Gå til innhold

Jeg blir så skuffet av barnefar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren vår er 9 mnd og har såvidt begynt å få noen hårstrå. De er selvsagt ujevne og vokser litt her og der. Barnefar har bare samvær noen få timer i uka, heldigvis. Skulle ønske det var null samvær. Nå har bf fått det for seg at datteren vår har «stygge fjoner» og mens han sier dette så vifter han borti det lille håret hun har. 

For en tid tilbake forsøkte han å få henne til å le, noe som ikke fungerte. Hun kom med ett kort grynt og da syns han ikke det var noe søt latter. Hun ler som alle andre babyer, men i ig med at hun ikke kjenner bf så ble det ingen latter av maset hans.

Han kjøper aldri klær til henne, aldri gjort det tidligere heller. Derfor kan han kritisere klærne hun har på seg og si de er dritstygge. Jeg kjøper klær på vanlige butikker som Cubus, HM, Lindex etc.

Han og jeg hadde noen reale krangler før vi gikk fra hverandre og han måtte alltid si sårende ting til meg. Han har selv innrømmet at han sa såre ting til meg nettopp for å gjøre meg vondt. Nå gjør han dette mot vår datter, heldigvis skjønner ikke hun noe ennå.

Hva pokker kan jeg gjøre med den mannen? Han gjør meg rett og slett kvalm med sin oppførsel.

Anonymkode: 57fb1...43d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sier du noe? Trenger han å høre direkte at han er stygg mot sin egen datter, og at dette kan påføre henne alvorlige psykiske problemer etter hvert som hun vokser opp?

Anonymkode: 43753...035

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor laget du barn med han? 🤷‍♀️

Anonymkode: 9d814...ef5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sier du noe? Trenger han å høre direkte at han er stygg mot sin egen datter, og at dette kan påføre henne alvorlige psykiske problemer etter hvert som hun vokser opp?

Det hjelper ikke at jeg sier noe, har forsøkt utallige ganger. Han mener han har rett til å si hva han mener uansett hva det måtte gjelde.

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Fordi han endret seg totalt etter jeg ble gravid. Da var han helt super. Han ønsket seg barn like mye som meg, dermed ble det barn.

AnonymBruker
Skrevet

Når barn får barn...

Anonymkode: 1edea...fd5

AnonymBruker
Skrevet

Ta opptak av alt.

Anonymkode: a5dea...564

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Mange viser ikke sitt sanne ansikt før barnet blir født. Slutt med disse kommentarene og legg skylden der den hører hjemme. Hos han. 

Anonymkode: 3c32f...ef9

• Liker 4
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Det er da ikke noe du kan gjøre annet enn at dere snakker sammen. Du får si du ikke liker at han sier sånt om datteren sin og klærne hennes. Ellers må du godta at han er faren til barnet ditt. For det kan du ikke endre på. Det viktigste er at han er god mot henne.

Endret av Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ta opptak av alt.

Anonymkode: a5dea...564

Einig! Ta opptak og ta det med til familievernskontoret. Kanskje dotra di ikkje forstår kva han seier enda, men vil tru ho ser på kroppsspråk og tonefall at denne mannen ikkje er god.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det hjelper ikke at jeg sier noe, har forsøkt utallige ganger. Han mener han har rett til å si hva han mener uansett hva det måtte gjelde.

Fordi han endret seg totalt etter jeg ble gravid. Da var han helt super. Han ønsket seg barn like mye som meg, dermed ble det barn.

Sjarmerende fyr. Da vet jeg ikke noe annet råd enn å begrense samværet mest mulig, og være den beste mammaen du kan være som bygger opp datteren din og gi henne et godt selvbilde og en sterk vilje. En dag kommer hun forhåpentligvis til å si ifra selv. Dersom han fortsetter. Kan jo hende han sier det fordi han vet hun ikke skjønner noe, og den dagen hun faktisk blir lei seg kommer til å slutte. Krysser fingrene for det. 

Jeg fikk også barn med en mann som endret seg totalt. Han er heldigvis snill med sønnen vår, men terroriserer meg. Jeg tåler det heldigvis bedre enn et barn (men blir psykisk nedbrutt av det). 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sjarmerende fyr. Da vet jeg ikke noe annet råd enn å begrense samværet mest mulig, og være den beste mammaen du kan være som bygger opp datteren din og gi henne et godt selvbilde og en sterk vilje. En dag kommer hun forhåpentligvis til å si ifra selv. Dersom han fortsetter. Kan jo hende han sier det fordi han vet hun ikke skjønner noe, og den dagen hun faktisk blir lei seg kommer til å slutte. Krysser fingrene for det. 

Jeg fikk også barn med en mann som endret seg totalt. Han er heldigvis snill med sønnen vår, men terroriserer meg. Jeg tåler det heldigvis bedre enn et barn (men blir psykisk nedbrutt av det). 

Jeg skal forsøke å begrense samvær ja, men han er ute etter 50/50 snarest mulig. For min del blir det aldri mulig med hans væremåte. Han er så usmakelig. Jeg kjøper mesteparten av klærne til babyen, han bidrar ikke på noen måte. Ikke engang bidrag har han betalt ennå, han gir bare f…. Det er NAV som skal kreve inn bidraget og da vik det mest sannsynlig gå via lønnstrekk. Hele økonomien hans er skakkjørt så det holder. Han kjøpte ikke julegave til henne engang. Ufyselig fyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...