Gå til innhold

Mødre: når slutter aversjonen mot å bli tatt på brystene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Førstegangsmor med en baby på straks 1år her! Før fødsel var det å bli befølt på brystene en viktig del av forspillet, og også noe jeg tente på hos andre kvinner (er bi), men etter at jeg fødte og begynte å amme blir jeg nesten fysisk dårlig av det. Både når det gjelder det å bli tatt på, men jeg finner det overhode ikke attraktivt hos andre kvinner heller. I takt med at lysten er på plass igjen er det noe jeg har begynt å savne.. Er det andre som har opplevd det samme etter at de ble mor? Når kan jeg forvente at aversjonen forsvinner? Baby ammer lite, da hun får både fast føde og morsmelkerstatning, så føler ikke at jeg forbinder brystene så mye med babyens mat.

Anonymkode: 81b70...26f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer nok veldig. For min del var det lenge før 1 år. 

Anonymkode: f1360...a10

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt problem med det? Kan ha to tanker i hodet samtidig

Anonymkode: dde68...c8c

AnonymBruker
Skrevet

Etter at jeg ikke hadde baby på meg konstant og hadde sluttet å amme. Mener det var etter ca 1,5 år.

Anonymkode: 4a495...bbc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det varierer nok veldig. For min del var det lenge før 1 år. 

Takk for svar. Kan jeg spørre om når lysten på sex kom tilbake? Og når forsvant aversjonen sett opp mot når lysten på sex kom tilbake?

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Så flott, da fins det vel et ørlite håp om at det ikke trenger skje det samme ved neste unge. Siste setning gir ingen mening.

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Etter at jeg ikke hadde baby på meg konstant og hadde sluttet å amme. Mener det var etter ca 1,5 år.

Anonymkode: 4a495...bbc

Takk for svar! Fikk du igjen lysten på samliv før dette?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt noe imot at mannen min tok på brystene mine, men han fikk ikke lov å suge/bite mens jeg fremdeles hadde melk. 

Hater derimot at ungen gjør det og hun er 2 år nå, men hun elsker å klype meg i brystene. Sluttet å amme for etå r siden.

Anonymkode: 547b5...abc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Førstegangsmor med en baby på straks 1år her! Før fødsel var det å bli befølt på brystene en viktig del av forspillet, og også noe jeg tente på hos andre kvinner (er bi), men etter at jeg fødte og begynte å amme blir jeg nesten fysisk dårlig av det. Både når det gjelder det å bli tatt på, men jeg finner det overhode ikke attraktivt hos andre kvinner heller. I takt med at lysten er på plass igjen er det noe jeg har begynt å savne.. Er det andre som har opplevd det samme etter at de ble mor? Når kan jeg forvente at aversjonen forsvinner? Baby ammer lite, da hun får både fast føde og morsmelkerstatning, så føler ikke at jeg forbinder brystene så mye med babyens mat.

Både tanken på sex generelt, også brystene som en kilde til noe erotisk kom aldri tilbake som det var før jeg fikk barn.

Tror mange ikke er helt forberedt på at sexualiteten for mange forandrer seg etter graviditet, fødsler og barn. Er slettes ikke noe automatikk i at ting blir som de var før igjen.

Anonymkode: b4085...ea4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takk for svar. Kan jeg spørre om når lysten på sex kom tilbake? Og når forsvant aversjonen sett opp mot når lysten på sex kom tilbake?

Jeg husker ikke nøyaktig, men den kom gradvis tilbake når babyen sluttet å sitte fast på meg hele tiden. Når hun begynte å sove i vogn, være litt lenger på gulvet, ha litt mer enn 30 minutter mellom måltidene osv. Det var vel sikkert fra rundt 6 mnd, tipper jeg. Men jeg husker også det var veldig sjelden i starten, vi hadde nok veldig lite sex det første året vi hadde barn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde heldigvis aldri de to tankene samtidig. Når jeg ammet så tenkte jeg kun på amminga, når jeg hadde sex så tenkte jeg aldri på amminga, det hadde vært forstyrrende. For min del var det to separate sfærer som ikke hadde noe med hverandre å gjøre.

Jeg beklager at jeg ikke kan hjelpe deg, TS, dette er hvordan det var for meg.

Anonymkode: f7f7e...5e7

AnonymBruker
Skrevet

Tok litt tid for meg, husker ikke helt, men 1-2 år tror jeg. 

Anonymkode: 51d97...7bb

AnonymBruker
Skrevet

Relativt kort tid etter ammeslutt, ikke så lenge etter at melka forsvant. Men jeg klarte ikke at mannen tok på dem i det hele tatt i tida jeg ammet. For meg ble det bare feil, og jeg måtte ha sex med bh fordi jeg hadde så aversjon mot dem. De var liksom forbeholdt babyen. 

Nå er det 4 år siden jeg ammet siste barnet, og det er faktisk et enda mer stimulerende område nå enn det var før. 

Anonymkode: 2520d...ce3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...