AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Det er litt typisk at en dame forlater mannen hvis hun ikke er fornøyd med forholdet. Mens menn gjerne blir til de har en ny dame i livet sitt. Hvordan funker dette egentlig? Later de fleste som at de er single, prøver seg, starter et forhold med ny dame, og så gjør det slutt med den gamle? Eller er det oftere slik at den nye dama vet om den gamle, og blir fôret med snakk om hvor kjipt han har det i forholdet sitt, lovnader om at han snart skal gå fra den gamle osv? Vanligere at damer "går på" dette enn menn? Jeg tenker at de fleste menn vil være skeptisk til en utro dame, og tenker logisk nok at hun kan bli likedan mot dem. Mens damer vil heller tenke "stakkars mann i kjipt forhold, jeg skal hjelpe han og vi to har noe heelt spesielt. Han ville aaldri vært utro mot meg". Anonymkode: d48d3...1ee 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 I mitt tilfelle så sa jeg at jeg ville skilles, men hun ble så lei seg at hun ikke klarte å prate om det. Bortsett fra med en annen fyr som hun falt for. Og dagen separasjonspapirene kom var hun både lei seg fordi vi skulle skilles og at den nye fyren hadde brutt med henne. Anonymkode: 3e581...f28
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er litt typisk at en dame forlater mannen hvis hun ikke er fornøyd med forholdet. Mens menn gjerne blir til de har en ny dame i livet sitt. Hvordan funker dette egentlig? Later de fleste som at de er single, prøver seg, starter et forhold med ny dame, og så gjør det slutt med den gamle? Eller er det oftere slik at den nye dama vet om den gamle, og blir fôret med snakk om hvor kjipt han har det i forholdet sitt, lovnader om at han snart skal gå fra den gamle osv? Vanligere at damer "går på" dette enn menn? Jeg tenker at de fleste menn vil være skeptisk til en utro dame, og tenker logisk nok at hun kan bli likedan mot dem. Mens damer vil heller tenke "stakkars mann i kjipt forhold, jeg skal hjelpe han og vi to har noe heelt spesielt. Han ville aaldri vært utro mot meg". Anonymkode: d48d3...1ee Dette var da voldsomt anekdotisk. Du vet at bare fordi du har en oppfatning av hvordan ting er, som tilfeldigvis passer med hvordan du ønsker verden skal være. Så er det ikke nødvendigvis sånn? Anonymkode: f641f...9b6 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #4 Skrevet 3. januar 2022 Jeg vet ikke, de mennene som har forlatt meg har ikke hatt noen ny dame på lur. Jeg har heller aldri hatt noen i bakhånd når jeg har dratt, så min erfaring er at de fleste drar når det er kjipt uansett om det er en ny i horisonten eller ikke. Er det noen forskning på det som faktisk støtter det du skriver? Anonymkode: ad766...517 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #5 Skrevet 3. januar 2022 Jeg tror heller det er sånn at menn kan være misfornøyd i forholdet i lang tid uten å evne å ta tak i det eller gjøre noe hverken for å bedre det eller for å klare å gå. Så dukker det opp ei dame som gir dem litt oppmerksomhet, de får håp om noe nytt, og det er utløseren de trenger for å klare å gå ut av forholdet. Det er ytterst få av forhold som starter når den ene er i et annet forhold som blir noe varig, det mener jeg det er forsket på (men orker ikke å søke opp det nå). Det skjedde med min eks. Han kom krypende tilbake når det ikke ble noe med hun nye, men da var det altfor ødelagt til at det var mulig å redde forholdet vårt. men i ettertid så ser jeg jo godt at forholdet vårt ville tatt slutt før eller siden uansett, det var ikke bra for noen av oss. Så sånn sett var det vel greit at hun dukket opp som en utløser, selv om det betydde å bryte opp en familie. Anonymkode: 7a0d6...8d6 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #6 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er litt typisk at en dame forlater mannen hvis hun ikke er fornøyd med forholdet. Mens menn gjerne blir til de har en ny dame i livet sitt. Hvordan funker dette egentlig? Later de fleste som at de er single, prøver seg, starter et forhold med ny dame, og så gjør det slutt med den gamle? Eller er det oftere slik at den nye dama vet om den gamle, og blir fôret med snakk om hvor kjipt han har det i forholdet sitt, lovnader om at han snart skal gå fra den gamle osv? Vanligere at damer "går på" dette enn menn? Jeg tenker at de fleste menn vil være skeptisk til en utro dame, og tenker logisk nok at hun kan bli likedan mot dem. Mens damer vil heller tenke "stakkars mann i kjipt forhold, jeg skal hjelpe han og vi to har noe heelt spesielt. Han ville aaldri vært utro mot meg". Anonymkode: d48d3...1ee Er det egentlig det som er typisk? Jeg vet om flere tilfeller med kvinner som har gått direkte fra forhold med én mann og rett over i forhold med en ny. De eneste tilfellene jeg kjenner til hvor en mann har gjort det samme er der hvor han har hatt en elskerinne, blitt tatt, og kastet ut av kona. Så jeg er ikke enig i premisset ditt om hvordan "det er". Bortsett fra at det oftere er dama som går, det er det vel lite tvil om. Anonymkode: 5c5ff...da3 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #7 Skrevet 3. januar 2022 Når vi først driver og synser og generaliserer så er jo den vanligste forklaringen på dette fenomenet det at menn ikke tør gå fra uten å ha noen å gå til. Selv i helt elendige forhold så lar de det heller skure og gå enn å ta tak i det eller forlate dama. De tør ikke være alene. Imens kvinner trenger ikke ha en backup klar for å hoppe over til for å forlate en mann, er forholdet dårlig så vil de heller være single enn å bli. Så det snakket om hvor kjipt han har det og at han skal gå er jo ikke bare noe kvinner "går på", det er jo ofte sant. Noen kan være helt miserable og innerst inne vært klare for å gå lenge, men de trenger et spark i ræva eller en annen person som brekkstang for å komme seg ut. Tror ikke det handler om at menn er så mye mer motstandsdyktige mot flørt enn kvinner akkurat 😅 Lenge siden du har vært på sjekkern, eller? Menn er lette å få, også når man er i forhold. De driter i om du har kjæreste, hvis du selv signaliserer at du driter i det. Anonymkode: 8545f...d5c 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #8 Skrevet 3. januar 2022 Jeg tenker at det er personavhengig, ikke kjønn. Noen kan ikke være alene Anonymkode: d59c4...e50
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #9 Skrevet 3. januar 2022 Når kvinner bryter forholdet er det fordi de går fra noe, når menn bryter forholdet er det fordi de går til noe. Stemmer i min krets. Aldri hørt om en mann som avbryter et forhold med mindre noen står og venter. Anonymkode: 9d622...6ed 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #10 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Later de fleste som at de er single, prøver seg, starter et forhold med ny dame, og så gjør det slutt med den gamle? Eller er det oftere slik at den nye dama vet om den gamle, og blir fôret med snakk om hvor kjipt han har det i forholdet sitt, lovnader om at han snart skal gå fra den gamle osv? Begge deler. Vanligst er vel en kombinasjon av de to fremgangsmåtene der. Late som de er single, legge inn aksjer på en ny dame og sørge for at hun er et sikkert kort før han forlater dama (om han noen gang gjør det, de fleste utro menn har jo ingen intensjoner om å forlate dama si) og hvis han blir avslørt i å ha dame kommer elskerinnetalen hvor han forteller om at det er så dårlig forhold og at han har tenkt til å gjøre det slutt, bare holder sammen pga barna men skal si fra snart osv. Som er løgn på perlesnor En mann som virkelig er klar for et nytt forhold er en singel mann! Anonymkode: 1ed6f...479 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå