AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Jeg fikk tilbake exphil eksamen i dag, og fikk resultatet E. Jeg spurte om begrunnelse, og sensor svarte at oppgaven var utmerket god, med godt innhold, men at det var tilsynelatende lite relevans til oppgaven. Med andre ord, så mente han at jeg ikke hadde svart godt nok på oppgaven. Burde jeg klage, eller tør jeg det? Jeg er så redd for å klage, også får jeg F 😪 Anonymkode: cfc32...ec5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Når du ikke svarer på oppgaven men likevel består, så bør du selvfølgelig ikke klage. Anonymkode: 79ce6...5d5 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når du ikke svarer på oppgaven men likevel består, så bør du selvfølgelig ikke klage. Anonymkode: 79ce6...5d5 Dette har skjedd en gang før, og da klagde jeg. Og vippet opp en karakter. Fra C til B. Men problemet nå er at det er kommet en ny regel. Dersom du vipper opp 2 karakterer høyere enn hva du fikk først, må sensorene møtes og diskutere oppgaven og karakteren. Det er det problemet er. Tør ikke å ta den risken Anonymkode: cfc32...ec5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #4 Skrevet 3. januar 2022 Hvis du ikke svarte på problemstillingen burde du kanskje hellere ta eksamen på nytt. Har du tenkt å gjøre det om du ender opp med E? Da kan du like godt klage tenker jeg, for da har du ikke noe å tape. Anonymkode: 17e49...b80
Ferreira Skrevet 3. januar 2022 #5 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette har skjedd en gang før, og da klagde jeg. Og vippet opp en karakter. Fra C til B. Men problemet nå er at det er kommet en ny regel. Dersom du vipper opp 2 karakterer høyere enn hva du fikk først, må sensorene møtes og diskutere oppgaven og karakteren. Det er det problemet er. Tør ikke å ta den risken Anonymkode: cfc32...ec5 Den regelen er ikke ny, så det er nok en del år siden du studerte.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #6 Skrevet 3. januar 2022 Risikabelt å klage på en E. Hvis du ikke har svart på oppgaven kan du fort gå ned til en F med en annen sensor. Har du gått gjennom besvarelsen din - har sensor rett? Få gjerne hjelp av noen andre til å vurdere, man blir fort blind for sin egen tekst. Vurder opp mot sensorveiledning. Du må ha vært i en helt annen situasjon tidligere, da du klagde på en C. Da er risikoen for å gå ned til stryk minimal. Men med en E, og sensor sier du ikke svarte på oppgaven… jeg ville ikke gjort det. Jeg ville heller lært av mine feil og tatt det som en lærepenge. Anonymkode: 156be...4e5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #7 Skrevet 3. januar 2022 Ferreira skrev (39 minutter siden): Den regelen er ikke ny, så det er nok en del år siden du studerte. Jeg studerer nå. Men da jeg studerte tidligere var det ikke slik. Jeg er utdannet ingeniør, men studerer juss nå 😀 Anonymkode: cfc32...ec5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #8 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Risikabelt å klage på en E. Hvis du ikke har svart på oppgaven kan du fort gå ned til en F med en annen sensor. Har du gått gjennom besvarelsen din - har sensor rett? Få gjerne hjelp av noen andre til å vurdere, man blir fort blind for sin egen tekst. Vurder opp mot sensorveiledning. Du må ha vært i en helt annen situasjon tidligere, da du klagde på en C. Da er risikoen for å gå ned til stryk minimal. Men med en E, og sensor sier du ikke svarte på oppgaven… jeg ville ikke gjort det. Jeg ville heller lært av mine feil og tatt det som en lærepenge. Anonymkode: 156be...4e5 Enig. Men tingen er at dette er noe jeg skal ta opp uansett. Så jeg ser ikke at jeg har noe å tape. Hadde jeg ikke ønsket å ta den opp, hadde jeg sagt meg fornøyd med bestått. Men dette er noe jeg vil ta opp, da har jeg vel ikke noe å tape heller 😁 Men helt enig med deg ellers Anonymkode: cfc32...ec5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #9 Skrevet 3. januar 2022 Jeg klager alltid på D og E. Så dårlige karakterer vil ikke jeg ha på vitnemålet, så går ikke klagen i min favør tar jeg opp faget uansett. Anonymkode: bb324...bb0 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #10 Skrevet 3. januar 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Risikabelt å klage på en E. Hvis du ikke har svart på oppgaven kan du fort gå ned til en F med en annen sensor. Anonymkode: 156be...4e5 Jeg tok en gang exphil med det gamle tallsystemet. Oppgavene var delt i to eksamener og karakterene ble slått sammen til en senere. Jeg fikk 1.2 (A) på den ene og strøk med 4.1 på den andre. Synes det var så kjipt. Klagde på karakteren og fikk 4.0 (E). Sammenlagt 2.2 (A). Anonymkode: 0ab52...200
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #11 Skrevet 3. januar 2022 I sånne "synse"-fag som exphil trenger det ikke være så risikabelt å klage på en E. Det er ikke sånn at om man har fått C, at man er veldig safe, i motsetning til "matte"-fag, hvor det skal mye til å gå til stryk fra C, gitt at sensor har sensurert riktig første gangen. Men jeg ville ikke anbefalt å klage, med mindre du er villig til å avlegge exphil på nytt (grøss). Har selv B i snitt og A på masteroppgaven, men E i exphil (lol). Anonymkode: b193f...e73
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #12 Skrevet 3. januar 2022 Ikke akkurat sånn at exphil er særlig viktig karakter. Jeg fikk B på exphil men det har ikke gjort til eller fra i ettertid. Anonymkode: f1511...b66
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #13 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Enig. Men tingen er at dette er noe jeg skal ta opp uansett. Så jeg ser ikke at jeg har noe å tape. Hadde jeg ikke ønsket å ta den opp, hadde jeg sagt meg fornøyd med bestått. Men dette er noe jeg vil ta opp, da har jeg vel ikke noe å tape heller 😁 Men helt enig med deg ellers Anonymkode: cfc32...ec5 Men hvorfor er du redd for å få F om du uansett skal ta den opp igjen? Anonymkode: fa020...225
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #14 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Enig. Men tingen er at dette er noe jeg skal ta opp uansett. Så jeg ser ikke at jeg har noe å tape. Hadde jeg ikke ønsket å ta den opp, hadde jeg sagt meg fornøyd med bestått. Men dette er noe jeg vil ta opp, da har jeg vel ikke noe å tape heller 😁 Men helt enig med deg ellers Anonymkode: cfc32...ec5 Det du evt har å tape da er hvis du får stryk på klagen, og stryker på neste forsøk også. Da har du ikke bestått eksamen. Anonymkode: 156be...4e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå