Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen. Det tok jaggu lang tid å kutte ut samboeren min!!!!

Og det er så godt. Vi har ikke hatt ett sundt forhold, for dem som har lest mine innlegg, og svart på dem. Tusen takk!

Vi har delt innbo, og blitt enig om hvem som skal ha hva, men ungen er vi langt ifra blitt enig om.

Skal på familivernkontor om 14 dager. Han har øst ut av seg alt negativt som han har klart å funnet på til dem og sin "venner og bekjente".

Jeg har hørt diverse som har blitt sagt.

Naboen var innom her i sted å fortalte at mange lurte på hva som skjer. De kjenner til han, og de hun snakket med har kun sympati for meg. Eneste negativt med meg, var at jeg var altfor tållmodig, sa de. Å høre slikt gjør godt!!!

Søstra hans sa i dag at faddrene kan ta over barna, når foreldrene ikke er "skikket". Familien hans skulle gjøre alt de kunne for å få gutten. Ikke at jeg tror jeg mister gutten, men alt folk kan true med, og få seg til å si...

Jeg ringte politiet på fredag. -Da xsambo snakket med dem, roet han seg. I dag har foreldrene mine hvert her. De kunne ikke forstå at jeg ikke hadde sagt noe før om alle episodene. Fortalte at jeg synes det var flaut å si noe, og så ville jeg ikke bry dem med mine problemer.

Noen som har noe å si, erfaringer?

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tittet litt på gamle innlegg.

Og jeg lurer fortsatt på: Har dere felles foreldreansvar ?

Du sier at forholdet er slutt. Har han flyttet ut, uten barnet ? Hvor bor dere idag, offisielt ?

Skrevet (endret)

Hei!

Ja, vi skrev under på at han godkjenner at han er far. Det er det eneste papiret han har skrevet under på. Han har ikke meld flytting, men har endret adresse. Han skal melde flytting når alle papirene er i orden, og at alt står på meg. (lånepapir, skifte)

Vi skal til familievernkontoret om 14 dager. Håper på å fa en ordning på det.

han vil ha han minst 50%. Mulig familien hans krever 100% på at han skal ha ungen.

Jeg og ungen bor i et hus vi kjøpte i fjor.

Han har ikke flyttet alle tingene sine, men han skal gjøre det når alt er oppgjort. Han er og bor ikke i huset nå.

Klem

Endret av vilja
Skrevet

Familien hans kan ikke kreve noe som helst i en barnefordelingssak, det er det bare foreldrene (altså du og ham) som kan.

Å være fadder i våre dager innebærer ikke at man har forsørgeransvar ved foreldrenes bortgang, det er kun et medansvar for at barnet oppdras i god kristen ånd. Ved foreldres bortgang (eller evt sinnssykdom tror jeg) mener jeg barnets besteforeldre i utgangspunktet vurderes som nye foresatte, men om det er mors eller fars foreldre som står "først i køen" vet jeg ikke.

Håper du greier å heve deg over hans barnslige oppførsel og ikke faller for fristelsen til å oppføre deg like lusent som han gjør. Hvis du greier å være konstruktiv og forsonlig på familievernkontoret fremstår du kanskje som den rimelige og sympatiske parten, mens han viser seg fra sin verste side.

Og husk at gutten din sikkert har det vanskeligere enn deg akkurat nå. Han er garantert glad i faren sin og synes det er grusomt at dere er uvenner. En samværsløsning må først og fremst gjøre livet best mulig for ham, synes du ikke?

Skrevet

Enig med Belit.

Og hvis alt han har skrevet under på, er farskap, har du foreldreansvaret alene og kan gjøre som du vil. For sikkerhets skyld ville jeg tatt en telefon til folkeregisteret og sjekket.

Familien hans skal du bare gi blaffen i. De har ikke noe de skulle ha sagt.

Skrevet
Tittet litt på gamle innlegg.

GRATULERER :klappe:

Dette høres ut som min x-mann. Skal love deg at livet blir bedre som singel!!!

Finn dagboken din, kanskje har han tatt den for å "bevise" at du er "gal". Det er kun dere som er foreldre som har noe å si ang. foreldreretten. Le av familien hans, dessverre er det nok hjemme han har lært denne type oppførsel.

Ved fordelig av omsorg, ikke del mer enn du kan leve med. Vær klar over at han kan begynne å manipulere barnas forhold til deg.

Smil til livet, det er nå du har framtiden foran deg :Nikke:

Lykke til :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...