AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #21 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Har prøvd nesten 18 forskjellige yrker ila. de siste 20 åra, og sitter med 2 Bachelorgrader, 2 Mastergrader. Har prøvd ALT det jeg kunne tenke meg å prøve, alle yrker jeg så på som "drømmejobber" - og selvfølgelig veldig mange strøjobber under utdannelsen, bare for å tjene penger - innen en rekke forskjellige sektorer. Jeg vet ikke hva det er med meg, men jeg mister nesten umiddelbart interessen for en jobb etter jeg går i den. Jeg har null sjanse å konkurrere mot mine medarbeidere, spesielt de som interesserer seg for yrket...jeg føler rett og slett at jeg bare trasker rundt og hever lønn. Ja, jeg utfører arbeidsoppgavene mine, til punkt og prikke - men føler meg gradvis mer deprimert som året går. Etter rundt 2 år i en ny jobb, så er jeg så lei at jeg bare må søke meg til noe annet. Føler det eneste jeg har lyst å gjøre, er å leve et minimalistisk liv uten jobb og forpliktelser. Tjene akkurat nok til å overleve, slik at jeg kan gå hjemme og drive på med hobbyene mine. Har ingen materialistiske ambisjoner utenom å bo i huset jeg nå eier. Noen som har vært i samme situasjon? Hva ble løsningen? Anonymkode: 5bea5...b2b Du er bare låt. At du eier et hus er jo meget spesielt. Så lenge du ikke gidder å jobbe mener jeg. Anonymkode: 1a233...b13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #22 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er bare låt. At du eier et hus er jo meget spesielt. Så lenge du ikke gidder å jobbe mener jeg. Det er ikke alle som er interessert i å kaste bort 2/3 av livet på å stå på pinne for andre vet du. Heldigvis kan man fint leve utfor boksen om man vil. TS, ville ha spart opp litt penger og så videre satset på passiv inntekt. Du høres smart ut så du finner sikkert noen måter å tjene penger på som ikke involverer tradisjonelt arbeid Anonymkode: c8965...912 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #23 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): TS her: Studerte ting jeg likte (Ingeniør, Siv.Ing, Markedsføring, Siv.Øk), men yrkene var veldig forskjellige fra studiene. Også var alt relatert til dette typiske yrker der du enten jobber 60t uken i det private, eller 40t uken i staten - med 90% møtevirksomhet. Tror faktisk det nærmeste jeg kom en "optimal" jobb var turnusjobb i staten. Da jobbet vi i snitt litt over 30 timer, men fikk betalt for godt over 37.5. Da kunne man jobbe 2-3 dager i uken, med resterende fri. Veldig rolig jobb, men dårlig kultur på arbeidsplassen. Anonymkode: 5bea5...b2b ja, det er kjent fenomen at det man har studert, er store kontraster av det man møter i arbeidsplass. For å snakke for min egen del, jeg elsker faget, men møter helt annet enn det som kan bidra til at arbeidsglede er fellesnevner. Dermed mistrives jeg i jobben. Samt kulturen jeg møter på arbeidsplassen gir ikke mening. Jeg tror en jobb som er resultatorientert med forventninger om å lykkes kan bidra til en arbeidsglede. Men sjefer er alt å si om man kan finne sin plass i bedriften. Anonymkode: 668f5...90f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #24 Del Skrevet 3. januar 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke alle som er interessert i å kaste bort 2/3 av livet på å stå på pinne for andre vet du. Heldigvis kan man fint leve utfor boksen om man vil. TS, ville ha spart opp litt penger og så videre satset på passiv inntekt. Du høres smart ut så du finner sikkert noen måter å tjene penger på som ikke involverer tradisjonelt arbeid Anonymkode: c8965...912 Jeg jobber 8 timer om dagen. Det blir 1/3 av livet. Egentlig mye mindre om man tar bort barndommen og pensjonsalderen hvor jeg ikke jobber. Jeg verken kaster bort livet eller står på pinne for andre - jeg treffer kjekke folk, utvikler meg faglig, får livserfaring og tjener nok til å leve det livet jeg ønsker. Anonymkode: fedc5...fdb 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 3. januar 2022 #25 Del Skrevet 3. januar 2022 Så lenge huset du har er nedbetalt så er det ikke mye jobb som skal til for å holde det gående og kunne gjøre mer av andre ting enn jobb. