AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Hei. Etter over over 20 år med samme arbeidsgiver, 6 ulike virksomheter men samme bransje har jeg begynt å vurdere et jobbskifte. Har fast stilling pr idag, usikker på om jeg vil få det med en gang i evnt ny jobb. Jobber tett med mennesker og har er stort ansvar for at hverdagen skal bli så god som mulig. Jeg har vurdert å gi min nåværende leder beskjed om at jeg søker nye jobb, da det vil kreve litt organisering å erstatte meg, men familien mener at det har min ledet ingen krav pp å få vite før jeg evnt har fått ny jobb . jeg er også usikker på hvem jeg kan sette opp som referanse på en søknad, om ikke min nærmeste leder skal få vite noe før jeg evnt har fått ny jobb. Jeg har 3mnd oppsigelse fra nåværende jobb. Burde jeg søke permisjon 1 år for å prøve noe nytt? Hva begrunner jeg den søknaden med om alt skal være så "hemmelig"? Hilsen usikker... Anonymkode: 5457e...fcd
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Trenger ikke si noe til arbeidsgiver. Du har 3 mnd oppsigelsestid, det bør være nok til å finne en erstatter. Dessuten mange som kvier seg for å bruke nåværende leder som referanse da leder kan si ting til potensiell ny arbeidsgiver som ikke er fordelaktig for deg siden han/hun vil beholde deg. Jobber du tett med noen andre, en nær kollega(f eks mellomleder) som kan stille som referanse? Anonymkode: 9c253...902
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 Jeg sa til lederen min at jeg hadde vært i 2 stk annengangsintervju hvor de ville ringe referanser og spurte om hun kunne stille som referanse. Hun sa ja og gav meg en god referanse, det var null problem. Anonymkode: b6f7f...5e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå