Gå til innhold

Hvilken kombinasjoner vaksine?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan bestille time til dose 3, og kan velge mellom pfizer og moderna. Har 2xpfizer fra før, ingen bivirkninger. Men hørte noen snakke om at det er best å kombinere?  Hva tenker dere, tre like eller moderna som siste? 

Anonymkode: 8daf3...d53

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har 2xpfizer og tok moderna som oppfriskning. Mest pga det Camilla Stoltenberg sa om hva hun hadde valgt, men jeg har ingen andre grunner for valget.

Anonymkode: c693f...b09

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg visste ikke at jeg kunne velge, så jeg fikk Pfizer. Ville valgt Moderna fordi jeg har hørt at den virker litt bedre mot Omikron, på tross av at man kanskje blir litt mer tufs av Moderna. Det varer uansett bare en dag eller så.

Anonymkode: 47f1b...72f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde 2 Pfizer fra før og valgte Moderna nå. Ble dårlig en dag med feber, vondt i hodet og veldig trøtt + vondt i armen en uke av Moderna vaksinen. Av 2. dose Pfizer ble jeg også veldig trøtt og fikk hodepine en dag.

Valgte å kombinere fordi jeg har lest at det skal være "best", men ingen annen grunn enn det.

Anonymkode: e8908...31d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk for 3x Pfizer. At det skulle være noe bedre å ta Moderna som booster har jeg ingen tro på, at Camilla Stoltenberg påstår det handler nok mer om at man ønsker å få brukt noen av de millioner Moderna-dosene som står på lager og ingen vil ha. Det sagt så tror jeg ikke Moderna er noe dårligere enn Pfizer heller, men for meg er det logisk å fortsette serien med samme merke.

Anonymkode: 3e4d3...f89

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (På 3.1.2022 den 13.46):

Jeg har 2xpfizer og tok moderna som oppfriskning. Mest pga det Camilla Stoltenberg sa om hva hun hadde valgt, men jeg har ingen andre grunner for valget.

Anonymkode: c693f...b09

Samme her. Men C.S. presiserte at vaksinene var like gode, og hun hadde ingen medisinsk grunn for valget, det hadde kun vært «for å få litt av hvert» tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er også usikker. Har 2 x Pfizer fra før. Foreløpig heller jeg mot å fortsette med Pfizer ved evt. booster.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lyst å blande vaksinene, uansett hva som sies om at det går bra. Så det blir tredje dose med Pfizer, vet hvordan jeg reagerer på den ihvertfall.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den 3. dosen med Pfizer nå i kveld. Merket ikke noe av de to forrige, så tenkte det var greit å fortsette med den. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/3/2022 at 4:28 PM, AnonymBruker said:

Jeg gikk for 3x Pfizer. At det skulle være noe bedre å ta Moderna som booster har jeg ingen tro på, at Camilla Stoltenberg påstår det handler nok mer om at man ønsker å få brukt noen av de millioner Moderna-dosene som står på lager og ingen vil ha. Det sagt så tror jeg ikke Moderna er noe dårligere enn Pfizer heller, men for meg er det logisk å fortsette serien med samme merke.

Anonymkode: 3e4d3...f89

Den har jo vist seg å ha bedre effekt mot delta, så den er jo bedre🤷🏼‍♀️ 

Jeg har en av hver, tar moderna som nr 3 om vi får velge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone83 skrev (10 timer siden):

Den har jo vist seg å ha bedre effekt mot delta, så den er jo bedre🤷🏼‍♀️ 

Meg bekjent finnes det ingen fagfellevurderte studier som konkluderer med dette?

Endret av Imsdalen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at diskusjon om endring i koronasertifikatet, og dermed en endring som vil påvirke også de som har fulgt opp og tatt 2 doser, låses for flere kommentarer, men en diskusjon om hvilken vaksine, eller kombinasjon av vaksiner, som er best ved valg av 3. dose, den får pågå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imsdalen skrev (14 timer siden):

Meg bekjent finnes det ingen fagfellevurderte studier som konkluderer med dette?

Mener å ha lest/hørt at Moderna innholder dobbelt så mye virkestoff? Jeg har selv 2X Moderna, og ønsker samme som dose 3, selvom jeg ble dødsyk etter dose 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minlillelykke skrev (9 timer siden):

Mener å ha lest/hørt at Moderna innholder dobbelt så mye virkestoff? Jeg har selv 2X Moderna, og ønsker samme som dose 3, selvom jeg ble dødsyk etter dose 2. 

Du må gjerne linke til fagfellevurderte artikler som konkluderer med at dette gjør Moderna-booster bedre enn Pfizer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...