AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Er du en type som er avhengig av mobilen og får angst om den ikke er under rekkevidde og eller at den er batteritom? Anonymkode: c1ee7...9f0
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Vil si jeg er avhengig av den, ja, men blir ikke stressa hvis jeg er uten strøm. Bruker den veldig mye, men får ikke noe angstreaksjon av å være uten. Anonymkode: d5788...2bf
Ferreira Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 Nei, for jeg kan erstatte funksjonene dens uten problem. Jeg kunne hatt en dumtelefon og heller hatt en klokke, kalender og iPod i lommene mine. Tror faktisk livet mitt hadde vært ennå bedre da.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #4 Skrevet 3. januar 2022 Den er god følges venn siden det er en rekke mange muligheter man gjør i en operasjon. F.eks. man leser aviser og nyheter med den. Samt det er greit å få beskjed umiddelbart da en har sendt meg melding og da noen ringer meg. Dermed er mobil og tilgjengelig til enhver tid. Derfor er mobilen avhengig av meg om den skal kunne bli benyttet til det formålet den er lagd for. Anonymkode: 1dde2...9a1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #5 Skrevet 3. januar 2022 Er avhengig, men de gangene den er død eller jeg har glemt den er det ganske behagelig. Anonymkode: 039de...44b
Saftelsker Skrevet 3. januar 2022 #6 Skrevet 3. januar 2022 Vil ikke si jeg er avhengig, men telefonen er en plagsom uvane. Det er befriende hvis den er glemt eller tom for strøm, men jeg kan bli stressa fordi jeg vet folk plutselig skal ha tak i meg hvis noe skjer.
Nelja Skrevet 3. januar 2022 #7 Skrevet 3. januar 2022 Jeg er avhengig av telefonen min i forhold til jobb, og i forhold til barna. Jeg får imidlertid ikke angst dersom den er utenfor rekkevidde eller tom for strøm. Jeg kunne nok følt på litt panikk og utilstrekkelighet dersom den gikk tom for strøm og jeg måtte få tak i skole/eller benytte den i forbindelse med jobb. Ellers kan man nok si jeg har en viss avhengighet til telefonen i form av at jeg bruker den mye, og hadde ønsket å kunne sjekke den dersom jeg ikke hadde den. Hadde likevel ikke følt noen form for angst. Jeg hadde savnet den dersom jeg glemte den hjemme og skulle på en to-timers togtur f.eks.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #8 Skrevet 3. januar 2022 I og med at få personer har fasttelefon i dag så er de fleste med familie og venner avhengig av den for å få vite hvordan folk har det og å kunne få informasjon hvis noe alvorlig skjer . Anonymkode: c4d11...deb 5
Ferreira Skrevet 3. januar 2022 #9 Skrevet 3. januar 2022 Nelja skrev (3 minutter siden): Jeg er avhengig av telefonen min i forhold til jobb, og i forhold til barna. Jeg får imidlertid ikke angst dersom den er utenfor rekkevidde eller tom for strøm. Jeg kunne nok følt på litt panikk og utilstrekkelighet dersom den gikk tom for strøm og jeg måtte få tak i skole/eller benytte den i forbindelse med jobb. Ellers kan man nok si jeg har en viss avhengighet til telefonen i form av at jeg bruker den mye, og hadde ønsket å kunne sjekke den dersom jeg ikke hadde den. Hadde likevel ikke følt noen form for angst. Jeg hadde savnet den dersom jeg glemte den hjemme og skulle på en to-timers togtur f.eks. Du kunne hatt mobiltelefon som bare var til jobb. Barn klarte seg da fint uten å ha mobiltelefon før.
Nelja Skrevet 3. januar 2022 #10 Skrevet 3. januar 2022 Ferreira skrev (5 minutter siden): Du kunne hatt mobiltelefon som bare var til jobb. Barn klarte seg da fint uten å ha mobiltelefon før. Selvfølgelig kunne jeg hatt en mobil som var til jobb, men nå var jo spørsmålet om jeg var avhengig av mobilen. Jeg kunne også hatt en hustelefon, og fått kontakt med skole på den måten, men det har jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #11 Skrevet 3. januar 2022 Nei. Den er alltid på lydløs. Den ligger gjerne på et annet rom til lading i 1-2 timer. Jeg har skrudd av push på det meste. Og har på ikke-forstyrr 7-23. Det er også jobbtelefonen min, så den er mer enn nok i bruk. Mulig derfor jeg er så avslappet til å ikke la den stresse meg. Jeg har opplevd hastesaker, men folk finner alltid en løsning. De ringer mannen, eller naboen, eller sender en messenger da de vet jeg sitter på Mac (som nå). Anonymkode: 57427...eb5
Ferreira Skrevet 3. januar 2022 #12 Skrevet 3. januar 2022 (endret) Nelja skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig kunne jeg hatt en mobil som var til jobb, men nå var jo spørsmålet om jeg var avhengig av mobilen. Jeg kunne også hatt en hustelefon, og fått kontakt med skole på den måten, men det har jeg ikke. Jeg leste litt vel mye inn i spørsmålet, siden det ikke definerer hva man er avhengig av. Man kan jo være avhengig av selve ringingen, SMS, e-post, SoMe, spill etc. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg har så dyr telefon når jeg innser hvor lite jeg bruker den. Det er vel derfor jeg fortsatt har den samme telefonen jeg kjøpte for over fire år siden. Blir å bruke den tilden dør siden jeg fikk nytt batteri på garanti i fjor. Endret 3. januar 2022 av Ferreira
Vera Skrevet 3. januar 2022 #13 Skrevet 3. januar 2022 Jeg blir stressa om den går tom for strøm når barna er på skolen - i tilfelle noen fra skolen ringer om ulykker osv (det har skjedd svært sjelden..men likevel..). Ellers bruker jeg tlf altfor mye..skulle gjerne ha brukt den mye mindre. Den er altfor tilgjengelig, og altfor billig i bruk.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #14 Skrevet 3. januar 2022 Jeg bruker den litt for mye(3-4 timer per dag i snitt), men blir ikke stressa om den ikke er der. Opplever hver dag at jeg ikke vet hvor den er. Mannen har kjøpt en smartklokke for å få tak i meg når jeg glemmer den. Men vi er ikke alltid gode nok til å planlegge til å klare oss uten, så da er jeg vel avhengig. Anonymkode: 0a729...6a0
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #15 Skrevet 3. januar 2022 Ja jeg er nok ganske avhengig av den. Anonymkode: e03d2...a21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå