og vil gjøre livet lettere for han. Endret 4. januar 2022 av Eloise12345 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #15 Skrevet 4. januar 2022 Eloise12345 skrev (9 minutter siden): Jeg tror også at hun kan bry seg og vil gjøre livet lettere for han. Jeg var langt nede da min ekssamboer gikk. Han var veldig flink til å skrive meldinger om at han brydde seg. Noe som betydde mye for meg å høre i den vanskelige tiden. Er det lenge siden ekssamboeren din gikk? Hvordan følte du det når dere enda hadde kontakt? Hjalp det deg på noen måte, eller gikk du med et håp om at det skulle ordne seg? Anonymkode: d0122...157
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #16 Skrevet 4. januar 2022 Hvis du synes dette er vanskelig, og at det å ha kontakt gjør det vanskeligere for deg, så må du faktisk si ifra. Hun åpner jo også for at du kan si ifra, med å si at du bare skal gjøre det hvis du ikke synes det blir for mye kontakt. Det du er nødt til å gjøre, er å skjerme deg selv, og gjøre det som er best for deg. Hvis hun trenger tid for å tenke på om dette var rett valg, så gi henne den tiden. (Men ikke la henne "holde deg varm" med å ha masse kontakt og gi deg håp.) Hold deg unna, lev livet ditt uten henne. Angrer hun, så kjenner hun da på savnet, og kommer tilbake, og vet hva hun vil. Men det kan også være både du og hun oppdager at det finnes noe annet for dere der ute. Send et svar om at dette dessverre blir for mye kontakt for deg. Du trenger ikke forklare mer. Det er vanskelig med brudd. Man går fra å være hverandres nærmeste, til å ikke lenger være en del av hverandres liv. Og selv for den som ville ut, er det en sorg og en overgang. Anonymkode: dd2eb...d00
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #17 Skrevet 4. januar 2022 Er det også, at hun svarer med engang. Tar ikke mer enn 5 minutter før hun svarer, er akkurat som om hun sitter å venter på at jeg skal kontakte henne. Da godt utfyllende, med masse positivitet og engasjement. Er jo ikke lenge siden bruddet, men virker lissom som om hun ikke tar dette noe tungt.. Selvom når vi møttes så så jeg hvor tungt dette var for henne, noe hun også har sagt de gangene vi møttes. Anonymkode: d0122...157
exictence Skrevet 4. januar 2022 #18 Skrevet 4. januar 2022 Min x gjorde det også. Da sa jeg til ham at det beste for meg var at vi ikke hadde kontakt mer, og at han ikke tok kontakt. Da sluttet hen. Det var det beste for å komme videre for meg med ham.
Eloise12345 Skrevet 4. januar 2022 #19 Skrevet 4. januar 2022 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker said: Er det lenge siden ekssamboeren din gikk? Hvordan følte du det når dere enda hadde kontakt? Hjalp det deg på noen måte, eller gikk du med et håp om at det skulle ordne seg? Anonymkode: d0122...157 Det hjalp at han støttet meg med å sende meldinger med å vise ord som at han brydde seg. Men det ordnet seg aldri. Vi ble ikke et par igjen. I dag er vi begge i hver våre forhold. Han har fått barn siden den gang. Jeg savner han som venn i livet mitt for nå har vi ingen kontakt. Kontakten ble dårligere med årene. Vi har barn sammen. De er voksne. Men han ble jo som en del av min familie fordi han er far til mine barn. Endret 4. januar 2022 av Eloise12345
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #20 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du synes dette er vanskelig, og at det å ha kontakt gjør det vanskeligere for deg, så må du faktisk si ifra. Hun åpner jo også for at du kan si ifra, med å si at du bare skal gjøre det hvis du ikke synes det blir for mye kontakt. Det du er nødt til å gjøre, er å skjerme deg selv, og gjøre det som er best for deg. Hvis hun trenger tid for å tenke på om dette var rett valg, så gi henne den tiden. (Men ikke la henne "holde deg varm" med å ha masse kontakt og gi deg håp.) Hold deg unna, lev livet ditt uten henne. Angrer hun, så kjenner hun da på savnet, og kommer tilbake, og vet hva hun vil. Men det kan også være både du og hun oppdager at det finnes noe annet for dere der ute. Send et svar om at dette dessverre blir for mye kontakt for deg. Du trenger ikke forklare mer. Det er vanskelig med brudd. Man går fra å være hverandres nærmeste, til å ikke lenger være en del av hverandres liv. Og selv for den som ville ut, er det en sorg og en overgang. Anonymkode: dd2eb...d00 Ja, jeg er fullt klar over det. Er bare så utrolig tungt.. Jeg lurer bare meg selv ved å få forhåpninger og tanker rundt det, men er vel sånn det er når man er forelsket. Da tenker man vel ikke helt på hva som er best for en, men hva man vil. Og for min del, gjøre alt for å få hun tilbake. Selv om det virker ganske umulig.. Det eneste jeg vil er å gi hun tid, men jeg kjenner meg såpass godt at jeg fortsatt kommer til å sitte på det gjerdet og vente. Fordi jeg er virkelig glad i denne jenta. Vi begge har kjent ett sånt spesielt bånd som vi ikke har hatt til noen andre før, ved at vi begge har opplevd mye traumatisk tidligere. Fra tidligere forelskelser og lignende, så vet jeg at jeg kommer meg videre på et tidspunkt, men jeg har aldri opplevd det sånn som det her før. Den sorgen har aldri vært større, selv om jeg har vært i "lignende" situasjoner selv, tror jeg da.. Anonymkode: d0122...157
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå