Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overalt står det man bør telle spark, men helt ærlig så ser jeg på det som en stressfaktor. Jeg holder meg til å kjenne etter om jeg kjenner noe, og er fornøyd med det jeg kjenner. Uke 33.

Er det dumt av meg?

Anonymkode: 82d88...fa1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om og jeg har født 5 barn.

Anonymkode: a1064...49c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heller ikke hørt om det, men hvis det går flere dager uten å legge merke til liv, skal man ta kontakt. (Jeg har bare født tre)

Anonymkode: 4ee8a...82c

Skrevet

Gjorde det i starten, men ikke nå lenger. Tenker heller mer over hvor ofte ila en dag og at det holder på litt lenger enn at jeg tenker det bare er reflekser 😊 i uke 34 nå. 

Skrevet

Nei, jeg kjenner bevegelse veldig ofte så tenker ikke på å telle. Hvis jeg synes det blir litt rolig, dytter jeg litt i henne eller drikker et glass saft. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjorde som deg, ville heller ikke ha det som  stressfaktor og stolte på mammainstinktet.

Anonymkode: 8e3d3...e11

• Liker 1
Skrevet

Nei teller ikke. Men bare kjenner etter av og til om det er futt i henne. Vet hva som får henne i gang så hvis det har vært stille en stund så setter jeg av litt tid til å kjenne etter

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bare gjort det 2 ganger fordi jeg var urolig og fordi det var det som sto på sykehusets nettsider at man skulle gjøre før man ringte føden. 

La meg da ned på siden uten distraksjoner og telte bevegelser innenfor et tidsrom (på nettsiden så sto det at man skulle telle om man fikk 10 separate bevegelser på 2 timer). For meg så gjorde det da at jeg ikke ringte siden jeg da faktisk kjente 10 bevegelser på godt under 1 time som var mer enn det som sto på nettsiden, så det beroliget meg :) 

Men sånn ellers teller jeg ikke. 

Anonymkode: dfc3a...62c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Teller heller ikke, det blir for stressende. Men jeg kjenner jo bevegelsesmønsteres hennes og hvis det skulle endres plutselig så ringer jeg føden. Uke 32

Anonymkode: 315e7...77b

AnonymBruker
Skrevet

Ja hadde app for det. Men det er ikkje nødvendig, alle har sin måte å følja med på. Mitt barn var ganske aktivt også.

Anonymkode: 3b9cb...680

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det et par ganger i første svangerskap fordi jeg kjente mindre bevegelse enn vanlig. Jeg holdte meg stort sett også til å kjenne etter om jeg kjente noe, men så hendte det noen ganger at jeg ikke kjente noe over så lang tid at jeg oppfattet det som uvanlig. Da drakk jeg kald saft, la meg på sofaen, kjente og telte. Tellingen fordi jordmor i kommunen hadde oppfordret meg til å lese på kjennliv.no, og jeg syntes det var fint å ha noe helt konkret å forholde meg til. I andre svangerskap kan jeg ikke huske at jeg gjorde det, den babyen var aldri rolig inne i magen lenge nok til at jeg rakk å bli bekymret. 

Anonymkode: af318...71b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det ser jeg på som unødvendig stress for min del. Han beveger seg så mye i løpet av en dag at jeg ikke er bekymret.

Anonymkode: f5b35...76a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gjorde det et par ganger i første svangerskap fordi jeg kjente mindre bevegelse enn vanlig. Jeg holdte meg stort sett også til å kjenne etter om jeg kjente noe, men så hendte det noen ganger at jeg ikke kjente noe over så lang tid at jeg oppfattet det som uvanlig. Da drakk jeg kald saft, la meg på sofaen, kjente og telte. Tellingen fordi jordmor i kommunen hadde oppfordret meg til å lese på kjennliv.no, og jeg syntes det var fint å ha noe helt konkret å forholde meg til. I andre svangerskap kan jeg ikke huske at jeg gjorde det, den babyen var aldri rolig inne i magen lenge nok til at jeg rakk å bli bekymret. 

Anonymkode: af318...71b

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har bare gjort det 2 ganger fordi jeg var urolig og fordi det var det som sto på sykehusets nettsider at man skulle gjøre før man ringte føden. 

La meg da ned på siden uten distraksjoner og telte bevegelser innenfor et tidsrom (på nettsiden så sto det at man skulle telle om man fikk 10 separate bevegelser på 2 timer). For meg så gjorde det da at jeg ikke ringte siden jeg da faktisk kjente 10 bevegelser på godt under 1 time som var mer enn det som sto på nettsiden, så det beroliget meg :) 

Men sånn ellers teller jeg ikke. 

Anonymkode: dfc3a...62c

Jeg hadde det også slik. Telte normalt ikke, men et par ganger gjorde jeg det da det hadde vært veldig stille når jeg normalt kjente liv.

Anonymkode: 3c903...524

AnonymBruker
Skrevet

Neeei, nei nei!!! Det gidder jeg faktisk ikke! Jeg tenker over at jeg må kjenne etter spark daglig. Er jeg usikker legger jeg meg nedpå en stund for å kjenne etter. Prøver evt spise og drikke. Funker i lange baner for meg! Kjenner jeg litt bevegelse, er det mer enn godt nok. 

Anonymkode: ac4bb...379

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...