AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Jeg bytter fast jobb for første gang etter 7 år og vet derfor ikke helt hvordan det fungerer. Jeg har fast lønn med utbetaling inneværende måned den 15 og i ny jobb får jeg også fastlønn. Jeg starter I ny jobb 1 april. Jeg vet jeg da evt får feriepengene utbetalt ved slutt? Men hva om jeg tar ferie de siste 5 ukene av oppsigelsestiden min? Får jeg da fortsatt lønn som vanlig? Kan jeg ta ut ferien min og begynne i ny jobb mens jeg har ferie? Kan jeg i teorien ta 5 ferieuker fra den gamle jobben, få normal lønn, få utbetalt feriepenger som dekker ferien i ny jobb hvor jeg ikke får betalt hvis jeg tar ferie? Beklager dumme spørsmål, jeg har aldri vært i den e situasjonen før 😊 Anonymkode: fcd9c...990
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Hvis du tar ut all ferien din før du slutter vil du bli trukket for dette i sluttoppgjøret. Det lureste er å ikke ta ut ferie, sette feriepengene til side til sommeren. Ny arbeidsgiver trekker som regel full ferie når man kommer direkte fra annen arbeidsgiver. Og da er det godt å ha pengene som dekker opp dette trekket. Anonymkode: da5e2...369
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du tar ut all ferien din før du slutter vil du bli trukket for dette i sluttoppgjøret. Det lureste er å ikke ta ut ferie, sette feriepengene til side til sommeren. Ny arbeidsgiver trekker som regel full ferie når man kommer direkte fra annen arbeidsgiver. Og da er det godt å ha pengene som dekker opp dette trekket. Anonymkode: da5e2...369 Takk for svar 😊 jeg googlet det også, var visst ikke bare jeg som lurte på det 😄 Anonymkode: fcd9c...990
Taluno Skrevet 3. januar 2022 #4 Skrevet 3. januar 2022 Om du tar ut full ferie hos gammel arbeidsgiver, så har du ikke krav på ferie hos ny arbeidsgiver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå