Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ditt første tegn på at fødselen er nær? Gjerne 1-2 dagene før, merket dere at noe var annerledes? Eller at noe var i ferd med å skje?

Anonymkode: 39d03...95f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Også nysgjerrig. Og vær så snill å dropp slimproppen som tegn, det er så tullete. 

Anonymkode: 3d4f6...0fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt tegn var en SUPER aktiv unge samme kveld som vannet gikk hvertfall :)

Anonymkode: 8d06e...95a

AnonymBruker
Skrevet

Fikk diaré. Begge gangene 😅 eneste tegnet, og riene kom fortløpende etter det.

Anonymkode: 71649...39f

Skrevet

Ikke noe tegn før fire om natten, litt rosa vann i trusa. Ungen var ute 12 på morgenen.

Skrevet

Overhode ikke noe tegn. Ikke kynnere, ikke diare, ikke mer eller mindre bekkensmerter, ikke noe merbart på energinivået, hverken på meg eller baby.

Startet med vannavgang som rant nedover beina. Ungen ute 5,5 time etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde veldig løs mage kvelden før fødsel første gang. Jeg hadde generelt løs mage de siste ukene, men den kvelden tenkte jeg at jeg kanskje hadde spist noe jeg ikke tålte. Andre gang hadde jeg ikke det. Første gang hadde jeg også en liten tegningsblødning og regelmessige, uvanlig harde kynnere før fødselen startet, men det startet på morgenen noen timer før første rie. Andre gang hadde jeg imidlertid samme type blødning og regelmessige, tette kynnere flere ganger fra uke 30, uten at det var tegn på fødsel (fødte i uke 40).

Noe som kanskje var tilfeldig, men som jeg la merke til begge ganger, var at jeg ble veldig trøtt og sov veldig godt rett før fødsel. Første gang var det siste natten før riene startet på formiddagen. Andre gang la jeg meg uvanlig tidlig, sovnet med én gang og våknet av at vannet gikk. Sånn ellers sov jeg ikke spesielt godt på den tiden pga. sprell i magen, stor mage i veien, vondter og generelle vansker med å sovne. 

Anonymkode: 282d5...034

AnonymBruker
Skrevet

Riene startet såvidt på søndagen. Ikke så vondt i starten, men aldri i tvil om at det var rier. Tok seg opp på mandagskvelden, fødte kl 0500 på tirsdagsmorgen. 

Anonymkode: a536d...266

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takk for alle svar! Er så nysgjerrig. Straks termin, og prøver å tolke alle tegn her... 

• Liker 2
Skrevet

Oransje vannaktig utflod, så rikelig at jeg måtte bruke bind. Jeg visste ikke at det var fødsel på gang, men dro til fødeavd for å få det sjekket. Hadde hatt noen episoder med premature rier ukene i forkant (som ble stoppet på sykehus), så for å være litt føre var...

Det viste seg at jeg hadde 6 cm åpning da jeg kom spaserende inn på fødeavdelingen. Det ble fødsel den kvelden.

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Oransje vannaktig utflod, så rikelig at jeg måtte bruke bind. Jeg visste ikke at det var fødsel på gang, men dro til fødeavd for å få det sjekket. Hadde hatt noen episoder med premature rier ukene i forkant (som ble stoppet på sykehus), så for å være litt føre var...

Det viste seg at jeg hadde 6 cm åpning da jeg kom spaserende inn på fødeavdelingen. Det ble fødsel den kvelden.

Ingen vondter eller noe slikt? 
har hatt oransje utflod i noen dager nå🥴

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingen vondter eller noe slikt? 
har hatt oransje utflod i noen dager nå🥴

Jo, jeg hadde veldig bankende og taktfast ryggvondt i korsryggen. Ikke noe smerter overhodet i magen. Ryggvondt var alt jeg kjente, og det hadde pågått siden åttetiden om morgenen den dagen. Men det kom og gikk. Og ikke visste jeg at dunkende ryggsmerter hadde noenting med rier å gjøre! Jeg hadde jo ingen rier i magen overhodet. På tv ser man jo alltid at kvinner som kommer i gang med fødselen griper seg om magen og har så vondt foran på magen. Det hadde ikke jeg noe av.

Som sagt begynte dunkingen i ryggen i åttetiden om morgenen, og halv ni på kvelden var barnet født.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Jo, jeg hadde veldig bankende og taktfast ryggvondt i korsryggen. Ikke noe smerter overhodet i magen. Ryggvondt var alt jeg kjente, og det hadde pågått siden åttetiden om morgenen den dagen. Men det kom og gikk. Og ikke visste jeg at dunkende ryggsmerter hadde noenting med rier å gjøre! Jeg hadde jo ingen rier i magen overhodet. På tv ser man jo alltid at kvinner som kommer i gang med fødselen griper seg om magen og har så vondt foran på magen. Det hadde ikke jeg noe av.

Som sagt begynte dunkingen i ryggen i åttetiden om morgenen, og halv ni på kvelden var barnet født.

Takk for svar :) Ligger her med ryggvondt. Men vet ikke om det er babyen som lager det eller faktisk modning på gang.. :( 

AnonymBruker
Skrevet

Vannet gikk.

Anonymkode: f8eea...ce0

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar :) Ligger her med ryggvondt. Men vet ikke om det er babyen som lager det eller faktisk modning på gang.. :( 

Hm.... kanskje du burde dra inn for en sjekk?

Skrevet

Hadde egentlig ikke noen store tegn verken her eller der. Han romsterte veldig når den natten, jeg la meg ganske seint så jeg tenkte det var derfor. 2 timer senere våknet jeg av at vannet gikk, hadde ikke noe vondt og når vi kom til sykehuset så registrerte de ingen rier men de sa vi skulle gå å slappe av og få oss noe frokost så i løpet av frokosten så hadde jeg 4 cm åpning, smerte kjente jeg egentlig ikke før jeg hadde rundt 6-7 cm. åpning. Uansett, fra vannet gikk til han var på plass tok det 8 timer, veldig grei fødsel og svangerskap, kan ikke klage. :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ditt første tegn på at fødselen er nær? Gjerne 1-2 dagene før, merket dere at noe var annerledes? Eller at noe var i ferd med å skje?

Murringer i ca 1døgn. Så åpningsrier hvert 10-15min i tre dager. Tre jævligste dagene i mitt liv. 

Anonymkode: da562...bde

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ts her. Takk for alle svar! Er så nysgjerrig. Straks termin, og prøver å tolke alle tegn her... 

You’ll know when you know ;) Det vil ikke være tvil for å si det slik. 

Anonymkode: da562...bde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Modningsrier. Skjønte ikke at det var rier først. Men vondt i magen som kom og gikk, våknet av det tidlig på morgenen. Etter 5-6 timer skjønte jeg at det måtte være rier, da de ble sterkere og sterkere. Fødte samme kveld.

Anonymkode: 3ebe8...f25

Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mitt tegn var en SUPER aktiv unge samme kveld som vannet gikk hvertfall :)

Samme her. Natten før riene begynte var han helt sinnsyk vill! Ringte føden og var rett og slett bekymra og da sa jordmor at han kanskje var gira på å komme ut. Og hun fikk rett🥳

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...