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #26 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg jobber 8 timer om dagen. Det blir 1/3 av livet. Egentlig mye mindre om man tar bort barndommen og pensjonsalderen hvor jeg ikke jobber. Jeg verken kaster bort livet eller står på pinne for andre - jeg treffer kjekke folk, utvikler meg faglig, får livserfaring og tjener nok til å leve det livet jeg ønsker. Anonymkode: fedc5...fdb Ts beskriver en jobbtilstand der hun ikke utvikler seg faglig, ikke får livserfaring og det gir henne ingenting å henge med kollegaer. Da blir veien til depresjon kort. Når man er kommet i en sånn situasjon kan man ikke lenger telle timene på jobb. Du orker ikke gjøre noe annet enn pliktene dine så de timene med fritid mister sin verdi. Ts du må ta tak og gjøre endringer i livet ditt nå! Sånn her kan du ikke ha det. Anonymkode: 9f485...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #27 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Trådstarter har klart å ta 2 bachelorgrader og 2 mastergrader og sa hun likte studiene. Det er jobbene hun ikke likte. Kankje burde trådstarter ha en jobb som minner om det å studere? Anonymkode: 48d5a...ed9 Jeg har ADHD og både bachelor og master, elsket å studere. Jeg kan kjede meg helt sykt i jobben jeg og, bruker minimalt på jobb og mest på fjas. Sitter fem minutter med KG/VG/Dagbladet for eksempel, og to minutter med jobb. Og så klarer jeg ikke mer fokus, så jeg må bytte til noe annet i fem minutter. Osv osv. Men jeg trives på jobb mye på grunn av kollegaer, så jeg synes ikke det er noe problem å jobbe. Anonymkode: 408a4...945 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smeltemann Skrevet 3. januar 2022 #28 Del Skrevet 3. januar 2022 Om jobben ikke er givende så ville jeg sluttet å jobbe,ikke noe stas å gjøre noe man ikke vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #29 Del Skrevet 3. januar 2022 What? Har du siving-grad og sivøk-grad? Har du studert i ti år? Ser ut som at du er glad i å studere. Hva med å bli foreleser? Anonymkode: 4be8b...4c7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #30 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har der likt, 8 års høyere utdanning og helt ferdig etter 7 år. Skiftet jobb mer enn en gang fordi jeg blir lei. Er nå i foreldrepermisjon og planlegger å bryte løs. Tenker ut hvordan jeg ka tjene penger og er glad jeg har litt tid. Vil bli min egen sjef. I verste fall får det bli en midlertidig deltidsjobb til jeg klarer å tjene nok selv. Har nedgradert på levestandard så jeg trenger mindre penger for å klare meg. Vil ut i skogen på sikt og gi barnet mitt enoppvekst med mer tid i naturen sammen og mindre materalisme. Anonymkode: e20c1...b23 Samme her! Har master, jobbet i mitt yrke i 9 år - 2 arbeidsplasser, og er så lei. Kjeder meg samtidig som jeg stresser over tidsfrister og ikke føler jeg gjør en god nok jobb. Jeg kan ikke forstå at dette skal være livet. Jeg sparer halve lønnen min nå, og tenker at jeg da kunne tjent 50% av det jeg tjener i dag. I tillegg har jeg råd til å være uten jobb en stund. Planen er å bli ferdig med barn før jeg skifter jobb da jeg får nok ikke jobbet redusert i yrket jeg har. Jeg funderer også på å starte noe eget, men feiger alltid ut og føler at alle ideene mine kommer til å feile. Skulle gjerne bodd i telt/campingvogn eller lignende i skogen, blitt selvforsynt og nesten levd uten penger, men det synes jeg ikke går med barn. De skal jo gå på skole, etterhvert ha venner med hjem osv. Da har jeg veldig lyst til at de skal kunne ha nok plass til litt privatliv. Anonymkode: c0587...997 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 3. januar 2022 #31 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): What? Har du siving-grad og sivøk-grad? Har du studert i ti år? Ser ut som at du er glad i å studere. Hva med å bli foreleser? Anonymkode: 4be8b...4c7 Det var min første tanke også, doktor ett eller annet kombinert forelesninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 3. januar 2022 #32 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler det eneste jeg har lyst å gjøre, er å leve et minimalistisk liv uten jobb og forpliktelser. Tjene akkurat nok til å overleve, slik at jeg kan gå hjemme og drive på med hobbyene mine. Har ingen materialistiske ambisjoner utenom å bo i huset jeg nå eier. Anonymkode: 5bea5...b2b Så skaff deg da en livsstil som tilsier du når deg dine mål da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #33 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): What? Har du siving-grad og sivøk-grad? Har du studert i ti år? Ser ut som at du er glad i å studere. Hva med å bli foreleser? Anonymkode: 4be8b...4c7 Om trådstarter liker å studere så liker hun kanskje å forske også? Anonymkode: 6f4e0...77d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #34 Del Skrevet 3. januar 2022 Har du vurdert å selge huset og flytte til et land med lavere levekostnader? Evt. leie ut en stund mens du prøver livet i et annet land? Med bakgrunnen din er det sikkert også gode muligheter for å jobbe "remote" som konsulent. Da kan du ta noen oppdrag når du trenger penger, men du trenger ikke jobbe livet av deg. Hva med å ta den høyest betalte jobben du kan få nå, jobbe noen år og spare så mye du kan. Så kan du få passiv inntekt ved å sette dette i fond eller investere i eiendom som du leier ut? Anonymkode: 38a54...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #35 Del Skrevet 3. januar 2022 Det høres jo ut som typiske kontorjobber du har hatt. Jeg er som deg- flink til å studere, men kjeder meg halvt i hjel i administrative jobber. Nå jobber jeg som sykepleier i et travelt akuttmottak, og vet aldri hva dagen (eller natten) bringer. Uforutsigbarheten gir meg trivsel. Anonymkode: 65a9a...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #36 Del Skrevet 3. januar 2022 Høyrest kanskje rart ut men du har nok ikkje funnet rett jobb for deg. Det er heilt sikkert noko du kan gjera som gir deg trivsel, gjerne deltid. Anonymkode: ae09b...a81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 3. januar 2022 #37 Del Skrevet 3. januar 2022 18 jobber på 20 år, og lei etter ca to år i ny jobb? Jeg får ikke det mattestykket til å gå opp, men regner med at det var en glipp... Du som har de utdannelsene du har, kan bygge deg et minihus som er råbillig i drift. En bekjent av meg med også lengre utdannelse, gjorde det. Han gad ingen vanlig jobb, men bygde minihus på hjul, dro til Danmark og jobbet som gartner hos en med større eiendom, hvor han også bodde i minihuset. Han tjente bra og hadde minimalt med utgifter. Så har han reist rundt og tatt forefallende jobb her og der. Det er bare å bruke fantasien. Alt er faktisk mulig bare en går inn for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #38 Del Skrevet 4. januar 2022 Absolutt ikke alle liker å jobbe. Jeg hadde en jobb jeg hatet i 6 år. Man må bare gjennomføre det. Anonymkode: d2c81...75a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #39 Del Skrevet 4. januar 2022 Si du har ME eller Firbomyalgi eller noe. Anonymkode: 7f7cf...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #40 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Absolutt ikke alle liker å jobbe. Jeg hadde en jobb jeg hatet i 6 år. Man må bare gjennomføre det. Anonymkode: d2c81...75a jeg hatet min jobb også, så det er ikke tilfeldighet at det er grunn bedrifter tilrettelegger for ansatte på mange områder. God administrasjon bør ha det som sitt motto å ta vare på sine ansatte. Anonymkode: 668f5...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå