Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bytter fast jobb for første gang etter 7 år og vet derfor ikke helt hvordan det fungerer.

Jeg har fast lønn med utbetaling inneværende måned den 15 og i ny jobb får jeg også fastlønn.

Jeg starter I ny jobb 1 april. Jeg vet jeg da evt får feriepengene utbetalt ved slutt? Men hva om jeg tar ferie de siste 5 ukene av oppsigelsestiden min? Får jeg da fortsatt lønn som vanlig? Kan jeg ta ut ferien min og begynne i ny jobb mens jeg har ferie? Kan jeg i teorien ta 5 ferieuker fra den gamle jobben, få normal lønn, få utbetalt feriepenger som dekker ferien i ny jobb hvor jeg ikke får betalt hvis jeg tar ferie?

Beklager dumme spørsmål, jeg har aldri vært i den e situasjonen før 😊

Anonymkode: fcd9c...990

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tar ut all ferien din før du slutter vil du bli trukket for dette i sluttoppgjøret. 

Det lureste er å ikke ta ut ferie, sette feriepengene til side til sommeren. Ny arbeidsgiver trekker som regel full ferie når man kommer direkte fra annen arbeidsgiver. Og da er det godt å ha pengene som dekker opp dette trekket. 

Anonymkode: da5e2...369

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du tar ut all ferien din før du slutter vil du bli trukket for dette i sluttoppgjøret. 

Det lureste er å ikke ta ut ferie, sette feriepengene til side til sommeren. Ny arbeidsgiver trekker som regel full ferie når man kommer direkte fra annen arbeidsgiver. Og da er det godt å ha pengene som dekker opp dette trekket. 

Anonymkode: da5e2...369

Takk for svar 😊 jeg googlet det også, var visst ikke bare jeg som lurte på det 😄

Anonymkode: fcd9c...990

Skrevet

Om du tar ut full ferie hos gammel arbeidsgiver, så har du ikke krav på ferie hos ny arbeidsgiver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...